2013-12-11, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag är sjukt förvirrad...

Enligt uppfödaren NEKADE hon att sälja hund till Berny, men Berny påstår sig ha köpt Theus därifrån?
Tror ju inte uppfödaren är helt ärlig här.

Jag blev lika förvirrad. Om Berny nu har köpt därifrån men uppfödaren inte har sålt till henne, då har ju köpet gått genom någon annan. Är inte uppfödaren upprörd över detta? Berny har ju lurat till sig en hund efter att ha blivit nekad.

Uppfödaren får ju stå för köpet om hon nu har låtit B köpa. Dumt att ljuga.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-11 kl. 21:03.
Citera
2013-12-11, 21:35
Medlem
Citat:
Har förresten chattat på facebook med uppfödaren samt Theus pappa Chrome ägare och det var riktigt roligt att få berätta om honom nu och höra om Theus som mycket liten valp. Jag fick till exempel veta att hans "pratighet och lustiga ljud" kommer från hans mormor. "Den lilla piraten" var en klar favorit i den kullen. Det är jättekul att ha fått kontakt med dom.

märks ju att B läser den här tråden, annars hade hon aldrig skrivit något sådant.
jag tror det är lögn, hon vill bara bevisa att hon minsann har ordning på saker och ting.
men det har hon inte.
och det är så sjukt obvious vad hon håller på med.
LÖJLIGT.
tror inte på ett enda ord.
hon vill bara bevisa oss fel.
ser rakt igenom skiten.
Citera
2013-12-11, 22:00
Medlem
Kardnialvokals avatar
Lägger ut hela konversationen med uppfödaren här minus det jag postat innan så får ni själva bedöma. Har fått nya svar av henne och tycker hon verkar knepig och ljuger antagligen för att rädda sitt eget skinn. Och my ass att Berny har ett jävla avtal med någon som ska omhänderta hunden om den inte har det bra. Då hade de för fan redan gjort det. Idiotjävel alltså.

Jag:
Citat:
Din hund Amyfield Ghostrider in blue ägs de facto av denna kvinna. En hund du fött upp, eller hur? Hur ställer du dig till det?
Hon:
Citat:
Ja du hur vet du att de är Ghostrider? Dels se han inte ut som han gjorde då han va valp. Hittar inga valp bilder heller.
Jag sålde honom till en lärare i Lund, men jag ska ringa och kolla med dom.
Ja Jag nekade henne att köpa valp… hunden se ok ut på korten och hoppas han mår bra.
Jag:
Citat:
Nu skriver hon i sin blogg att du sålt hunden till henne. Och du skrev i ditt andra mail att du nekat henne köp. Hur ligger det till egentligen?
Hon:
Citat:
Ja dom lurade mig o viste inget om de.
Huvudsaken är att han mår bra
Jag:
Citat:
Fast han mår ju inte bra säger jag ju till dig. Berny hade en collie innan Theus/Ghostrider som omhändertogs för att hon vanvårdade den. Och nu har hon en ny hund som DU FÖTT UPP som lever under exakt samma horribla omständigheter. Berör inte det dig? Om du som seriös uppfödare blivit lurad som du påstår, varför inte göra en polisanmälan? Berny är tillbaka från psyket nu och ni två har uppenbarligen samtalat och du verkar helt nöjd med det. Ofattbart.
Hon:
Citat:
Ja hon har avtal med en dom tar hunden i så fall . Och tycker han ser ok ska träffa honom snart så . Jag vill bilda min egna uppfattning
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-11 kl. 22:14.
Citera
2013-12-11, 22:13
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Lägger ut hela konversationen med uppfödaren här minus det jag postat innan så får ni själva bedöma. Har fått nya svar av henne och tycker hon verkar knepig och ljuger antagligen för att rädda sitt eget skinn.

Jag:

Som sagt så döljer ju hon något, eftersom hon i ena sekunden slänger ur sig både det ena och det andra, sen så ifrågasätter man och då ändrar sig historien.
Undrar hur det står till i denna kvinnas huvud, varför polisanmäler hon inte?

Det måste vara något hon är rädd för att dom ska upptäcka, det tror jag?

Och vilka "DOM" lurade mig?
Vilka är dom?
Citera
2013-12-11, 22:15
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Och vilka "DOM" lurade mig?
Vilka är dom?

