2013-12-11, 17:44
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Synd
Vad var det för något ni fick idag då ?

Den kostar ju bara 399kr hos andra återförsäljare, och det är den lugnt värd.
Citera
2013-12-11, 17:46
Medlem
tigerrakets avatar
Men ska vi verkligen stötta andra försäljare?
Citera
2013-12-11, 20:10
Medlem
Efter att ha tittat lite som hastigast på 4verkeri.se (Billesholmaren som diskuteras så flitigt) så kan jag konstatera att han säljer precis det jag vill ha, i form av Crackling Balls (148:-/500 st.) och Knallkula (24:-/72 st) Det ger 0,296/st vs 0,333333333/st. Så, frågan som uppstår är, är produkterna likvärdiga, och skillnaden i pris är enbart pga volymen man köper? Någon som har erfarenhet av av de båda varianterna? Det skiljer ju bara ett par tior i slutsumma, eftersom jag tänkte plocka 1000 st. Är det "mer smatter" i den ena eftersom jag som sagt använder "dragon eggs" som kärna till rullade stjärnor bara en skitsak som 20 vs 25 "ägg" i vart klot blir ju en ganska betydande skillnad.

B!
Citera
2013-12-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Efter att ha tittat lite som hastigast på 4verkeri.se (Billesholmaren som diskuteras så flitigt) så kan jag konstatera att han säljer precis det jag vill ha, i form av Crackling Balls (148:-/500 st.) och Knallkula (24:-/72 st) Det ger 0,296/st vs 0,333333333/st. Så, frågan som uppstår är, är produkterna likvärdiga, och skillnaden i pris är enbart pga volymen man köper? Någon som har erfarenhet av av de båda varianterna? Det skiljer ju bara ett par tior i slutsumma, eftersom jag tänkte plocka 1000 st. Är det "mer smatter" i den ena eftersom jag som sagt använder "dragon eggs" som kärna till rullade stjärnor bara en skitsak som 20 vs 25 "ägg" i vart klot blir ju en ganska betydande skillnad.

B!

Är inte detta superbilligt?

6 Shots Silver Comets
6 kr/st

http://youtu.be/sWF1QwtALFU
Citera
2013-12-11, 20:43
Medlem
tigerrakets avatar
Knallkulan från Extreme är värdelös enligt mig.
En liten cylinderformad klump som typ säger: Tjoff tjoff två gånger och sedan är det över.

Fördelen är väl att man kanske kan ha bättre användning av en cylinder än små kulor.
Citera
2013-12-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead

6 Shots Silver Comets
6 kr/st

http://youtu.be/sWF1QwtALFU

Någon som kan recept för liknande komposition? Alltså Fyllig silversvans.
Citera
2013-12-11, 20:57
Avslutad
Han skåningen verkar ju bra och billig. Hoppas de finns något liknande billigt i göteborg :/
Citera
2013-12-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .username.

Finns hur många som helst, vilka kemikalier har du?

En enkel basic är willow star. (Fast du byter ut Lamplack mot typ titanium sponge, aluminium flitter, magnesium eller valfri metall)
Citera
2013-12-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckiamdead
Det är nog svårslaget. Jag tror iofs att det inte är "kometer" utan en tourbillion effekt, men det kan ju kvitta. Tittar man på effekten ser den ut att börja rotera på vägen upp, och rökspåret efter tidigare skott är spiraler, kometer hade bara gett ett rakt spår, och inte börjat rotera av egen kraft.

Citat:
Ursprungligen postat av .username.
Jag misstänker att man använder en billig fontän komposition, egentligen BP+ Al, Mg, MgAl, eller Ti. Bromsa reaktionshastigheten med kol, vax, eller mineral olja.

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Knallkulan från Extreme är värdelös enligt mig.
Så, dyrare, och sämre effekt, enligt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
En liten cylinderformad klump som typ säger: Tjoff tjoff två gånger och sedan är det över.

Fördelen är väl att man kanske kan ha bättre användning av en cylinder än små kulor.
Om jag tolkar dig rätt pratar du om innehållet "I" den gröna kulan? Jag är fullständigt ointresserad av att använda dem i deras nuvarande form, jag vill bara ha dem för att rulla större stjärnor på dem, så är innehållet en större klump vs många små ägg, är valet självklart för min del. Stora klumpar går bort.
B!
Senast redigerad av -=Mr_B=- 2013-12-11 kl. 21:21.
Citera
2013-12-11, 21:28
Medlem
tigerrakets avatar
Knallkulan är en sämre variant enligt mig.

Ska du rulla stjärnor så ska du ha vanliga Crackling Balls. För som sagt Knallkulan kommer i form utav en cylinder.
Citera
2013-12-11, 21:43
Medlem
Festivals crackling balls är jävligt bra tycker jag Men dem är ju så dyra
Citera
2013-12-11, 21:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Det är nog svårslaget. Jag tror iofs att det inte är "kometer" utan en tourbillion effekt, men det kan ju kvitta. Tittar man på effekten ser den ut att börja rotera på vägen upp, och rökspåret efter tidigare skott är spiraler, kometer hade bara gett ett rakt spår, och inte börjat rotera av egen kraft.

Det är såna där fyrkantiga puckar (vet inte om benämningen är stjärnor på dessa också).

Förr hade dom Krevads CB's som är sjukt bra.. Linders fungerar dock. EF's har jag inte testat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in