Citat:
Du tänker inte svara på mitt nästa inlägg för du vet hur rätt jag har och att dina påståenden om att jag inte vet eller kan någonting är helt inkorrekta. Du har inget som helst vettigt att svara din logik sviker dig också. Så du påstår att de inte skyddade Sverige? Va skydda de då? Hade dessa män ( och kvinnor) låtit Ryssland och andra fientliga makter kliva rakt in i vårat land så hade de inte sett så fint ut idag kan jag garantera. Du är uppenbarligen helt okunnig i militärhistoria eftersom du kallar vår historia smutsig. Sverige va på 1600-talet ett stort, stolt och respekterat land, vi tog mer mark i Ryssland än va någon annan i historien någonsin lyckats med. Halva Europa va Svenskt, vi hade makt och tittade ner på annat folk i vår närhet. Idag däremot, tittar folk ner på oss och tycker det är ve och skam hur ett en gång så stort och stolt land, kan ha förstörts så snabbt och så grovt på bara några sekel. De spyr när de ser hur våra politiker medvetet styr ner landet rakt åt helvete, och jag lovar dig att våra forna Svenskar vänder sig i graven när de ser hur vi låter omvärlden våldta vårt land.
Hahahaha att du drar upp Ryssland när det var Finland skyddade svenskarna från ryssarna. Svenskarna däremot plundrade och tog ÖVER andra länder. Att säga att Sverige hade respekt, när respekt och rädsla är 2 olika saker är pinsamt. Sverige under 16000 var långt ifrån halva Europa, men stort var det jämfört med idag. Att titta ner på andra människor är inget o va stolt över. Vi svenskar plundrade, krigade och tog med våld över andra länder, hur är det något du kan vara stolt över? Varför tror du att Sverige var så starkt tidigt? Du tror inte att det har någonting med vår tillgång till vår järnmalm, vatten, salt? På så sätt du pratar om över hur vi ska va stolta över vad Sverige gjorde förr är som att de kristna ska vara stolta över korstågen.
!