Resultat: .
0%
röster
2013-09-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Nej, alltså fyfan.

Skrev ett inlägg på tre timmar och när jag skulle posta det stod det att jag var utloggad.

Kuk.

Är så jävla förbannad nu.
The art of writing is the art of rewriting, som min copyföreläsare sade.
2013-09-06, 11:44
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Nej, alltså fyfan.

Skrev ett inlägg på tre timmar och när jag skulle posta det stod det att jag var utloggad.

Kuk.

Det har hänt mig också. Två gånger. Men vet du vad man gör då? Man klickar på bakåt-knappen. Då får man upp det man skrivit, kopierar, loggar in, och klistrar in på nytt.

Som Bard skulle sagt: Varför, varför, varför?
2013-09-06, 12:47
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Personligen hade jag inte åkt 30-40 mil till La Spezia för att se en match, Italien har lite mer att uppleva än just fotboll. Det är inte Ruhr vi talar om direkt.

Tilläggas bör att vi utgår från Florens om vi åker till Spezia vilket kortar restiden avsevärt. Framgick visst inte av mitt inlägg. Dessutom är det bara 2 dagar av 7 som vigs åt fotboll så vi ska nog hinna med lite annat också. Ska vara i Bologna i två dagar också så om du nu talar gott om Modena finns det säkert utrymme till en visit där också.
2013-09-06, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Tilläggas bör att vi utgår från Florens om vi åker till Spezia vilket kortar restiden avsevärt. Framgick visst inte av mitt inlägg. Dessutom är det bara 2 dagar av 7 som vigs åt fotboll så vi ska nog hinna med lite annat också. Ska vara i Bologna i två dagar också så om du nu talar gott om Modena finns det säkert utrymme till en visit där också.
Varför ska en anglofil som du kolla på Serie A? Håll dig till den rysk arabiska oligarkligan.
2013-09-06, 15:44
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Nej, alltså fyfan.

Kuk.

Mastodont-inlägg görs bäst i notepad, för att sedan paste:as. Jag beklagar
Senast redigerad av Spinnacer 2013-09-06 kl. 15:49.
2013-09-06, 16:27
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Om det inte är så att ni har ett genuint bilintresse, hoppa över Modena. Det finns bättre städer att besöka. Stan är ungefär som Bologna fast mycket mindre och utan arkader eller torn, platt som i Podalen. Gillar ni konst och arkitektur rekommenderas istället Mantova med ett underbart "renässans"-furstepalats eller Ravenna med urgamla kyrkor och otroliga mosaiker.

Är ni i Verona mer än för matchen och har tur kan ni se opera i en gammal antik romersk amfiteater, en underbar upplevelse.

Men slarva inte bort Florens, som jag gjorde första gången, och åk till Siena om ni kan.
En till i klubben besökare av Poggibonsi skulle inte skada. Staden mitt emellan där inget sker och allt är fult eller tråkigt.

Trevlig resa, för jag gillar Italien också.
2013-09-06, 18:20
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Varför ska en anglofil som du kolla på Serie A? Håll dig till den rysk arabiska oligarkligan.

Om jag har tur kanske det finns någon spelare som är bra nog för Premier League. Då känner jag ju till honom redan innan han värvas! bra va?

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Om det inte är så att ni har ett genuint bilintresse, hoppa över Modena. Det finns bättre städer att besöka. Stan är ungefär som Bologna fast mycket mindre och utan arkader eller torn, platt som i Podalen. Gillar ni konst och arkitektur rekommenderas istället Mantova med ett underbart "renässans"-furstepalats eller Ravenna med urgamla kyrkor och otroliga mosaiker.

Är ni i Verona mer än för matchen och har tur kan ni se opera i en gammal antik romersk amfiteater, en underbar upplevelse.

Men slarva inte bort Florens, som jag gjorde första gången, och åk till Siena om ni kan.
En till i klubben besökare av Poggibonsi skulle inte skada. Staden mitt emellan där inget sker och allt är fult eller tråkigt.

