2013-12-11, 08:54
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/flera-politiker-skriver-anonymt-pa-hatsajter/

Ja så var det dags igen. Ytterligare en idiotisk "rasse" är avslöjad. Sd-politiker avslöjar sina riktiga jag. Vem blir nästa?

En feminist kvinna som inte vill ha sharia lagar i sverige DET är rasistiskt och du gillar inte islam och koranen, bär slöja och var tyst.
Citera
2013-12-11, 09:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Varför bryr du dig att kommentera saken överhuvudtaget om "de stora dagarna" aldrig kommer. Borde inte du bara chilla till fågelsången eftersom det tydligen inte finns nån anledning till oro?

Det är ju som så (litet filosofiskt/allmänpolitiskt) att om ett SD växer sig stora och betydelsefulla under falsk flagg, så får vi alla problem, oavsett om vi är mot SD, med SD (så som partiprogrammet beskriver det) eller bara i största allmänhet proteströstande. I synnerhet gäller detta när de får ett verkligt inflytande, vilket ju kan tänkas, så som det ser ut nu. (Är man rasist, invandrarhatare och allmänt inne på att man får ljuga hur mycket man vill, bara ingen kommer på en, så har man förstås inga problem med detta. Men sådana är väl inte SD-folk?)

Om nu ett antal betydelsefulla medlemmar strax under toppskiktet ger dubbla budskap, förställer sig och har en annan agenda i verkligheten än den de framför som alternativ till väljarna, så är det förstås inte bra, för någon. Respekten för politiker minskar rent allmänt, politikerföraktet ökar och värdet av att ha en fungerande, representativ demokrati minskar.
Citera
2013-12-11, 09:44
Medlem
Lococcos avatar
Det borde ses som något positivt att Expressen hjälper SD att hitta rasisterna i partiet. Linus Bylund har varit stringent och tydlig med att inga idioter, bondläppar och rasister är önskvärda. Självklart tar man väl till vara alla goda krafter i det arbetet. De som protesterar hör väl förmodigen till någon av dessa kategorier och mår fruktansvärt illa nu när de upptäckt att de inte längre är välkomna i gemenskapen. En kulturkrock helt enkelt. Ni får anpassa er till vad partiledningen tycker eller byta men man tar seden dit man kommer!
Citera
2013-12-11, 10:13
Medlem
AportMedEnAborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
påminner lite om hur nazisterna "avslöjade" judar som låtsats vara nått annat. Expo , AFA med flera våldsextremister går i samma hjulspår som nassarna i nazityskland på 30-talet - förfölj o hota - peka ut! där en jude! där en SDsympatisör!
fy fan

Precis. Hyckleriet är enormt.
Citera
2013-12-11, 10:22
Medlem
AportMedEnAborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Blir ju lite ironiskt att ni börjar grina för att en bunt fascister som sitter på en sajt vars själva syfte och namn är "avpixlat" sedan blir avpixlade...

Fascister? Kan du förklara för mig vad kriterierna för att vara fascist innebär? Det känns som att det ordet är grovt missbrukat numera. Åsiktsregistrering får mig dock att tänka på just fascism.
Citera
2013-12-11, 10:32
Medlem
ReiseReises avatar
Vidrig manniska, det ar pga sanna personer som man sjalv blir hatad for att man haller pa SD. Hon ar en forradare och jag bryr mig inte det minsta om hon blir uthangd och utesluts fran partiet.

En annan anledning till att jag inte heller gillar Avpixlat. De triggar folk med lite lagre IQ an oss andra till att blir riktiga rasister. Att man ar kritisk till invandringspolitiken ar en sak, men att skriva som hon gor (och 80% av alla andra pa AP) ar en annan.

Folk skriver pa AP hur man ska "aldrig lita pa en muslim", hur javla manga av dessa har ens haft en muslimsk kompis irl? att man ar kritisk till islam ar en sak men de aker folk skriver ar fan ta mig for mycket. Sedan att de inte vagar sta for det och att de sedan ar med i SD som i detta fallet
Citera
2013-12-11, 10:56
Medlem
Sprutmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askochalm
Linus Bylund, Jimmie Åkessons pressekreterare och stabschef för SD:s pressavdelning, säger i "Aktuellt" på tisdagskvällen att det finns en bild av att SD består av "idioter, bonnläppar och rasister" vilket innebär att sådana personer söker sig till partiet.
– Är man idiot, bonnläpp och rasist så kanske man tror att man hör hemma i vårt parti, säger han i "Aktuellt".

http://www.expressen.se/nyheter/bylund-sd-ar-man-idiot-bonnlapp-och-rasist-sa/

Jag satte kaffet i halsgropen, men sd använder sig nu alltså av nedsättande ord som riktar sig mot personer som bor på landet? Hur tänker de?

Mycket märkligt. En röst från en idiot är ju lika mycket värd som en röst från en professor i genusvetenskap. Och det finns gott om idioter i det här landet. Bättre då att få med sig hoi polloi istället för några enstaka genier som ändå avfärdas som rasister.
Citera
2013-12-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustbeadevil
Tja, att skriva att medelhavet är vad som skiljer människan från apan är ganska rasistiskt imo. Att ställa en retorisk fråga ifall Hitler hade fel är också väldigt rasistiskt.

