2013-12-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Fyra snabba om AN;
1. Hon har inte styrkan att flytta liket, och MÅSTE stycka.

2. Hon HATAR verkligen VB som håller på att förstöra hennes liv.

3. Hon har inget alibi efter 20.38 som är styrkt av ngn annan än hennes man.

4. Huggen i ryggen tyder på ett otroligt HAT, som varken MB eller KJ hade gentemot VB.

Mb kan ha mördat hotet mot hans hela liv för att skydda sig själv som enda utväg i hans ögon. KJ kan ha mördat för att han psykopat/var psykotisk (om han nu är/var det) har inget med AS att göra i så fall.

Känns som att huggen i ryggen är som sagt mer av hat, många hugg och relativt ytliga medan de 2 huggen mot hjärttrakten är nådastöten och min ttanke är att det är ett mellanrum mellan dessa händelser så kan mycket väl AN tillfoga "raserihuggen", av alla inblandade så är hon den enda som faktiskt uttryckt ett genuint hat mot VB. De dödande huggen känns mer osäkert i detta scenario, kan vara MB som var tvungen att avsluta hennes liv för att deras liv inte skulle rasa ihop fullständigt.
Citera
2013-12-11, 19:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där med låst eller inte låst bil och lägenhet är bara larv att diskutera tycker jag nu när vi vet vad KJ har sagt. Vad KJ har sagt att han brukar göra, ibland, beroende på, osv. vet vi nu, och det som betyder något är om bilen kan ha varit olåst vid något tillfälle öht, och det kan den ha varit.

Att hänga upp sig på KJ svar så som förhörarna gjorde är löjligt. En vanlig människa förstår på KJ svar att han mycket väl kan ha låtit bli att låsa bilen vid ett visst tillfälle. Det behöver inte alltid vara så att KJ låser bilen när han har prylar där bara för att han eller någon annan har sagt så, lite väl naivt att tro det.

KJ har själv sagt att han är slarvig med nycklar, bl a. därför har han lägenheten olåst, så varför skulle inte det kunna tala för att han resonerade så även kring bilen trots att ingen har ställt frågan?

KJ har uppenbarligen dåligt minne, behöver inte harva igenom alla aspergerresonemang en gång till, men så mycket har iaf jag förstått, att personer med den diagnosen vanligen har svårt med tidsuppfattning och detaljer kring sådant som inte är viktigt för dem. Inte särskilt fantasifullt att tänka sig att KJ hjärna fungerar något annorlunda än hos en fullt frisk person, och det avspeglar sig förmodligen i de förhör som vi har kunnat läsa.

Jag tror inte att man ska dra för stora växlar på att KJ sa en sak vid ett tillfälle och en annan sak vid ett annat. Killen är troligen inte att lita på när det kommer till att dra slutsatser av vad han säger om en sak men vid olika tillfällen.

Kanske går han också på mediciner, jag vet inte, stressad, pressad, kanske deprimerad, tro fan att han inte kan berätta eller förklara sammanhållet kring precis allting som angår hans liv, jag tror inte på det iaf.

Vad KJ säger är intressant, men än mer intressant är kanske vad vittnena säger.
Citera
2013-12-11, 19:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Känns som att huggen i ryggen är som sagt mer av hat, många hugg och relativt ytliga medan de 2 huggen mot hjärttrakten är nådastöten och min ttanke är att det är ett mellanrum mellan dessa händelser så kan mycket väl AN tillfoga "raserihuggen", av alla inblandade så är hon den enda som faktiskt uttryckt ett genuint hat mot VB. De dödande huggen känns mer osäkert i detta scenario, kan vara MB som var tvungen att avsluta hennes liv för att deras liv inte skulle rasa ihop fullständigt.

När och var hände det här i så fall? Resonemangen kring MB/AN som GM kanske håller ihop en bit, iaf motivmässigt, men för att lägga sista pusselbiten och göra sagan trovärdig behövs en tid, en plats samt hur blodet hamnade i KJ bil, och när det hamnade där, tycker jag.

