2013-12-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3m4
Du tänker inte svara på mitt nästa inlägg för du vet hur rätt jag har och att dina påståenden om att jag inte vet eller kan någonting är helt inkorrekta. Du har inget som helst vettigt att svara din logik sviker dig också. Så du påstår att de inte skyddade Sverige? Va skydda de då? Hade dessa män ( och kvinnor) låtit Ryssland och andra fientliga makter kliva rakt in i vårat land så hade de inte sett så fint ut idag kan jag garantera. Du är uppenbarligen helt okunnig i militärhistoria eftersom du kallar vår historia smutsig. Sverige va på 1600-talet ett stort, stolt och respekterat land, vi tog mer mark i Ryssland än va någon annan i historien någonsin lyckats med. Halva Europa va Svenskt, vi hade makt och tittade ner på annat folk i vår närhet. Idag däremot, tittar folk ner på oss och tycker det är ve och skam hur ett en gång så stort och stolt land, kan ha förstörts så snabbt och så grovt på bara några sekel. De spyr när de ser hur våra politiker medvetet styr ner landet rakt åt helvete, och jag lovar dig att våra forna Svenskar vänder sig i graven när de ser hur vi låter omvärlden våldta vårt land.

Hahahaha att du drar upp Ryssland när det var Finland skyddade svenskarna från ryssarna. Svenskarna däremot plundrade och tog ÖVER andra länder. Att säga att Sverige hade respekt, när respekt och rädsla är 2 olika saker är pinsamt. Sverige under 16000 var långt ifrån halva Europa, men stort var det jämfört med idag. Att titta ner på andra människor är inget o va stolt över. Vi svenskar plundrade, krigade och tog med våld över andra länder, hur är det något du kan vara stolt över? Varför tror du att Sverige var så starkt tidigt? Du tror inte att det har någonting med vår tillgång till vår järnmalm, vatten, salt? På så sätt du pratar om över hur vi ska va stolta över vad Sverige gjorde förr är som att de kristna ska vara stolta över korstågen.
Citera
2013-12-11, 14:17
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Hahahahahhaaha du är pinsam

Må bäst
Du var alltså inte intresserad av fakta? Det här är ett diskussionsforum, om du är av en annan åsikt i sak är det brukligt att anföra motargument.
Citera
2013-12-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Förutsatt att TS inte är ett av dessa vänstertroll som alltid ska envisas med att ge uttryck för sin infantila världsbild så kan jag bara tycka synd om vederbörande. Att inte uppskatta sitt ursprung och sina rötter eller att inte vilja bevara den särart man representerar tyder på självhat och självförakt. Antagligen är väl TS då kanske ändå ett förvirrat vänstertroll som vill lägga sitt självhat på andra för att må lite bättre. Mitt förslag till TS är därför att endera söka upp en bra jungiansk psykolog som kan förklara vikten av identitet, alternativt överväga självmord.

Det är klart du kan älska ditt ursprung och dina rötter, men ditt ursprung och dina rötter är inte något land eller länder. Däremot tycker jag att du har fel med självhat och självförakt delen. Ett exempel på detta kan vara ett adoptivbarn. Som inte tycker någonting om sitt ursprung eller sina rötter, men inte heller grubblar över det utan är glad att hen har någonting annat framför sig.

Bojkottad

må bäst!
Citera
2013-12-11, 14:23
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Förutsatt att TS inte är ett av dessa vänstertroll som alltid ska envisas med att ge uttryck för sin infantila världsbild så kan jag bara tycka synd om vederbörande. Att inte uppskatta sitt ursprung och sina rötter eller att inte vilja bevara den särart man representerar tyder på självhat och självförakt. Antagligen är väl TS då kanske ändå ett förvirrat vänstertroll som vill lägga sitt självhat på andra för att må lite bättre. Mitt förslag till TS är därför att endera söka upp en bra jungiansk psykolog som kan förklara vikten av identitet, alternativt överväga självmord.

Det komiska är ju att det som finns i Sverige att vara stolt över är det som vänstern har byggt upp. Saker som vi idag tar för givet och ni nu säger att invandrarna håller på att förstöra... Kollar man historiskt kan man också se att högern gladeligen hade sålt ut allt svenskt till reapriser precis som de gör idag för att göra sig en snabb affär. Kollar man på ultrahögern så hade de mer än gärna levt under tyska flaggan. Så mycket för den svenska högern och nationalismen.
Citera
2013-12-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Du nämner att man endast bör älska saker som gjort en till den person man är. Sverige och dess befolkningen har ju i allra största grad påverkat hur jag är som person, hade jag t.ex vuxit upp i Argentina eller Sydkorea så hade jag knappast varit samma person. Hade jag haft föräldrar av annan folkgrupp så hade jag haft helt andra karaktärsdrag och biologiska förmågor. Jag är en direkt produkt av folket som levt och verkat här, både genetiskt och kulturellt. Så enligt din egen definition av älska så bör det ju vara helt rätt att älska sitt land?