Då kan det nog tyvärr bli en tripp till Modena, men inte på mitt initiativ.

Uppskattar alla tips. Blir svårt att hinna med allt känner jag men skadar ju inte att ha lite att välja bland. Florens har vi ändå tre dagar i så något matnyttigt där ska vi nog hinna med. Ravenna låter som något som bör falla oss båda i smaken.

Haha, kan meddela att US Poggibonsis hemsida såg ut att vara av gammalt klassiskt Passagen-snitt. Det låter som att staden håller ungefär samma nivå?
2013-09-06, 18:21
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det har hänt mig också. Två gånger. Men vet du vad man gör då? Man klickar på bakåt-knappen. Då får man upp det man skrivit, kopierar, loggar in, och klistrar in på nytt.

Som Bard skulle sagt: Varför, varför, varför?

Tack som fan för det tipset!! Hände mig precis när jag skrev ett inlägg i en annan tråd! Vilken JÄÄÄVLA tur att jag läste härinne precis innan!!

Glömde förresten nämna det med Menottis tid i Sampdoria att säsongen efter blev laget nedflyttat till Serie B så det visar ju lite att det var ett sjunkande skepp han tog över. Jag nämnde väl nyss Francesco Palmieri som en hårt arbetande anfallare utan riktig stjärnstatus. Under Vincenzo Montellas tre säsonger hade han ju först superstjärnan Mancini bredvid sig, sedan gamle Klinsmann under Menotti, sedan Giuseppe Signori efter jul, till sist Palmieri.

Jag vill egentligen inte ställa de här spelarna mot varandra i den bemärkelsen. Klinsmann hade dock haft sin tid. Han var inte alls lika bra längre. När Menotti fick sparken tog man in Vujadin Boskov, han som var lagets tränare under storhetstiden. Han kunde klubben utan & innan. Man bytte ut Klinsmann mot Signori under vintern. Signori, som ju ironiskt nog Svennis petat i Lazio, stod på toppen av sin karriär. Det där gör ju plötsligt att den megatunga förlusten av Mancini lindras en hel del.

Jag tycker att det är lite orättvist att påstå att Menotti misslyckades i Sampdoria & att Boskov kom tillbaka & räddade laget. Presidenten agerade irrationellt när han tog ut sin besvikelse över att ha förlorat mot Svennis & Mancinis Lazio med att sparka tränaren. Laget hade ju inlett ganska okej om ni tittar på resultaten.

Under sommaren sålde man Signori till Bologna. Nu menar jag absolut inte att lagets resultat enbart handlar om vem som spelar bredvid Montella. Men ni ser ju ett visst mönster här ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Hoppas att du såg att jag lyckades referera till Süddeutsche Zeitung på förrförra sidan!

Är heller inte helt hundra på vad 4522 menar med att La Spezia är så mycket roligare än Modena. Helt klart finns det en trevlig omgivning & Spezia har förvånansvärt passionerad publik för att vara en så liten klubb. Det är lite förbluffande att ett så urkasst lag kan ha så passionerad publik. För det är ju verkligen inte någon stor klubb. Det här gäller däremot inte Sassuolo som spelar på Modenas arena & har ännu sämre historia än Spezia.

Kanske är det så att italienare går på fotboll för att dom håller på laget. Tyskar går kanske på fotboll mer för att dom vill titta på idrott vilket förklarar det enorma intresset för Hoffenheim. Tyskar älskar helt enkelt att gå & se sport. Ingen håller på Sassuolo & därför tittar så få på laget. Spezia däremot har tydligen sina trogna fans trots de usla resultaten.

Modena, som är en trevlig stad, har tidigare haft en väldigt passionerad publik. Laget är mycket stabilt. Stabilt dåligt. Det är väl inte samma drag kring klubben längre. De har dock inte mindre eller sämre publik än de flesta allsvenska lag. Hur som helst är Modena en större klubb än Spezia. Det kan kanske vara charmigt att se Spezia ändå möjligen.

