2013-12-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Jag personligen tror att KJ försöker få det att peka mot MB. Ett smart drag isf, eftersom dom hade kontakt den kvällen.

Sen undrar jag vars hans andra säng tog vägen? Nån hade sett KJ bära ut den, bar han ut VB i madrassen på sängen? sen det här med ryggsäcken som är spårlöst försvunnen, säkert den han fraktade hennes kroppsdelar i?
Citera
2013-12-11, 12:14
Medlem
Vem var vittnet som KJ var på övning med och som berättade i förhör att han spillde vatten i bagaget? Har tänkt mycket på varför han öht nämde det, men tänker att det har nåt med detta att göra. Ngn annan som reagerat?
Citera
2013-12-11, 12:14
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Sen undrar jag vars hans andra säng tog vägen? Nån hade sett KJ bära ut den, bar han ut VB i madrassen på sängen? sen det här med ryggsäcken som är spårlöst försvunnen, säkert den han fraktade hennes kroppsdelar i?

Sängen ska ha flyttats från lägenheten innan den 4 maj, enligt pappan. Ryggsäcken saknas och kan mycket väl ha använts vid brottet.
Citera
2013-12-11, 12:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Den andra sängen slängdes redan i februari/mars 2013.

E: Fast jag har fastnat en smula vid det som bars ut efter VB's försvinnande. Det där som var runt 150cm långt m.m. som hade ett "skynke" av något slag som KJ sade var duschdraperiet.
Duschdraperiet slängdes samtidigt som sängen någon/några månader innan denna händelsen. Vid den nu mer berömda storstädningen där mycket var förstört/slängdes pga hunden hade kissat på lite allt möjligt.
Hans mamma hjälpte väl till vid det tillfället?
Om jag inte missat ngt?
Senast redigerad av Dockland 2013-12-11 kl. 12:25.
Citera
2013-12-11, 12:19
Medlem
Spindelfridas avatar

Jag måste ge dig rätt här. Detta stämmer inte överens med verkligheten. I tingsrätten ville inte MB på några villkors vis påminna sig alla dessa sms från 2 maj. Istället hävdade han att de i stort handlade om någon "gradering" (tror jag han kallade det) som de skulle ha i karaten. Det är minst sagt förvånande att varken åklagarna eller försvaret gick hårdare åt honom angående detta.
Beträffande MB:s sista sms på VB:s Facebooksida förklarade han ordet "dissa" med att VB använde det när han inte svarade på hennes sms - typ "du dissar mig när du inte svarar". Nu "dissade" hon honom genom att inte svara.
"Plugga hårt"-kommentaren nämnde han inte, men jag skulle tro att han skrev så eftersom han läst VB:s FB-kommentar om att hon skulle till en kompis och plugga.

VB levde farligt, hon spelade ut två herrar mot varandra. Tyvärr slutade det med hennes död.
Citera
2013-12-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Sängen ska ha flyttats från lägenheten innan den 4 maj, enligt pappan. Ryggsäcken saknas och kan mycket väl ha använts vid brottet.

Hade annars varit ett perfekt ställe att frakta henne i.
Citera
2013-12-11, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Jag måste ge dig rätt här. Detta stämmer inte överens med verkligheten. I tingsrätten ville inte MB på några villkors vis påminna sig alla dessa sms från 2 maj. Istället hävdade han att de i stort handlade om någon "gradering" (tror jag han kallade det) som de skulle ha i karaten. Det är minst sagt förvånande att varken åklagarna eller försvaret gick hårdare åt honom angående detta.
Beträffande MB:s sista sms på VB:s Facebooksida förklarade han ordet "dissa" med att VB använde det när han inte svarade på hennes sms - typ "du dissar mig när du inte svarar". Nu "dissade" hon honom genom att inte svara.
"Plugga hårt"-kommentaren nämnde han inte, men jag skulle tro att han skrev så eftersom han läst VB:s FB-kommentar om att hon skulle till en kompis och plugga.

VB levde farligt, hon spelade ut två herrar mot varandra. Tyvärr slutade det med hennes död.

Du tror inte MB kände till att hon var död med avseende på sättet han ljuger på i förhören, hur han har formulerat sig i sitt sista sms samt med tanke på ANs kommentarer på facebook?
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-11 kl. 12:39.
Citera
2013-12-11, 12:36
Medlem
Citat:
Jag personligen tror att KJ försöker få det att peka mot MB. Ett smart drag isf, eftersom dom hade kontakt den kvällen.

Du anser inte att det är tvärtom då - att MB och co försöker få det att peka mot KJ???
Citera
2013-12-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Vad vet du om det? Bara för att han har antytt det en gång innebär inte att han kan ändra sig och ha en annan uppfattning! Bilen var fortfarande olåst!!!

Det där är intressant: När han får frågan om bilen brukar vara olåst första gången, svarar han att den mer eller mindre alltid är låst. Sammanhanget är då "har du koll på dina vapen? Det låg ett gevär i bilen? Brukar du låna ut dem?" (FUP s. 1716-1718)

Nästa gång frågan kommer upp, är det i samband med de funna blodspåren. (FUP s. 1765). Då säger han att den kanske varit olåst, trots allt.
Citera
2013-12-11, 12:49
Medlem
Citat:

Snarare ett realistiskt och sannolikt resonemang av KJ isåfall om han är helt oskyldig.
Citera
2013-12-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det där är intressant: När han får frågan om bilen brukar vara olåst första gången, svarar han att den mer eller mindre alltid är låst. Sammanhanget är då "har du koll på dina vapen? Det låg ett gevär i bilen? Brukar du låna ut dem?" (FUP s. 1716-1718)

Nästa gång frågan kommer upp, är det i samband med de funna blodspåren. (FUP s. 1765). Då säger han han den kanske varit olåst, trots allt.

Okej, det är alltså o k l a r t huruvida den var låst eller inte?
Citera
2013-12-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Okej, det är alltså o k l a r t huruvida den var låst eller inte?

Ja. Det är det.

Men det är ändå intressant att läsa de här sidorna i FUP och ställa dem mot varandra. Något "bevis" är det självklart inte, det är mest av värde för hur vi allmänt kan bedöma hans utsaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in