• 1
  • 2
2013-12-11, 15:11
Medlem
El Capitanos avatar
det bara jag eller brjar klimatet bli mer och mer radikalt. Det ganska stora trningsforumet har alltid tilltit en viss politisk diskussion - men efter Expressens klavertramp s r det tydligen totalfrbjudet. Allting tas bort, ingen diskussion r tillten verhuvudtaget i vad som r den strsta nyheten i landet.

Hller samhllet p att bli mer och mer extremt? r det ptryckningar, eller hur kommer det sig att alla forum utom Flashback i Sverige verkar ha en nrmast totalitr syn p vanlig diskussion om politik eller nyheter.
Citera
2013-12-11, 15:15
Medlem
Dementerads avatar
Jag r medlem dr och jag vntade bara p den hr trden! Jag var lite sugen att frga om Z-Bumbi r expressenlobbyist men jag orkar inte f en varning.

Jag tror det r att de flesta diskussioner dr SD har varit inblandade p Kolozzeum har sprat ur och drfr har det blivit tabu.

Hyckleri d annan politik alltid varit tillten men det r vl bttre att all politisk debatt frbjuds n att enbart sd-debatt frbjuds?
Citera
2013-12-11, 17:04
Medlem
L.V.X.s avatar
Det hr har inget med censur & yttrandefrihet att gra. Kolozzeum r svitt jag vet ett privatgt forum, eller hur? Att vara medlem dr r som att vara inbjuden till ngons hem. Om du inte vill ha personer som propagerar fr militant islam i ditt hem s har du all rtt att be dem avlgsna sig, och slnga ut dem med vld om de vgrar.

Inga konstigheter dr allts. Hur kommer det sig att det r s f som klagar p att pedofiler inte fr sga att det r bra att knulla barn p vartenda forum i Sverige? Jag menar, om det verkligen r censur och yttrandefrihet du r orolig fr s r det ju ett mne som r betydligt mer "censurerat", eller hur?
Citera
2013-12-11, 17:16
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Det hr har inget med censur & yttrandefrihet att gra. Kolozzeum r svitt jag vet ett privatgt forum, eller hur? Att vara medlem dr r som att vara inbjuden till ngons hem. Om du inte vill ha personer som propagerar fr militant islam i ditt hem s har du all rtt att be dem avlgsna sig, och slnga ut dem med vld om de vgrar.

Inga konstigheter dr allts. Hur kommer det sig att det r s f som klagar p att pedofiler inte fr sga att det r bra att knulla barn p vartenda forum i Sverige? Jag menar, om det verkligen r censur och yttrandefrihet du r orolig fr s r det ju ett mne som r betydligt mer "censurerat", eller hur?

Det r censur i den mn att ngonting som tidigare varit tilltet att uttrycka p en plattform nu inte r det. Sedan r det frsts s att man fr vlja sjlv vad man vill ha och inte ha p sitt forum, men det blir ju ganska fnigt nr man alldeles uppenbart har en id som bygger p ppen diskussion och sedan sjlv gr politiska stllningstaganden.

Det r lite som att bjuda in gster till ditt hem under frevndningen att de kan diskutera vad de vill, och sedan brjar man pltsligt infra en massa restriktioner nr man inte gillar deras sikter.
Citera
2013-12-11, 17:23
Medlem
Dementerads avatar
Det kan ju ha med sponsorer att gra?
Citera
2015-11-03, 18:12
Bannlyst
Kolozzeum blir mer och mer ett ryggdunksforum. Flera serisa har frsvunnit och bara KIng Grub kvar, som iofs r en sjukt kunnig person men som d och d kommer fram och behver hvda sig.

Neurotiskt r bara frnamnet.
Citera
2015-11-03, 20:34
Medlem
PingPongZongs avatar
Kolozzeum har inte vart bra p mnga, mnga r. Bst var forumet nr det stor forumkriget pgick mellan maxx.nu och kolozzeum var vl runt 2001-2002 kanske ven 2003. r ju ngra r sedan. Mesforumet kolo hade vl inte mkt stta emot maxx d maxx var som gamla flashback med total yttranderfrihet och inga moderatorer som la sig i. Fanns ven info om AAS dr.

Jag minns alla storheter dr p forumen, jag var med frn brjan och jag var och r nog den strste legenden ngonsin. En legend dom gjorde allt fr att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade s jag inte kunde logga in. Men d och d nmns mitt gamla nick.