Mantova & Ravenna är, som Motvall säger, två intressanta städer där man inte behöver vara historienörd för att uppskatta att insupa atmosfären av gamla epoker.
2013-09-06, 18:45
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Om jag har tur kanske det finns någon spelare som är bra nog för Premier League. Då känner jag ju till honom redan innan han värvas! bra va?

Jo, Chelsea & United brukar ju leta värvningar i Spezia. Vem vet, Mourinho gör kanske en rockad så att Paolo Sammarco får ta sista åren av karriären i Chelsea. Det var förresten någon i tråden som sade att målvakten var bra. Skulle vara ett framtidslöfte som tillhör Juventus.

Citat:
Då kan det nog tyvärr bli en tripp till Modena, men inte på mitt initiativ.

Vad fan är Ferrari mot FIAT? Jag skulle lätt ha råd med en Ferrari men kommer satsa på FIAT 126 istället. Helt enkelt för att känslan av att manövrera en 126:a kan likställas med orgasm.

FIAT 126
http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/08/Fiat-126p-rost.jpg
2013-09-06, 18:48
Medlem
Calogeros avatar
Det där med bakåtknappen verkar inte fungera på Macdatorer, för jag försökte flera gånger men allt var puts väck.

Kanske gör ett nytt försök nu i helgen...fan det tog verkligen energin ur mig, hade blivit minst dubbelt så långt som förra listan.
2013-09-06, 19:04
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Det där med bakåtknappen verkar inte fungera på Macdatorer, för jag försökte flera gånger men allt var puts väck.

Kanske gör ett nytt försök nu i helgen...fan det tog verkligen energin ur mig, hade blivit minst dubbelt så långt som förra listan.

Varför tar du inte tre eller fem spelare i taget istället då? Så får läsarna en karamell åt gången att suga på. "Serie A avgörs inte på en dag", som det gamla ordspråket heter. Du behöver ju inte braka iväg hela rubbet på en gång. Det är bara när man snackar Menotti man måste slänga in rubbet på en gång eftersom läsarna blir så ivriga i att läsa om honom att dom inte kan bärga sig & bara ta små delar i taget.
2013-09-06, 21:48
Medlem
Gantss avatar
Säkert en o annan supporter här inne som är intresserade av att se denna matchen, så jag cmd-c:ar och cmd-v:ar från England tråden.

Newcastle ska ge Steve Harper en värdig slut där en hedersmatch kommer spelas den 11 september mot ett ikonfyllt Milan. Steve Harper har valt följande lag mot Milan:

NEWCASTLE UNITED

Goalkeepers: Steve Harper, Pavel Srnicek, Shay Given

Defenders: John Beresford, Olivier Bernard, Nikos Dabizas, Brian Kilcline, Darren Peacock, Alessandro Pistone, Steve Watson

Midfielders: Joey Barton, Lee Bowyer, Nicky Butt, Lee Clark, Kieron Dyer, Ruel Fox, Keith Gillespie, David Ginola, Rob Lee, Liam O'Brien, Scott Sellars, Nolberto Solano, Steve Stone, Alan Thompson

Forwards: Faustino Asprilla, Peter Bearsdley, Andrew Cole, Les Ferdinand, Paul Kitson, Alan Shearer

AC MILAN GLORIE

Goalkeepers: Sebastiano Rossi, Massimo Taibi

Defenders: Franco Baresi, Roberto Favalli, Paolo Maldini, Roberto Mussi, Massimo Oddo, Guiseppe Pancaro, Pietro Vierchowod

Midfielder: Ibrahim Ba, Zvonimir Boban, Alessandro Costacurta, Angelo Carbone, Federico Giunti, Christian Lantignotti, Gianluigi Lentini, Mark van Bommel

Forwards: Daniele Massaro, Christian Vieri

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in