Det är mycket jag gillar med SD's partiprogram, mitt problem med SD dock är deras skämt till politiker.

Tror vi inte på du är bara ett troll. Sd;s ekonomiska åsikter ligger mitten mellan S och M med lutning åt M. I värdfrågor har de tagit över Kd;s roll eftersom de släppt sina kärnfrågor för att sitta i en regering med en del ultraliberala element från centerpartiet och europahypade folkpartister.

De främsta vattendelaren mellan Sd och de övriga är invandringspolitiken och om man inte gillar den så kan man lika gärna sympatisera med något annat av de borgerliga parterna.

Gillar man inte Sd;s politiker kan man lika gärna rösta på vad som helst. Att säg att man gillar Sd;s partiprogram klingar falskt.
Citera
2013-12-11, 11:09
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Det borde ses som något positivt att Expressen hjälper SD att hitta rasisterna i partiet. Linus Bylund har varit stringent och tydlig med att inga idioter, bondläppar och rasister är önskvärda. Självklart tar man väl till vara alla goda krafter i det arbetet. De som protesterar hör väl förmodigen till någon av dessa kategorier och mår fruktansvärt illa nu när de upptäckt att de inte längre är välkomna i gemenskapen. En kulturkrock helt enkelt. Ni får anpassa er till vad partiledningen tycker eller byta men man tar seden dit man kommer!

Det är positivt att jag ut smygisarna ur garderoberna i SD så dom kan komma över till oss i SvP!

Citera
2013-12-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är ju som så (litet filosofiskt/allmänpolitiskt) att om ett SD växer sig stora och betydelsefulla under falsk flagg, så får vi alla problem, oavsett om vi är mot SD, med SD (så som partiprogrammet beskriver det) eller bara i största allmänhet proteströstande. I synnerhet gäller detta när de får ett verkligt inflytande, vilket ju kan tänkas, så som det ser ut nu. (Är man rasist, invandrarhatare och allmänt inne på att man får ljuga hur mycket man vill, bara ingen kommer på en, så har man förstås inga problem med detta. Men sådana är väl inte SD-folk?)

Om nu ett antal betydelsefulla medlemmar strax under toppskiktet ger dubbla budskap, förställer sig och har en annan agenda i verkligheten än den de framför som alternativ till väljarna, så är det förstås inte bra, för någon. Respekten för politiker minskar rent allmänt, politikerföraktet ökar och värdet av att ha en fungerande, representativ demokrati minskar.

Konstigt resonemang du för. Partiledningen är ju tydlig men att de tar avstånd från rasister. Att enskilda personer /väljare som är rasister ändå söker sig till Sd beror på att det inte finns några alternativ.

Att förtroendevalda som söker sig till Sd är rasister är inte bra för partiet. Att de gör det beror på att det inte finns något bra alternativ, men de bord tiga och hålla sig till partilinjen.

Sverige behöver ett radikalare alternativ till Sd men sedan luften gick ur Nationaldemokraterna och när Svenskarnas parti är så judehatfixerade anser många att det inte finns några allterntiv

Livet vore mycket enklare för Åkesson och hans ledning om det fanns ett alternativ för alla förtroendevalda som visar sig inte kunna hålla sig till partilinjen och för alla vanliga väljare som vill ha hårdare tag.
Senast redigerad av Slaskbacker 2013-12-11 kl. 11:19.
Citera
2013-12-11, 11:35
Medlem
Jaså finns det rasister i SD? Hur många rasister sitter det i folkpartiet som inte vågar stå upp för minskad invandring? Många, Ullenhag bland annat. SD är fortfarande det partiet som står upp mot invandringen och därför får dom min röst, om 1% eller 100% är rasister ger jag blanka fan i, det är politiken som har betydelse och det är ju inte direkt som om våra nuvarande politiker ur 7-klövern visat någon som helst anda för demokratin eller folkets vilja utan bara ger efter för länders och organisationers överstatlighet (EU, USA).

Hur många av våra politiker är i själva verket köpta av USA när dom lyckades få igenom FRA-lagen i riksdagen år 2008?

Expressens artikel må konstatera rasism ja, dom glömmer dock bort att kampen emot rasism inte är en kamp för ekonomin och en hållbar framtid.
Citera
2013-12-11, 12:06
Medlem
Freedomprojects avatar
Nu ska jag erkänna först, att det finns mycket som ni har skrivit på den här tråden som jag inta förstår. Kanske därför att jag inte är politiker och inte tillhör något parti.
Men jag är säker på att det finns rasister i alla svenska politiska partier. Det är jag övertygad om därför att jag känner folk ifrån alla partier från nazister till RF. Känner eller har känt som nära vänner i mitt liv.
Hyckleriets bubbla spricker och någonting illaluktande pyser ut. Men Expressen, RA och deras anställda är verkligen en skrämmande samling. Ovärdiga att verka i en demokrati. Att kartlägga människor och skrämmas är fruktansvärt.
Jag förstår mycket väl hoten och implikationerna som används av dessa herrar. De hotar också mina barns karriärer indirekt. MEN hot är en del av vardagen i dagens Sverige. So WTF.
Men det allvarliga är att man nu hotas för sina åsikter i politiska frågor och registreras för det.
Inte längre bara hotas av vanliga kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in