King Grub fanns inte p kolo d han satt p annat forum, minns fan inte vilket. Han frskte p maxx med, sen kom han till kolo. Likadant med Z-Bumbi han kom senare.

r ju bara tjavs om kostillskott, olika jvla studier, nfan jvla 90talister. P den tiden var det 80talister som tjavsa skit. 60-70talisterna fanns svikare med som lurade smgrabbarna.
Citera
2015-11-03, 20:45
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Kolozzeum blir mer och mer ett ryggdunksforum. Flera serisa har frsvunnit och bara KIng Grub kvar, som iofs r en sjukt kunnig person men som d och d kommer fram och behver hvda sig.

King Grub var tidigt ute med att lgga fram studier som visade ngot som sedan visade ngot helt annat senare. Killen satt dygnet runt och kopiera och klistra in olika studier.

Smgrabbarna sg upp till killen och ville hela tiden veta det senaste. Men dom dr jvla underskningarna och vettefan allt gller ju inte lnge.

P den tiden ansgs vl Grubben som en tok av mnga ldre, men idag s r det helt inne med gram av det och det kostillskottet och nr och inte nr och vafan blir frbannad. Nstan s man gr en comeback dr p forumet.

Frr var det klipp och klistra upp p gymmets anslagstavla. Idag r det kopiera och klistra upp p internet. Likt frbannat s ses den som gr det som en BYFNE om denne hela tiden ska anvnda andra mnniskors studier som svar och det hela tiden. Kom med ngot sjlv din lnghriga hippiejvel.
Citera
2015-11-04, 18:50
Medlem
Flashback censurerar mnga fler trdar och stnger av mnga fler anvndare n vad Kolozzeum gr!
Citera
2015-11-05, 16:13
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige

"King Grub" r en frtidspensionr med ngon psykiatrisk diagnos. Bodde hemma hos sin morsa tills han var ver 40 r gammal.

Grymt kunnig inom sitt omrde och en rackare p att posta studier. Troligen Aspergers...

Vrst r vl dock den dr "Allan".... Han r s besviken ver sitt liv och att han aldrig blev akademiker utan fr frysa rven av sig p ett bygge. Rena Gestapo...Mste hvda sig. Dessutom vnsterpartist hehe.
Senast redigerad av FuckPF 2015-11-05 kl. 16:17.
Citera
2015-11-05, 18:31
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckPF
"King Grub" r en frtidspensionr med ngon psykiatrisk diagnos. Bodde hemma hos sin morsa tills han var ver 40 r gammal.

Grymt kunnig inom sitt omrde och en rackare p att posta studier. Troligen Aspergers...

Vrst r vl dock den dr "Allan".... Han r s besviken ver sitt liv och att han aldrig blev akademiker utan fr frysa rven av sig p ett bygge. Rena Gestapo...Mste hvda sig. Dessutom vnsterpartist hehe.

Allan som ljg om sin lder d han registrerade sig. Han har erknt att han gjorde s fr att f mer respekt nr han skrev. Helt sant. Han ltsades vara 10r ldre. Sen nr folk fick se bilder p han s ifrgasattes hans lder och han skrev som det var. Man ser inte p han att han trnar ngot alls. En vanlig kommunist som jobbar som byggnadsarbetare.

Jarod (Kolozzeum Security ) Var och r? En annan stjrna som kkade kostillskott fr 1000tals kr varje mnad. Tror han fick dom gratis. t knappt mat.

Z Bumbi har ngon tarmsjukdom och ser ut drefter. Han har en tjej som styrkelyfter hon med. Typiskt internetexpert som inte har kropp att backa upp orden med.

Finns s mkt stjrnor som kommit och gtt under ren p kolo. Idag r det ju bara snorungar kvar. Som r helt inne p att finna bsta kostillskotten. Dom fattar till sist att det r mat som gller och kostillskotten r AAS.
Citera
2015-12-22, 12:27
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Allan som ljg om sin lder d han registrerade sig. Han har erknt att han gjorde s fr att f mer respekt nr han skrev. Helt sant. Han ltsades vara 10r ldre. Sen nr folk fick se bilder p han s ifrgasattes hans lder och han skrev som det var. Man ser inte p han att han trnar ngot alls. En vanlig kommunist som jobbar som byggnadsarbetare.

Jarod (Kolozzeum Security ) Var och r? En annan stjrna som kkade kostillskott fr 1000tals kr varje mnad. Tror han fick dom gratis. t knappt mat.

Z Bumbi har ngon tarmsjukdom och ser ut drefter. Han har en tjej som styrkelyfter hon med. Typiskt internetexpert som inte har kropp att backa upp orden med.

Finns s mkt stjrnor som kommit och gtt under ren p kolo. Idag r det ju bara snorungar kvar. Som r helt inne p att finna bsta kostillskotten. Dom fattar till sist att det r mat som gller och kostillskotten r AAS.

Vad tycker du om herrarna p Flashback? Dreas, Pezrulezhaakon Bigorexia, och framfrallt, vad tycker du om Axon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in