Förklara gärna MB, VB samt KJ mobilrörelser i den här historien, viktigt!
Citera
2013-12-11, 19:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad KJ säger är intressant, men än mer intressant är kanske vad vittnena säger.

Då tycker jag att man har missat en hel del vad gäller vittnena. De får frågor och svarar vad de minns om det de tillfrågats. Ingen större möda har lagts ner på att kartlägga hur ofta de här vittnena har sett KJ lämna sin bil låst eller olåst.

Vad säger att vittnena minns rätt, och har de dessutom bara sett KJ göra en viss sak en gång så kanske man inte är rätt person att säga att KJ brukar göra si eller så?

EDIT;

Om man går strikt efter vad KJ har sagt så blir det som följer:

Bilen låst - bagageutrymmet fullt av prylar - ingen kan ha planterat blodet.
Hur fick kroppen plats?

Bilen olåst - bagageutrymmet tomt - någon kan ha planterat blodet.
Kroppen fick plats.

Vet vi något om KJ hade laddat bilen med airsoftrelaterad materiel inför söndagens spel? Om han hade det borde bilen ha varit låst. Om han inte tömde bilen så borde en hel del av hans tillhörigheter vara besudlade av blod eller likdoft. Saknas något, är det undersökt, var finns det?
Senast redigerad av OY 2013-12-11 kl. 19:39.
Citera
2013-12-11, 19:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det där med låst eller inte låst bil och lägenhet är bara larv att diskutera tycker jag nu när vi vet vad KJ har sagt. Vad KJ har sagt att han brukar göra, ibland, beroende på, osv. vet vi nu, och det som betyder något är om bilen kan ha varit olåst vid något tillfälle öht, och det kan den ha varit.

Att hänga upp sig på KJ svar så som förhörarna gjorde är löjligt. En vanlig människa förstår på KJ svar att han mycket väl kan ha låtit bli att låsa bilen vid ett visst tillfälle. Det behöver inte alltid vara så att KJ låser bilen när han har prylar där bara för att han eller någon annan har sagt så, lite väl naivt att tro det.

KJ har själv sagt att han är slarvig med nycklar, bl a. därför har han lägenheten olåst, så varför skulle inte det kunna tala för att han resonerade så även kring bilen trots att ingen har ställt frågan?

KJ har uppenbarligen dåligt minne, behöver inte harva igenom alla aspergerresonemang en gång till, men så mycket har iaf jag förstått, att personer med den diagnosen vanligen har svårt med tidsuppfattning och detaljer kring sådant som inte är viktigt för dem. Inte särskilt fantasifullt att tänka sig att KJ hjärna fungerar något annorlunda än hos en fullt frisk person, och det avspeglar sig förmodligen i de förhör som vi har kunnat läsa.

Jag tror inte att man ska dra för stora växlar på att KJ sa en sak vid ett tillfälle och en annan sak vid ett annat. Killen är troligen inte att lita på när det kommer till att dra slutsatser av vad han säger om en sak men vid olika tillfällen.

Kanske går han också på mediciner, jag vet inte, stressad, pressad, kanske deprimerad, tro fan att han inte kan berätta eller förklara sammanhållet kring precis allting som angår hans liv, jag tror inte på det iaf.

Håller med helt och hållet.
Citera
2013-12-11, 19:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Då tycker jag att man har missat en hel del vad gäller vittnena. De får frågor och svarar vad de minns om det de tillfrågats. Ingen större möda har lagts ner på att kartlägga hur ofta de här vittnena har sett KJ lämna sin bil låst eller olåst.

Vad säger att vittnena minns rätt, och har de dessutom bara sett KJ göra en viss sak en gång så kanske man inte är rätt person att säga att KJ brukar göra si eller så?

