2013-12-11, 18:47
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jo, men man kan inte bevisa det, alltså tycker jag trådstartaren ska behålla pengarna. Fast han kanske har ändrat sig, jag har inte orkat läsa alla inlägg
Jaså, du menar TS som utlovade pengar...
Citera
2013-12-11, 18:48
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Just för att dom blundar. Dom ser bara det som för tillfället behagar dom men inte eländet som göms i samma bild. Världen är full med grymheter och smärta och att påstå att en god allsmäktig gud skapat den är så infantilt att ett barn hittar hål i resonemanget.
ja världen är ju som den är. det hela blir en perspektiv fråga att se det goda måste inte exkludera det onda.

vad är det du jämför med?
Citera
2013-12-11, 18:53
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Förnämsta? Jag pratar om forskare och vetenskapsmän, varav flera säkerligen är troende. Dessutom så har min personliga tro eller avsaknaden av sådan inte ett förbannade dugg med argumentet att göra, vetenskapen tuffar på helt oberoende av vad du eller jag tror, tack och lov.

Vilken vetenskap? Jag är öppen för vetenskap. Men vi pratar om Guds existens. Vad har det med vetenskap att göra?
Citera
2013-12-11, 18:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
ja världen är ju som den är. det hela blir en perspektiv fråga att se det goda måste inte exkludera det onda.

vad är det du jämför med?

Visst. Går det inte att marknadsföra positivistiska absoluter är det ju populärt att försöka vrida hela världsbilden till att vara mer eller mindre solipsistisk.

Allt för att slingra sig undan konfrontationen med det rationella perspektivet.
Citera
2013-12-11, 18:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Vilken vetenskap? Jag är öppen för vetenskap. Men vi pratar om Guds existens. Vad har det med vetenskap att göra?

"Vi" pratar om BEVIS. Kan du vänligen hålla dig till detta tråd-essentiella istället för att slingra dig.

Så:

1/ VET du öht vad ett bevis är?

2/ I så fall, när kommer du med såna?
Citera
2013-12-11, 18:59
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Vi" pratar om BEVIS. Kan du vänligen hålla dig till detta tråd-essentiella istället för att slingra dig.

Så:

1/ VET du öht vad ett bevis är?

2/ I så fall, när kommer du med såna?

Du har fått bevis så det räcker att bli över.
Citera
2013-12-11, 19:02
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst. Går det inte att marknadsföra positivistiska absoluter är det ju populärt att försöka vrida hela världsbilden till att vara mer eller mindre solipsistisk.
Allt för att slingra sig undan konfrontationen med det rationella perspektivet.
whatever. . .
Citera
2013-12-11, 19:02
Medlem
Citat:

Ingenting uppenbarligen, så sluta hävda att människan och universum skulle vara godtagbara bevis på en Guds existens när det finns vetenskapliga förklaringsmodeller helt utan någon magi.
Citera
2013-12-11, 19:03
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Vore guds existens borde det sett utifrån guds allsmäktighet, minst sagt, visa sig i de vetenskapligt förklarade fenomenologin!

Hur kan du över huvud taget bortse det.. en fullständigt förvirrad arrogans - du slår knut på ditt eget resonemang genom att utesluta vetenskaplig förklaring som PER SE, innefattar vad du enbart omskriver till en slags poesi, för att du inte mäktar med den digra fenomenologiska uvecklingen, av det du själv inte förmår ta in.
Citera
2013-12-11, 19:05
Medlem
Citat:
Du har fått bevis så det räcker att bli över.

Bevis? Du ägnar dig enbart åt att vräka ur dig påståenden som du sedan försöker marknadsföra som bevis. Det är inte samma sak.
Citera
2013-12-11, 19:06
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Ingenting uppenbarligen, så sluta hävda att människan och universum skulle vara godtagbara bevis på en Guds existens när det finns vetenskapliga förklaringsmodeller helt utan någon magi.

Men vetenskapen utesluter inte Gud utan det är ateister som med hjälp av vetenskapen försöker i alla fall ljuga om Gud. Bara för att förklaringsmodeller finns innebär inte att dessa är riktiga.
Citera
2013-12-11, 19:07
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vore guds existens borde det sett utifrån guds allsmäktighet, minst sagt, visa sig i de vetenskapligt förklarade fenomenologin!
Hur kan du över huvud taget bortse det.. en fullständigt förvirrad arrogans - du slår knut på ditt eget resonemang genom att utesluta vetenskaplig förklaring som PER SE, innefattar vad du enbart omskriver till en slags poesi, för att du inte mäktar med den digra fenomenologiska uvecklingen, av det du själv inte förmår ta in.
hur ska antimateria utrönas menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in