Citat:
Ursprungligen postat av
ZomeBones
Om man säger att Gud inte går att bevisa, vilket denne inte gör. Kan man då säga detsamma om att kärlek är fejkat, förlåtelse onödigt, chans till bättring för de kriminella bara kostsamt (giljotinen bättre och så vidare som sedan leder fram till hypotesen att vi människor ljuger (när vi känner för det) och kan vara falska.
Varför skulle nån börja från ett underlag av falska analogier som du gör ovan?
Citat:
Det i sin tur gör att frågan blir lika falsk som människorna.
Tacka du falangen av pådyvlande abrahamism för att denna tråds fråga öht blev ställd.
Citat:
Sen att vissa i det här forumet beter sej på nära mobbningstendenser det är ju ytterliggare bara stigmatiserande i debatten. Jag kommer aldrig släppa min övertygelse om vad www egentligen står för men det är i alla fall inte worldwideweb. Och även om jag är troende så önskar jag inte att någon som inte är ödmjuk får möta äkta Tro på Gud. Men det verkar inte som jag behöver oroa mej, eller vad tror ni, Bogomil, Fiffiniffi med flera. Ateism, agnosticism, kristendom tvivel - du får det du förtjänar. Du förvaltar det även därefter. Slutet (ditt mitt & planetens) kommer närmare för varje andetag.
Så när du ändå har förklarat att 'gud' inte kan bevisas passar du på att predika lite.