2013-12-11, 08:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Du har fel. Jo man tänker hela tiden men ibland är man medveten om sina tankar och ibland omedveten. Man kan tänka djupt och då är det oftast med viljan och tänka ytligt då är det oftast spontant. Du tänker alltså även när du inte upplever att du tänker. Du är bara inte medveten om det.

När ska du bli less på att skriva "Såhär är det, det bara är så" utan att följa upp med några som HELST belägg för det du påstår?
Citera
2013-12-11, 08:58
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du upplever att du existerar men du tänker inte att du existerar? Nu får du ta och ge dig! Det som händer är att du tänker ytligt och det kan hända att du inte är medveten om dina tankar.

Jag upplever inte att jag existerar, jag upplever existens. Jag tänker inte. Jag vet förbannat väl när jag tänker eller inte. Du har tydligen ingen erfarenhet av detta eller ens en förförståelse om hur det går till.
Citera
2013-12-11, 12:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
helheten är större än summan av delarna!

Så sent som 1-2 dagar tillbaka var du mycket negativ till konceptet "ökande komplexitet". Men idag dugar det.

Citat:
ser ju bara någon som visar sin uppskattning inför Sin Herre.

Du har alltså ännu inte förstått skillnaden mellan "privat"- och pådyvlar-religion.
Citera
2013-12-11, 12:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwarthree
Jag kan bevisa det.

Du gör på följande sätt.

Sätt dej och meditera.

Ha intentionen att träffa gud.

När du har kommit på att du bara är så är du redo att träffa gud.

Det är lätt som en plätt att träffa gud...

Men skeptiker som bara tror att det dom kommer att se med sina egna ögon bara är fantasin har jag inget bevis för...

Med inklusionen "Ha intentionen att träffa gud" har du redan diskvalificerat ditt såkallade bevis. Du har nämligen reducerat meditation till att bli en variant av dom berömde 'inre andliga kompasser' (som ju som bekant är tämligen opålitliga eftersom dom inte har ett gemensamt 'norr').
Citera
2013-12-11, 12:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZomeBones
Om man säger att Gud inte går att bevisa, vilket denne inte gör. Kan man då säga detsamma om att kärlek är fejkat, förlåtelse onödigt, chans till bättring för de kriminella bara kostsamt (giljotinen bättre och så vidare som sedan leder fram till hypotesen att vi människor ljuger (när vi känner för det) och kan vara falska.

Varför skulle nån börja från ett underlag av falska analogier som du gör ovan?

Citat:
Det i sin tur gör att frågan blir lika falsk som människorna.

Tacka du falangen av pådyvlande abrahamism för att denna tråds fråga öht blev ställd.

Citat:
Sen att vissa i det här forumet beter sej på nära mobbningstendenser det är ju ytterliggare bara stigmatiserande i debatten. Jag kommer aldrig släppa min övertygelse om vad www egentligen står för men det är i alla fall inte worldwideweb. Och även om jag är troende så önskar jag inte att någon som inte är ödmjuk får möta äkta Tro på Gud. Men det verkar inte som jag behöver oroa mej, eller vad tror ni, Bogomil, Fiffiniffi med flera. Ateism, agnosticism, kristendom tvivel - du får det du förtjänar. Du förvaltar det även därefter. Slutet (ditt mitt & planetens) kommer närmare för varje andetag.

Så när du ändå har förklarat att 'gud' inte kan bevisas passar du på att predika lite.
Citera
2013-12-11, 15:10
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så sent som 1-2 dagar tillbaka var du mycket negativ till konceptet "ökande komplexitet". Men idag dugar det.
Du har alltså ännu inte förstått skillnaden mellan "privat"- och pådyvlar-religion.
japp
Citera
2013-12-11, 15:39
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Inte hela, bara 1:a Mosebok. Sedan borde ju 32:30 gett dig en liten hint om var du skulle leta.

Men jag får väl fixa till länken åt dig:

1 Mos 32:30

Jag vet inte men man kan ju tycka att det inte vore så svårt att lista ut var i bibeln man ska leta om någon skriver 1 Mos 30:32.

Det står också att Jakob brottades med Gud i ett annat ställe. Tror du på sån smörja? Det är nonsens.
Citera
2013-12-11, 15:42
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det står också att Jakob brottades med Gud i ett annat ställe. Tror du på sån smörja? Det är nonsens.

Så bibeln duger inte som källa åt dig när det gäller information om Gud. Vilka källor är godkända av dig då?
Citera
2013-12-11, 16:06
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så bibeln duger inte som källa åt dig när det gäller information om Gud. Vilka källor är godkända av dig då?

Liv, universum, jorden, människan, naturen.
Citera
2013-12-11, 16:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
Liv, universum, jorden, människan, naturen.

Du har med andra ord inget emot homosexualitet eftersom det förekommer i naturen, och de 10 budorden(som du tydligen anser vara rådande) nämner inget om just det?
Citera
2013-12-11, 16:22
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Du har med andra ord inget emot homosexualitet eftersom det förekommer i naturen, och de 10 budorden(som du tydligen anser vara rådande) nämner inget om just det?

Den frågan avgör Gud. Så länge bögarna lämnar mig i fred skiter jag fullständigt i vad de vill ägna sig åt.
Citera
2013-12-11, 16:34
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Så länge bögarna lämnar mig i fred skiter jag fullständigt i vad de vill ägna sig åt.

Don't you just love a cup of bigotry in the morning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in