Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Det har hänt mig också. Två gånger. Men vet du vad man gör då? Man klickar på bakåt-knappen. Då får man upp det man skrivit, kopierar, loggar in, och klistrar in på nytt.
Som Bard skulle sagt: Varför, varför, varför?
Tack som fan för det tipset!! Hände mig precis när jag skrev ett inlägg i en annan tråd! Vilken JÄÄÄVLA tur att jag läste härinne precis innan!!
Glömde förresten nämna det med Menottis tid i Sampdoria att säsongen efter blev laget nedflyttat till Serie B så det visar ju lite att det var ett sjunkande skepp han tog över. Jag nämnde väl nyss Francesco Palmieri som en hårt arbetande anfallare utan riktig stjärnstatus. Under Vincenzo Montellas tre säsonger hade han ju först superstjärnan Mancini bredvid sig, sedan gamle Klinsmann under Menotti, sedan Giuseppe Signori efter jul, till sist Palmieri.
Jag vill egentligen inte ställa de här spelarna mot varandra i den bemärkelsen. Klinsmann hade dock haft sin tid. Han var inte alls lika bra längre. När Menotti fick sparken tog man in Vujadin Boskov, han som var lagets tränare under storhetstiden. Han kunde klubben utan & innan. Man bytte ut Klinsmann mot Signori under vintern. Signori, som ju ironiskt nog Svennis petat i Lazio, stod på toppen av sin karriär. Det där gör ju plötsligt att den megatunga förlusten av Mancini lindras en hel del.
Jag tycker att det är lite orättvist att påstå att Menotti misslyckades i Sampdoria & att Boskov kom tillbaka & räddade laget. Presidenten agerade irrationellt när han tog ut sin besvikelse över att ha förlorat mot Svennis & Mancinis Lazio med att sparka tränaren. Laget hade ju inlett ganska okej om ni tittar på resultaten.
Under sommaren sålde man Signori till Bologna. Nu menar jag absolut inte att lagets resultat enbart handlar om vem som spelar bredvid Montella. Men ni ser ju ett visst mönster här ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Trevlig resa, för jag gillar Italien också.
Hoppas att du såg att jag lyckades referera till Süddeutsche Zeitung på förrförra sidan!
Är heller inte helt hundra på vad 4522 menar med att La Spezia är så mycket roligare än Modena. Helt klart finns det en trevlig omgivning & Spezia har förvånansvärt passionerad publik för att vara en så liten klubb. Det är lite förbluffande att ett så urkasst lag kan ha så passionerad publik. För det är ju verkligen inte någon stor klubb. Det här gäller däremot inte Sassuolo som spelar på Modenas arena & har ännu sämre historia än Spezia.
Kanske är det så att italienare går på fotboll för att dom håller på laget. Tyskar går kanske på fotboll mer för att dom vill titta på idrott vilket förklarar det enorma intresset för Hoffenheim. Tyskar älskar helt enkelt att gå & se sport. Ingen håller på Sassuolo & därför tittar så få på laget. Spezia däremot har tydligen sina trogna fans trots de usla resultaten.
Modena, som är en trevlig stad, har tidigare haft en väldigt passionerad publik. Laget är mycket stabilt. Stabilt dåligt. Det är väl inte samma drag kring klubben längre. De har dock inte mindre eller sämre publik än de flesta allsvenska lag. Hur som helst är Modena en större klubb än Spezia. Det kan kanske vara charmigt att se Spezia ändå möjligen.
Mantova & Ravenna är, som Motvall säger, två intressanta städer där man inte behöver vara historienörd för att uppskatta att insupa atmosfären av gamla epoker.