Du nämner också att du älskar ditt barn för att den ger dig mening med livet, en anledning att gå till jobbet och göra bra saker. Mina förfäder har fällt blod svett och tårar för det här landet, skyddad det mot främmande angrepp, brukat jorden och hela tiden försökt förbättra förutsättningarna för kommande generationer, en generation som jag själv nu är en del av. De levde för sina barn och kommande generationer precis som du lever för ditt barn och ditt barn kommer leva för sina barn etc. Med detta i åtanke så blir det svårt att inte älska eller känna kärlek till landet och folket, då vi är så pass sammankopplade.

Sen skrev du även att du inte riktigt visste varför människan älskar sina barn, men det verkar ju falla ganska naturligt. På samma sätt vet jag inte riktigt varför jag älskar mitt folk, men det känns också ganska naturligt då vi på något sätt är sammankopplade. Och landet som sådant är ju också en produkt av folket, eller så är folket en produkt av landet hur man nu väljer att se på det. Tillsammans utgör vi en organism med rötter, och utan våra rötter så kan vi helt enkelt inte växa.

Men nu tar du ju och jämför Sverige med ett land som ligger på andra sidan jordklotet. Jämför du Sverige och Norge istället då? Ifall du hade varit norsk istället för svensk. Att du säger att du hade haft helt andra karaktärsdrag beroende på var dina föräldrar kommer ifrån kan jag dock inte hålla med dig om. Däremot biologiska förmågorna håller jag självklart med om. Du kan ju inte vet vad dina förfädrar gjort för detta land. Sen att du sitter o säger att Sverige blev attackerad och att dina förfädrar skyddade Sverige kan du ju inte säga, då det inte finns några belägg för det. Jag förstår självklart att det samhället du bor i påverkar dig som människa. Men hur kan du säga att du älskar Sverige mer än Norge, när båda länderna har samma kultur och i stort sett samma historia, jag menar bara hur kan du ha så mycket kärlek för detta land, men inte för grannlandet? Du säger att du älskar ditt folk. Men vilka är ditt folk? Svenskarna? Isåfall vilka är svenskar? Jag menar du sitter o pratar om Sverige som att det vore din bästavän. (OBS inget negativt) Men jag förstår inte hur du kan säga att du älskar ditt folk när du inte känner ditt folk, när nästan alla är olika.
Citera
2013-12-11, 14:27
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godisbitn
Det är klart du kan älska ditt ursprung och dina rötter, men ditt ursprung och dina rötter är inte något land eller länder. Däremot tycker jag att du har fel med självhat och självförakt delen. Ett exempel på detta kan vara ett adoptivbarn. Som inte tycker någonting om sitt ursprung eller sina rötter, men inte heller grubblar över det utan är glad att hen har någonting annat framför sig.

Bojkottad

må bäst!

Tror snarare att jag träffade en öm nerv där, inte sant? Sen visar ju studier att adoptivbarn mår mycket sämre psykiskt, i synnerhet om de är av annan ras.
Citera
2013-12-11, 14:28
Medlem
Selfcreateds avatar
godisbitn jag hajar inte vad du är ute efter faktiskt...

Jag kan fråga dig istället, hur skulle du vilja att Sverige såg ut? Vad är du stolt över? Varför har du problem med nationalisterna?
Citera
2013-12-11, 14:29
Medlem
auktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Allt till alla, det vill säga vita länder till negrer och araber och vita människor till kyrkogården... Snacka om att vara kommunistpinsam.

Vadå länder som "har" det bättre? Svenskarna byggde sitt land och skapade sin kultur. Vi har inte "fått" något din infantila mongolid. Om det inte finns några skillnader mellan olika folk så kan väl somalierna och afghanerna bygga upp sina egna länder istället för att ta det som är vårt.

en stor anledning varför vissa länder har det bättre än andra i detta globala samhälle är just naturresurser. och det har sverige gott om per kapita.
Citera
2013-12-11, 14:32
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
Det komiska är ju att det som finns i Sverige att vara stolt över är det som vänstern har byggt upp. Saker som vi idag tar för givet och ni nu säger att invandrarna håller på att förstöra... Kollar man historiskt kan man också se att högern gladeligen hade sålt ut allt svenskt till reapriser precis som de gör idag för att göra sig en snabb affär. Kollar man på ultrahögern så hade de mer än gärna levt under tyska flaggan. Så mycket för den svenska högern och nationalismen.

Tro mig, den stolthet jag känner har inget med vänstern alls att göra. Det är arbetsamma och uppfinningsrika svenskar som skapat det som är bra i modern tid, under tiden har vänsterkrafter likt råttor knaprat sönder bygget och snart rasar det!
Citera
2013-12-11, 14:35
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
en stor anledning varför vissa länder har det bättre än andra i detta globala samhälle är just naturresurser. och det har sverige gott om per kapita.

Afrika har mest naturresurser, tycker du din tes håller?
Citera
2013-12-11, 14:36
Medlem
Citat:
Tror snarare att jag träffade en öm nerv där, inte sant? Sen visar ju studier att adoptivbarn mår mycket sämre psykiskt, i synnerhet om de är av annan ras.

Öm nerv nej, däremot så sa jag klart o tydligt att kränkningar eller dylikt stryks bort och jag diskuterar inte med personen.

Må bäst !
Citera
2013-12-11, 14:38
Medlem
Citat:
Afrika har mest naturresurser, tycker du din tes håller?

Smutsigt vatten, Eu som dumpar saker i Afrikas kuster? Naturresurser? Snarare EUs dumpningsplats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in