Jag kom fram till samma slutsats på samma sätt. Det föddes bara 2 långhårig collie blue merle på det datumet (2011-11-22) som B påstår (blogginlägget om 2-årsdagen), dom är kullsyskon. Den ena ägs av någon i Åstorp & på den andra så står ägaren som anonym.
PM:ade för en stund sen smokemeaway och vi hade kommit fram till samma.
Kan ju vara så att han inte är reggad utav olika anledningar och att det bara är en slump att det förföll sig på samma datum...
Jag tycker iaf att det ser ut som samma hund i teckningen... Vill inte outa den jag tror är uppfödaren öppet men kollar man på bilderna på valparna och sedan jämför med bilder som B lagt ut på theus som valp så är specifika märken i teckningen identiska.
Var kan man lägga upp bilder anonymt? Så ni kan få dömma själva...
Jag anklagar alltså inte uppfödaren då han kan ha köpts vidare, B kan ha ljugit mm mm.
Ja precis! Vi hade samma misstankar. Vill bara inte att någon ska tro att jag suttit & hittat på & mailat folk fram & tillbaka för att hitta på. :P när det gäller Bjärny kan det vara bra att förklara ordentligt haha.
Anklagar inte heller uppfödaren OM det är så, vill inte heller utesluta att uppfödaren blivit lurad. Någon annan kan ju ha köpt åt henne.
Det där MÅSTE vara samma hund. Nån ljuger nånstans. B kanske har fått hjälp och köpt genom nån annan, eller så ljuger den som sålt valpen. Kanske skäms för att inte ha kollat upp B ordentligt? Nånting är ju skevt, för det där måste vara samma, kolla täckningen runt ögonen.
Jag tycker mig se samma hund på bilderna. Det finns ytterligare bild på hemsidan där man ser valpens vänstra sida (på bilden syns två valpar bita på ett mjukisdjur). Tycker valpen liknar Theus en hel del på den här bilden http://cdn07.dayviews.com/103/_u5/_u4/_u5/_u4/u54540/17383_1350166812.jpg
Det vita och bruna på vänster framtass har samma form, nästan som ett U. Det gråa och svarta i mitten har väl också samma mönster?
Det känns lite som att uppfödaren ljuger, svaret hon skickade var så kort och outvecklat, som om hon inte ville veta av att hon sålt en hund till henne.
Men hon kanske sålt honom till någon annan som i sin tur sålt honom till Berny, en sak är klar och det är att vi har rätt uppfödare.
Men Berny verkar ju glad över att Theus blir så väl omhändertagen:
"ja det känns underbart att veta att theus har det bra och får vara glad och komma ut ordentligt och allt, han har en bernysemester just nu.
Berny Pålsson
2013-12-08 | 17:53:48"
Komma ut ordentligt? Hur vet hon det? Tvivlar starkt på att Emma Porr går några långpromenader med honom. Hon har ju enligt sin blogg fullt upp med att bli full, bita i dosetter och spela in "heta videos". Tror inte Theus "får vara glad", han har nog snarare kommit ur askan i elden.
Det känns lite som att uppfödaren ljuger, svaret hon skickade var så kort och outvecklat, som om hon inte ville veta av att hon sålt en hund till henne.
Men hon kanske sålt honom till någon annan som i sin tur sålt honom till Berny, en sak är klar och det är att vi har rätt uppfödare.
Här i november skriver hon ju:
"när jag köpte theus så bad jag en människa som fanns i mitt liv då och som fortfarande gör det att om jag inte klarade theus så skulle denna person gripa in. i somras hade jag en period då jag inte klarade honom tillräckligt bra. det fungerade inte med situationen som jag levde i med emma och hennes hund och att jag började må för dåligt. jag ändrade på situationen och bad genast om hjälp. detta för theus främst. "
Så kan det vara denna människa som köpet har gått igenom? Och var finns denna människa nu när han/ hon verkligen behövs?
Okej så vi har rätt uppfödare i alla fall. Mycket bra. Kan någon PMa mig vad Theus riktiga registrerade namn är så ska jag maila henne igen och konfrontera henne mer. Får ju inte direkt goda vibbar från den här uppfödaren heller om jag ska vara ärlig. Svaret i mailet var så kort och konstigt.
Okej så vi har rätt uppfödare i alla fall. Mycket bra. Kan någon PMa mig vad Theus riktiga registrerade namn är så ska jag maila henne igen och konfrontera henne mer. Får ju inte direkt goda vibbar från den här uppfödaren heller om jag ska vara ärlig. Svaret i mailet var så kort och konstigt.
Jag tror att hon svarade kort för att hon tycker du är creepy.
Jag tror att hon svarade kort för att hon tycker du är creepy.
Men alltså, det svaret hon gav känns för kort och som att hon mest kände sig hotad av att få ett sådant mail.
Som om man hotat henne eller något, skulle vara bra om den som skickade mailet skulle kunna visa vad hen skrev till henne?