2013-12-11, 09:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata
En fundering apropå stället som du benämner "Vänplats" på kartan? Hur tar man sig dit med bil?

Finns det någon skogsväg/rågång från fyndplats 1 rakt upp till fyndplats 2 och vidare till "Vänplats"?

Bedömer du denna väg som framkomlig med en vanlig bil eller krävs fyrhjulsdrift?

Jag skrev i går kväll ett inlägg och där hittar du en exakt beskrivning hur man tar sig från ödehuset till fp2. Vägen går cirka 10 meter från gula huset, förbi rågången och upp till denna vändplats.

Vägen som går till vändplatsen är smal, men har hårt underlag (hårdpackad sand, pinnmo). Kurvan upp till vändplatsen är lite snäv och uppför. Jag har svårt att se att man tar sig upp för kurvan mot vändplatsen ex 4/5 då det fortfarande var is och lite snö kvar på berget. Åtminstone med en tvåhjusdriven bil. Däremot från mitten av maj då is och snö smält och är det inga problem. Däremot ska man veta att det finns en vändplats vid rågången innan man kör efter denna väg. Därför kan man fastslå att den som körde till vändplatsen visste vad han/de gjorde. Dessutom är bilen skymd och syns inte från den större vägen vid gula huset och upp mot fortet.
Citera
2013-12-11, 09:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu är det möjligt att jag är lite förvirrad, men pekade inte KJ ut "tränaren" som en möjlig plantör vid förhören i tingsrätten? Hur får du i så fall ihop din teori om mordkomplotten och den tigande KJ ens på den punkten?

KJ har själv släppt planteringsteorin helt.
Citera
2013-12-11, 09:29
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Absolut, men det mycket VIGTIGA med denna uppgift, att VB tydligen hadde ett Självskadebeteende och att det handlade om att hon skär i sig själv, ju då ger upphov till;
en helt ny möjlig källa till blod besudligar.

Möjlig källa? ja,
Trolig källa? nej.
Citera
2013-12-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
KJ har själv släppt planteringsteorin helt.

Vad vet du om det? Bara för att han har antytt det en gång innebär inte att han kan ändra sig och ha en annan uppfattning! Bilen var fortfarande olåst!!!
Citera
2013-12-11, 09:33
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
VB observerats att ha skärsår på båda underarmar !!!

VARFÖR har detta inte kommit fram???

Jag menar om VB led av att Självskadebeteende som att skära i sig själv så har vi ju en helt ny
möjlig källa till blod besudligar.

Förhör med BJ den 13 Maj 2013:

FUP 1025
BJ uppger att han även sett att hon haft skärsår på båda underarmarna som att hon skurit
sig själv men frågade aldrig henne om märkena.

Och det borde ju ochså ha gett anledning till att undersöka VARFÖR VB då hadde detta Självskadebeteendet?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvskadebeteende

Åh herregud - stoppa pressarna, ring Högsta domstolen, försätt omedelbart den häktade på fri fot!
Det är klart att det var så här blodbesudlingarna uppkom. Vatchareeya stod lutad över KJ:s bagageutrymme och skar sig med kniv så det droppade på både mattan och listan. Lite kom visst in i form av små besudlingar på handskarna och påsen också. Hunden och likdoften kan vi glömma, de markerar ju fel precis hela tiden de där hundarna. Eller så berodde det på att blodet funnits där sen den tiden då de var tillsammans och då är det väl inte konstigt om hunden tycker att det luktade lite illa?

Såvitt jag minns fanns inga noteringar i obduktionsprotokollet om skador av denna typ på armarna heller?

Hur många gånger har theForeigner hittat avgörande bevis nu som friar den åtalade och/eller visar att det måste vara karatetränaren som är den skyldige? Tio, femton, tjugo? Snart ringer nog Markus Haglund i "Oskyldigt dömd" och vill ha in honom i sin lilla elitstyrka som jobbar med att fria alla oskyldigt dömda mördare och knarksmugglare som fyller de svenska fäng... Eller vänta. Det är ju inte på riktigt.

Det är å andra sidan inte theForeigners "bevis" heller
Citera
2013-12-11, 09:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Vad vet du om det? Bara för att han har antytt det en gång innebär inte att han kan ändra sig och ha en annan uppfattning! Bilen var fortfarande olåst!!!

Hur vet du det? Källa? Du har inte möjligtvis noterat att uppgiften om att den jämt lämnades olåst kom EFTER att han fått höra om de intressanta fynden som han själv på något mystiskt vis visste måste ha gjorts i bagageluckan. Innan det var den märkligt nog ALLTID låst. Enligt den åtalade själv.
Citera
2013-12-11, 09:39
Medlem
Citat:
Absolut, men det mycket VIGTIGA med denna uppgift, att VB tydligen hadde ett Självskadebeteende och att det handlade om att hon skär i sig själv, ju då ger upphov till;
en helt ny möjlig källa till blod besudligar.

exakt.. det kan handla om att hon hade en tröja som hon hade haft på sig samtidigt som hon hade blödande sår och som hon eller KJ hade lagt i bagageluckan. Tröjan kan ha varit "ut och in".
Citera
2013-12-11, 09:46
Medlem
Mr Fold
"Det är klart att det var så här blodbesudlingarna uppkom. Vatchareeya stod lutad över KJ:s bagageutrymme och skar sig med kniv så det droppade på både mattan och listan."

Sorry men dina resonemang är långt ifrån realistiska. Förstår att du var ironisk här men det är uppenbart var du vill komma MrFold....!!!!!!!!

-Det här handlar om en MORDutredning, en allvarlig sådan..

Det krävs inte särskilt mycket blod för att det ska ge utfall......................................
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-11 kl. 09:54.
Citera
2013-12-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Till skillnad från KJ - trots att dom båda var likvärdigt misstänkta - så har MB inte varit isolerad från omvärlden 5-6 veckor. Allt har varit tillgängligt.

Det som skilde dom åt, en hårsmån ifrån att man skulle finkamma även MB, då dök likdelar upp ... och blodbesudlingen. Flera veckor efter att VB bragts om livet.

Om det kan man tänka olika.

detta är anmärkningsvärt.
Citera
2013-12-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ja, något i den stilen- att de möttes upp efter besöket hos KJ... samt att MB var rädd för att VB skulle ringa 112 igen för att hon kände sig hotad (via sms etc.) av honom själv och AN.

Meddelandets karaktär i kombination med ANs facebookuttalande gör mig illamående:
#det verkar som att de var medvetna om hennes död och njöt av det#

"måndag
17:24
Micke Berg
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt."

Notera även innehållet på sista kända meddelandet dagen innan från VB:

"Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du
verkar inte gillar när vi älskade dig.
00:20"

Det här meddelandet kan ha väckt en hel del känslor hos MB och AN (om hon nu läste det)...

Triangeldraman går lätt överstyr.......
Citera
2013-12-11, 09:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Han har inte antytt någonting. Han har sagt och upprepat att han släppt det helt.
Citera
2013-12-11, 10:08
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Triangeldraman går lätt överstyr.......

Jag vill inte vara gnällig, men kan du inte försöka redogöra lite tydligare för vad du menar. Dina argument riskerar att helt gå förbi oss när du, som i det här inlägget, citerar dig själv och lägger till en kort kommentar. Om du verkligen menar att MB borde granskas mer systematisk kan du väl föregå med gott exempel.

I all välmening. Jag tar gärna del av alla synvinklar på det här fallet, även när de avviker från mina egna antaganden om vad som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in