Ja, och en hel del av de vittnen som uttalat att KJ låser bilen är softair kompisarna så när dom frågas om KJ låser bilen, minns dom nog först och främst hur KJ var med bilen när dom var ute och spela softair och just då låste KJ ju altid bilen.
Citera
2013-12-11, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja, och en hel del av de vittnen som uttalat att KJ låser bilen är softair kompisarna så när dom frågas om KJ låser bilen, minns dom nog först och främst hur KJ var med bilen när dom var ute och spela softair och just då låste KJ ju altid bilen.

Okej, men då är den viktigaste frågan att ställa, brukade han låta prylarna ligga i bilen när den stod parkerad hemma och fanns det prylar i bilen aktuell natt, frågan är kanske ställd, minns inte?

Fanns det prylar i bilen, i så fall, hur fick liket plats där?
Citera
2013-12-11, 20:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Varför återkommer du igen och igen med påståendet att KJ haft en stark lust at och/eller nyfikenhet efter att döda /se någon dö?

Därför att jag tror att detta är en mkt stark drivkraft hos KJ - en dröm han haft länge. Han har ju dessutom uttryckt sig i den riktningen. Tror ingen som känner KJ är särskilt förvånad över att han sitter där han sitter. Antagligen inte hans familj heller. Tror familjen vet hur han är och kapabel till om han får chansen - och chansen fick han av MB och/eller AN. Så tror jag det här hänger ihop.

Edit: Intressant att se vilket utlåtandet blir när KJ är klar i Flemingsberg.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-11 kl. 20:45.
Citera
2013-12-11, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att en man dödar sin älskarinna är ovanligt, och det är ovanligt att kvinnor dödar. Det är vanligare att rivaler dödas. Vad tror du om AN som huvudgärningsman?
Jag tror att det finns en tomte som smakat på lite för mycket julglögg och talar i tomtemössan. Känns som om VB hade haft all möjlighet att försvara sig mot ett angrepp från AN.
Citera
2013-12-11, 20:45
Moderator
OYs avatar
KJ säger att de endast hade oralsex, och i nästa andetag säger han att han inte minns själva samlaget?

De sitter båda två i soffan, VB börjar troligen att pussa KJ, helt plötsligt är de på sängen och har oralsex.

Nä, jag tror att KJ försökte våldta VB, det gick inte och VB hotade med en polisanmälan, 112*, därefter mördar KJ henne, inte svårare än så. Att det inte hittades spår efter ett mord i lägenheten har säkert sin naturliga förklaring, kanske har vi tangerat anledningen, men jag tror att hon mördades i lägenheten, just nu tror jag det.
Citera
2013-12-11, 20:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
KJ säger att de endast hade oralsex, och i nästa andetag säger han att han inte minns själva samlaget?

De sitter båda två i soffan, VB börjar troligen att pussa KJ, helt plötsligt är de på sängen och har oralsex.

Nä, jag tror att KJ försökte våldta VB, det gick inte och VB hotade med en polisanmälan, 112*, därefter mördar KJ henne, inte svårare än så. Att det inte hittades spår efter ett mord i lägenheten har säkert sin naturliga förklaring, kanske har vi tangerat anledningen, men jag tror att hon mördades i lägenheten, just nu tror jag det.

Tror du är helt fel ute här. Jag tror att MB och VB träffade en överenskommelse om att hon skulle försöka få ok från KJ att komma hem till honom att plugga^^ (vilket KJ var införstådd i) och att MB skulle plocka upp henne nånstans när familjemiddagen var aväten - vilket är anledningen till att restaurangbesöket inte blev så långvarigt för MB:s del. Tror VB hade fått löfte om sex senare på kvällen och var på direkt. Men jag tror MB tog Vatchareeya till ett ställe hon inte hade räknat med.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-11 kl. 21:04.
Citera
2013-12-11, 21:13
Medlem
Kontaktpersons avatar
När kommer domen???????????!!!!!!!!!!!!?????????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in