Tungt för Napoli fyfan. Hoppas Milan lägger pengarna på en vänsterback som inte är huvudlös. Gillar varken Constant eller Emanuelson. Rami + Honda är iallafall 100% klara till Januari.
Senast redigerad av Spinnacer 2013-12-11 kl. 23:04.
Tungt för Napoli fyfan. Hoppas Milan lägger pengarna på en vänsterback som inte är huvudlös. Gillar varken Constant eller Emanuelson. Rami + Honda är iallafall 100% klara till Januari.
Fast i ytterbackarna De Sciglio och Abate har man både hjärta och kompetens.
*
Hyfsad uppsättning i EL med Juventus, Napoli, Fiorentina och Lazio...
Det blev ett väldigt antiklimax i CL för dom italienska lagen. Milan lyckades med nöd och näppe att ta sig vidare. 0-0 mot Ajax på hemmaplan säger väl dock ganska mycket om dagens Milan och deras form, visserligen spelade man med en man mindre i stora delar av matchen, men ändå.
Napoli var tvungna att vinna med tre mål eller mer. Man vinner med 2-0 och gör en bra andra halvlek i alla fall. Den första halvleken kontrollerade Arsenal på ett bra sätt och höll bollen inom laget under stora delar av halvleken samtidigt som Napoli såg väldigt statiska ut. Så här i efterhand känns det otroligt surt för Napolis skull att dom inte lyckades ta sig vidare. Higuains tårar efter slutsignalen säger väl kanske en hel del om hur viktigt ett avancemang hade varit för hela piazzan som är Napoli.
Juve har väl redan avhandlats i tråden tillräckligt. Även om GdS idag har gått ut med "uppgifter" om att planen ska ha varit sabbat på den sidan Juventus skulle anfalla. Detta på order av klubbdirektören Lutfi Arbogan;
Det kan man ju spekulera i hur mycket som helst utan att få ett vettigt svar. Visst ser det underligt ut på bilden. Men oavsett vad som stämmer eller inte så vidhåller jag att matchen aldrig skulle spelats på Türk Telekom då planen inte var spelbar. Hur UEFA kunde komma fram till att planen var i speldugligt skick är den största frågan som nöter inom mig. Men det faller väl sig naturligt att anklagelser likt detta dominerar tidningarna dagen efter.
---
Och för att spinna vidare lite på Milan så verkar dom vara väldigt sugna på Hellas sportchef Sean Sogliano. Inte konstigt kanske med tanke på att Sogliano är en erkänt skicklig sportchef med ett gott öga för sydamerikanska talanger. Detta intresserar mig då jag anser att Sean Sogliano skulle vara en perfekt värvning för Milan. Något ger mig positiva vibbar av detta rykte. Jag tror faktiskt att när juni månad väl är kommen så är nog Sean klar som sportchef för Milan.
---
Det är ju också Europa League ikväll. Det blir lätt att det faller i glömska när det händer så mycket i den större turneringen. Lazio går för gruppsegern liksom Fiorentina. Det blir ju ännu intressantare när sedan Juventus och Napoli kliver in och ska leka.
Jag skulle säkert inte vara av den åsikten om jag vore Juve-supporter, men på det hela taget glädjer det mig lite att exempelvis vädret fortfarande kan spela en avgörande roll i dessa tider av moderna arenor och perfekta gräsmattor där bortaplan inte alls innebär samma extra anspänning som för 20-30 år sedan.
Var planen inte spelbar? Tja, det beror väl på vad definitionen av spelbar ska anses vara. Faktum är ju att det ändå spelades 20 + 70 minuter fotboll (ehuru lågkvalitativ sådan), att ingen skadades samt att det faktiskt gjordes mål. Möjligen nådde matchen inte upp till någon slags upphöjt idealstadium, men nog fan var det ändå fotboll vi bevittnade?
I slutändan vann Galatasaray en fotbollsmatch under svåra förhållanden, och jag har svårt att se det som särskilt orättvist. Själv trodde jag nog att Juventus utmärkta anfallspar skulle fälla avgörandet då de inte borde vara så beroende av ett fantastiskt passningsspel för att skapa tillräckliga chanser. I slutändan kändes det som att Juventus slarvade bort matchen i ett läge där man börjat jogga mot målsnöret.
