2013-03-15, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
https://twitter.com/Researchgruppen erbjuder dom 50 000kr för flashbacks databas, username och epost räcker, men dom tar även mer information om möjligt..

Researchgruppen består av vänsterextremister och samarbetar med bland annat Expo. Förutom att aktivt åsiktsregistrera människor och hota yttrandefriheten så föreläser dom även med tex Åsa Lindeborg och andra ur etablissemanget:

Denna Martin Fredriksson är tydligen dömd för flera våldsbrott, bland annat för att ha slagit ett järnrör i huvudet på en "politisk motståndare"

Att dom skulle få ihop pengarna råder det ju inget tvivel om, särskillt med Expo i ryggen... Men finns det någon chans att databasen skulle läcka till dom? Hur många Admins eller mods har tillgång till de uppgifterna? Och går det att lita på dessa människor inte frestas av pengarna? Det är alltså användarnamnen och eposten dom främst vill ha, inte ipn...

Är det bara jag som mår illa av dom här svinen och vad skall dom göra med uppgifterna?

Är inte hela det där förfarandet olagligt/förberedelse/uppvigling/stämpling till brott?

Jag menar, de efterfrågar stöldgods och säger sig även vara villiga att betala bra för det. Gods som ENBART kan tas fram genom att brottet "dataintrång" begås.
Kalla mig paragrafryttare men sådant kan väl inte vara lagligt?
Citera
2013-12-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Är inte hela det där förfarandet olagligt/förberedelse/uppvigling/stämpling till brott?

Jag menar, de efterfrågar stöldgods och säger sig även vara villiga att betala bra för det. Gods som ENBART kan tas fram genom att brottet "dataintrång" begås.
Kalla mig paragrafryttare men sådant kan väl inte vara lagligt?

Researchgruppen består av gamla tungt kriminella vänsteraktivister med flertalet våldsbrott i registret, tror inte de bryr sig så mycket om lagar och regler...
Citera
2013-12-11, 01:15
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Researchgruppen består av gamla tungt kriminella vänsteraktivister med flertalet våldsbrott i registret, tror inte de bryr sig så mycket om lagar och regler...

De ledande personerna har ju blivit nämnda, men hur många är dom? Och vilka är dom?
Obs, glöm ej regel om uthängning!
Citera
2013-12-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AClockworkOrange
De ledande personerna har ju blivit nämnda, men hur många är dom? Och vilka är dom?
Obs, glöm ej regel om uthängning!

Jag har ingen jättestor informationsbas, har bara hört en av personerna yttra sig på en lokalbuss i ungdomen om hur roligt det var att slåss med skinnskallar. Således finns ingen källa eller något intressant och det kan till och med vara så att jag blandar ihop, det finns mycket vänsterextrema i dessa trakter och till skillnad från dem har jag aldrig kartlagt (dels för att jag inte är radikal på något sätt).

Jag tänker inte nämna namn och jag är inte heller rätt person att göra något grävande, jag blev mest upprörd över att Expressen sjunkit så lågt att de sammarbetar med dessa idioter. Eller ok, jag har inte haft något förtroende för expressen sedan en av dessa kommunister fick jobb där (inte som skribent vad jag vet, tjej från mitt högstadie, gick alltid i palestinasjal och gillade tydligen att kasta gatsten, kladda ner offentliga saker med Djurens rätt, AFA och liknande).
Citera
2013-12-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vilken nytta kan de ha av databasen? Ett username kopplat till en nonsensmail är ju knappast något att hänga i granen, jag utgår ifrån att folk inte är så korkade att de använder sina namngivna mailadresser...

Som du kanske sett så är somliga precis så korkade.
Citera
2013-12-11, 14:44
Moderator
-Info-s avatar
Jag hoppas att Flashback är säkert, plus att alla användare använder anonyma e-postadresser för säkerhets skull. Researchgruppen kommer snart att sikta in sig på Flashback:

Citat:
"Nästa steg i Researchgruppens arbete kan bli att granska Sverigedemokraternas kandidater inför valet, men gruppen säger sig också vara nyfiken på andra anonyma nätmiljöer som Flashback."

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/deras-research-avslojar-nathatet/
Citera
2013-12-11, 15:18
Medlem
mr13377s avatar
Martin Fredriksson är alltså en del av organisationen, vilka fler? Det är juden Aschberg som finansierar organisationen enligt flera källor, då finns det gott om pengar. Antagligen så är det på bläckfisken Aschbergs order dom ska försöka hota och trakassera svenska dissidenter.
Citera
2013-12-11, 22:39
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag hoppas att Flashback är säkert, plus att alla användare använder anonyma e-postadresser för säkerhets skull. Researchgruppen kommer snart att sikta in sig på Flashback:

Om någon har snabbregistrerat sig med ett sms då?
Citera
2013-12-12, 00:48
Bannlyst
har inte hängt med alls vad allt det här är men menar dom att typ någon hacker ska komma över fb databas och får i belöning 50k? Den summan kan faktiskt öka konstant av anonyma som vill det samma?
Citera
2013-12-12, 10:43
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vad ska denna lista användas till? Massbrev där vänsteridioterna spyr ut sin dynga? Dörrknackning med eventuell plågeri mot att man byter åsikt?

Självklart inte. Den är till för att tjänas pengar på genom att generera kvällstidningsjournalistik. Gissar att Aftonbladets redaktion för stunden är rätt avundsjuka på Expressen, de kommer med all kraft försöka toppa Expressens avpixling av avpixlat.

Den fetaste trofén är med stor sannolikhet att knäcka Flashback.
Citera
2013-12-12, 11:33
Medlem
negerbarns avatar
Bara en fundering, är det helt lagligt att erbjuda pengar för att komma åt en lista vars ägare ej vill lämna ut? Känns ju spontant som uppmaning till brott.
Citera
2013-12-12, 11:38
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Om någon har snabbregistrerat sig med ett sms då?
jo, anlitandet av såna externa tjänster kan vara ett problem, men hur många använder den möjligheten egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in