Lägger ut hela konversationen med uppfödaren här minus det jag postat innan så får ni själva bedöma. Har fått nya svar av henne och tycker hon verkar knepig och ljuger antagligen för att rädda sitt eget skinn. Och my ass att Berny har ett jävla avtal med någon som ska omhänderta hunden om den inte har det bra. Då hade de för fan redan gjort det. Idiotjävel alltså.
Jag:
Citat:
Din hund Amyfield Ghostrider in blue ägs de facto av denna kvinna. En hund du fött upp, eller hur? Hur ställer du dig till det?
Hon:
Citat:
Ja du hur vet du att de är Ghostrider? Dels se han inte ut som han gjorde då han va valp. Hittar inga valp bilder heller.
Jag sålde honom till en lärare i Lund, men jag ska ringa och kolla med dom.
Ja Jag nekade henne att köpa valp… hunden se ok ut på korten och hoppas han mår bra.
Jag:
Citat:
Nu skriver hon i sin blogg att du sålt hunden till henne. Och du skrev i ditt andra mail att du nekat henne köp. Hur ligger det till egentligen?
Hon:
Citat:
Ja dom lurade mig o viste inget om de.
Huvudsaken är att han mår bra
Jag:
Citat:
Fast han mår ju inte bra säger jag ju till dig. Berny hade en collie innan Theus/Ghostrider som omhändertogs för att hon vanvårdade den. Och nu har hon en ny hund som DU FÖTT UPP som lever under exakt samma horribla omständigheter. Berör inte det dig? Om du som seriös uppfödare blivit lurad som du påstår, varför inte göra en polisanmälan? Berny är tillbaka från psyket nu och ni två har uppenbarligen samtalat och du verkar helt nöjd med det. Ofattbart.
Hon:
Citat:
Ja hon har avtal med en dom tar hunden i så fall . Och tycker han ser ok ska träffa honom snart så . Jag vill bilda min egna uppfattning