Vad menar du med att Ligue 1 "går om"? Eller jag vet vad du menar men jag tycker att du är ute & cyklar i helt fel hjulspår.
Det är oroväckande att många av dagens fotbollsföljare är helt nerkörda i siffror & statistik. På 90-talet hoppades jag att det skulle sändas mycket mer fotboll på TV. Jag trodde att det skulle stimulera fram ett intresse för att fördjupa sig i Atalanta & börja snacka Corinthians. Istället känns det som att en tsunami av babbel kring siffror har sköljt över fotbollen. Antingen är det ligor som rankas med variabler hit & dit, eller hur många hundra miljoner som olika spelare uppges vara värda, eller att det ena miljardbygget spelar 4-2-1-1-3 medan det andra miljardbygget kör 3-1-3-5-1.
Givetvis finns det många jävligt roliga kufar som snackar fotboll också. Där passionen för sporten lyser starkare. Måste man kunna stava till koffecent för att förstå sig på fotboll? Det är ju i det klockrena ribbskottet som sportens själ ligger. Eller i den totalt misstajmade glidtacklingen. Calogeros prat om utsikten från balkongen är fan mer intressant än vilken liga som kanske, i en oklar framtid, passerar en annan liga på en ranking.
Alltså, olika ligor tävlar inte mot varandra. Olika lag deltar i tävlingar som är liga & cup + eventuellt deltagande i internationell turnering. Rankingen är enbart till för att på ett praktiskt sätt organisera vilka lag som ska delta. Vissa verkar dock ha hängt upp sig totalt på kaffecenten som om den vore essensen i spelet.
I fortsättningen ska jag enbart snacka reklamskyltar, tröjor & frisyrer. För att demonstrativt visa att sportens själ sitter i annat än sifferlekar. För det är fan skandal med blinkande skyltar runt planen & lag som byter färger varenda säsong. Man hajar ju inte vilka lag som spelar i CL-sammandragen längre. Hade Real Madrid orange? Till detta bombas man med budskap om att logga in på Romas facebook-sida samtidigt som överbetalda divor springer runt på planen i frisyrer som ser ut att vara skapade av berusade frisörer.
Utmärkt inlägg! Jag hade tänkt kommentera med ett långt jävla inlägg om folks märkliga förhållande till toppfotbollen och en lång harang om varför Champions League är en förförisk illusion som förstör mer än den tillför, men det blev så jävla oläsligt att jag var tvungen att utelämna det.
Efter Napolis uttåg ur Champions League uppmärksammade Antonio Abizzo på Twitter att det inte enbart var positivt att Higuain grät efter matchen då han enligt utsago då inte "pallade" för piazzan. Strax efter det ansluter Lorenzo Medici, som gör en del reportage på TV4 i Club Calcio, och Kristian Borell till diskussionen. Följande sker:
Antonio Abizzo @AntonioAbizzo
"Svårtolkat det här med att Higuain bölar. Positivt att han verkar känna för piazzan. Negativt att han inte verkar palla för piazzan." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@AntonioAbizzo Var han inte bara besviken över att de inte gick vidare?" Antonio Abizzo @AntonioAbizzo
"@MediciLorenzo Antagligen. Men det är december och långt kvar på säsongen. Inte läge att böla nu kan jag tycka. Läge att bita ihop." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@AntonioAbizzo Finns aldrig något dåligt med gråt. Ta av er maskerna gott folk." Antonio Abizzo @AntonioAbizzo
"@MediciLorenzo Helt orimligt att det alltid skulle vara positivt med gråt." Kristian Borell @KristianBorell
"@AntonioAbizzo @MediciLorenzo Absurt påstående. Hit med masken." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@KristianBorell @AntonioAbizzo Absurda män bär mask." Kristian Borell @KristianBorell
"@MediciLorenzo @AntonioAbizzo Absurda män skriver "absurda män bär mask"." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@KristianBorell @AntonioAbizzo Släpp bitterheten." Kristian Borell @KristianBorell
"@MediciLorenzo @AntonioAbizzo Jobbar inte "bitterheten"." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@KristianBorell @AntonioAbizzo Det var trevligt att höra."