Exakt. Uppenbart BS. Uppdaterade dessutom mitt inlägg nu för hon svarade igen. Tänker dock inte besvara det för jag kommer börja kasta ur mig obsceniteter om jag behöver samtala med den kvinnan något mer. JAHGKJAFGKUSFYKUSYG. Fan det är exakt pga såna här passiva JÄVLAR som gör att Berny kommer undan med sitt beteende again and again and again. Känns fan helt bisarrt att betrakta detta spektakel på avstånd och se hur hon kommer undan med vad hon än gör. Kvittar om det är människor, djur eller myndigheter.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-11 kl. 22:19.
Citera
2013-12-11, 22:31
Medlem
sinfons avatar
Om det är så att Berny faktiskt lurade till sig Theus från henne, så har hon antagligen nu när de pratat dragit samma historia som citerades tidigare idag:

Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Här i november skriver hon ju:
"när jag köpte theus så bad jag en människa som fanns i mitt liv då och som fortfarande gör det att om jag inte klarade theus så skulle denna person gripa in. i somras hade jag en period då jag inte klarade honom tillräckligt bra. det fungerade inte med situationen som jag levde i med emma och hennes hund och att jag började må för dåligt. jag ändrade på situationen och bad genast om hjälp. detta för theus främst. "

Så kan det vara denna människa som köpet har gått igenom? Och var finns denna människa nu när han/ hon verkligen behövs?

Och formulerat sig bernyanskt och fint med "avtal" och dylikt. Glöm inte hur bra hon är på att manipulera verbalt. Tycker mig ana klassiska tecken på när hon ljuger (ursäkta: ger oss inte hela sanningen) i sitt senaste blogginlägg, skriver t.ex. "kenneln Theus kommer från" och inte "jag köpte honom från" samt försöker fjäska med reklam för den och tala om hur viktigt det är med seriösa uppfödare osv.

Sedan kan man ju verkligen undra varför uppfödaren inte blir argare isåfall.
Citera
2013-12-11, 22:36
Avslutad
Läs skvallerbloggen. Berny är historiens största fitta. Jag tvivlar inte på att det mycket väl kan vara så som det berättas där.
Citera
2013-12-11, 22:40
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Läs skvallerbloggen. Berny är historiens största fitta. Jag tvivlar inte på att det mycket väl kan vara så som det berättas där.

Under vilken rubrik? Tycker det är lite svårt att navigera där, särskilt i mobil version.
Citera
2013-12-11, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Har du några exempel?
Citera
2013-12-11, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Under vilken rubrik? Tycker det är lite svårt att navigera där, särskilt i mobil version.

Jag brukar se om det är några nya kommentarer. Men under rubriken "Skvaller om Jonas/Nicklas/Amelia/Jhna etc".
Citera
2013-12-11, 22:45
Avslutad
Citat:
Okej, GO!
Som jag förstått det så väljer Berny lite själv när hon "glitter-kärlek-bubbel-älskar" sina vänner.
Men det var en period då Berny och Elisa sågs och festade en hel i Stockholm (när kan detta varit? Elisa hade precis bättrat sig lite från sitt självmordsförsök, så -07 typ)

Och en kväll hade Berny slut på cash och uppmuntrade Elisa att möta upp en torsk som ringde och ringde henne under kvällen. Elisa åkte ifrån sin lägenhet och Berny var kvar, för E's del slutade det i någon sorts fruktansvärd gruppvåldtäkt och hon kom inte tillbaka till sin lägenhet förrän typ 6 timmar senare då hon blivit dumpad i en container. Berny hade inte ringt Elisa utan gått friskt på hennes stilnoct och haft en egen fest istället samt låg däckad när en hysterisk Elisa kommer hem och försöker väcka B, men det gick inte så E fick nån sorts psykos och skar sönder hela benen, jag minns när detta var för hon skar sönder en sena i benet som aldrig läkte. Enligt Elisa, som jag sett göra såhär förut var det onekligen blod i hela lägenheten för hon var helt mentalt krossad och söndercuttad, hon ringde efter nån psykjour som skickade henne direkt in på akuten. Berny sov.
E fick spendera natten på sjukhuset och när hon kom hem tidigt på morgonen hade Berny lämnat lägenheten utan att låsa dörren eller något. Så jag VET att det "oförlåtliga" E syftar på är att B inte verkade bry sig över att hon var borta så länge och sen bara gick ut från en nedblodad lägenhet, samt att hon snott kläder, piller och cash E gömt undan...
]
Citera
2013-12-11, 23:30
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon

Skvallerbloggen kommer snart att flytta till en mer lättnavigerad plattform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in