Verkar vara ytterligare en "beef" Borell har, i det här fallet med Lorenzo Medici. "Släpp bitterheten" skriver Medici. Mot honom? För att Napoli åkte ur? En anledning till "beefen" kan vara att Medici jobbar på TV4 som ju snodde Wilbacher från Borell som ännu inte har kommit över det. Är det möjligtvis den "bitterheten" Medici refererar till? Någon som sitter inne på mer info?
Efter Napolis uttåg ur Champions League uppmärksammade Antonio Abizzo på Twitter att det inte enbart var positivt att Higuain grät efter matchen då han enligt utsago då inte "pallade" för piazzan. Strax efter det ansluter Lorenzo Medici, som gör en del reportage på TV4 i Club Calcio, och Kristian Borell till diskussionen. Följande sker:
Antonio Abizzo @AntonioAbizzo
"Svårtolkat det här med att Higuain bölar. Positivt att han verkar känna för piazzan. Negativt att han inte verkar palla för piazzan." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@AntonioAbizzo Var han inte bara besviken över att de inte gick vidare?" Antonio Abizzo @AntonioAbizzo
"@MediciLorenzo Antagligen. Men det är december och långt kvar på säsongen. Inte läge att böla nu kan jag tycka. Läge att bita ihop." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@AntonioAbizzo Finns aldrig något dåligt med gråt. Ta av er maskerna gott folk." Antonio Abizzo @AntonioAbizzo
"@MediciLorenzo Helt orimligt att det alltid skulle vara positivt med gråt." Kristian Borell @KristianBorell
"@AntonioAbizzo @MediciLorenzo Absurt påstående. Hit med masken." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@KristianBorell @AntonioAbizzo Absurda män bär mask." Kristian Borell @KristianBorell
"@MediciLorenzo @AntonioAbizzo Absurda män skriver "absurda män bär mask"." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@KristianBorell @AntonioAbizzo Släpp bitterheten." Kristian Borell @KristianBorell
"@MediciLorenzo @AntonioAbizzo Jobbar inte "bitterheten"." Lorenzo Medici @MediciLorenzo
"@KristianBorell @AntonioAbizzo Det var trevligt att höra."
Verkar vara ytterligare en "beef" Borell har, i det här fallet med Lorenzo Medici. "Släpp bitterheten" skriver Medici. Mot honom? För att Napoli åkte ur? En anledning till "beefen" kan vara att Medici jobbar på TV4 som ju snodde Wilbacher från Borell som ännu inte har kommit över det. Är det möjligtvis den "bitterheten" Medici refererar till? Någon som sitter inne på mer info?
Jag har visserligen ingenting att tillägga angående den eventuella "beef" som uppstått mellan dessa herrar. Jag har ändå åsikter om personernas åsikter.
Konstaterar bara att det är lite roligt att Abizzo tror att Higuain skulle "känna" för piazzan eller inte "palla" för densamma. Han kom till klubben inför säsongen. Jag tror inte känslorna har hunnit blivit så starka, även om det säkert är lätt att få och ha svårt att kontrollera känslor i en stad som Neapel.
Givetvis har Medici rätt i att Higuain grät för att Napoli inte gick vidare. Champions League är ju alla spelares dröm att vinna och att man blir ledsen för att man åker ut är fullt normalt.
Sen är ju även just meningen "Jobbar inte "bitterheten"." så mycket Kristian Borell som det kan bli. Fantastiskt. Det är det Borellska språket.
Det ska även sägas att jag inte har någonting emot någon av "aktörerna" i denna "beef". Jag brukar ibland lyssna på Borells och Abizzos "Km d'Amore" och kan i vissa fall uppskatta Medicis reportage eller krönikor eller vad han vill kalla det i Club Calcio. Dock brukar dom ju bara vara i en minut så en aning korta för att dom ska kunna beröra mig. Men vem vet, snart kanske även jag faller i gråt.
Senast redigerad av qhz. 2013-12-12 kl. 23:37.
Det kanske inte blir helt fel för rankingpoängen om lagen gör det bra i EL. Turneringen blir ju galet intressant med de italienska lagen, Spurs, Shaktar, mfl. Förlåt om jag pratar om rankingen, men alla här vill väl ändå att Italien ska få tillbaka en CL-plats? Om än att det lär dröja.
Conte, Conte. Varför är det ingen som ens nämner en möjlig spark. Det här gruppspelet var patetiskt utfört. Och han är för fast i treback med defensiva yttrar. Ändring tack.