2013-12-10, 21:09
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej. Jag tänker inte när jag inte tänker. Det är väl ändå rätt självklart.

Okej, försök att sitta och tänka på att du inte tänker. Säg till dig själv ''om 3 sekunder tänker jag inte'' och sen får du komma tex med svar och resultat.
Citera
2013-12-10, 21:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Okej, försök att sitta och tänka på att du inte tänker. Säg till dig själv ''om 3 sekunder tänker jag inte'' och sen får du komma tex med svar och resultat.

Du är verkligen korkad.

Att DU inte klarar av detta indikerar endast något om dig.
Citera
2013-12-10, 21:14
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och du kallar honom god?

Med hela min kropp och själ och väsen. Detta universum som han har skapat, liv som han har skapat, människan, jorden med dess variation, atomer, tyngdkraft, hjärnan, kärlek, empati, lycka, extas, och allt annat. Tänk om skaparen till allt detta var nöjd med mig? just mig!! Tänk vilken privilegium att bland tusentals spermier var det just jag som med hans vilja blev till för att lära mig allt om de han har skapat men framför allt vara medveten om han själv som är skaparen till allt. Jag ser hans allsmäktighet i allt jag tänker på, observerar eller vet. Tankar, kärlek, empati, stjärnor, universum, liv, jorden, växter, haven, rosen, blommor, träden, insekter, fjärilar, ögonen, hjärtat, njurar, lungor, händer, fötter, fåglar, hästar, lamm, får, getter, katter, hundar, igelkott. I allt ser jag hans allsmäktighet och en förmåga som fyller en med exats. extas i brist på starkare ord!
Citera
2013-12-10, 21:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Med hela min kropp och själ och väsen. Detta universum som han har skapat, liv som han har skapat, människan, jorden med dess variation, atomer, tyngdkraft, hjärnan, kärlek, empati, lycka, extas, och allt annat. Tänk om skaparen till allt detta var nöjd med mig? just mig!! Tänk vilken privilegium att bland tusentals spermier var det just jag som med hans vilja blev till för att lära mig allt om de han har skapat men framför allt vara medveten om han själv som är skaparen till allt. Jag ser hans allsmäktighet i allt jag tänker på, observerar eller vet. Tankar, kärlek, empati, stjärnor, universum, liv, jorden, växter, haven, rosen, blommor, träden, insekter, fjärilar, ögonen, hjärtat, njurar, lungor, händer, fötter, fåglar, hästar, lamm, får, getter, katter, hundar, igelkott. I allt ser jag hans allsmäktighet och en förmåga som fyller en med exats. extas i brist på starkare ord!

Du borde nu komme med dina bevis FÖRE du börjar predika.

Hittills har du bara presenterat självdöda pseudo-argument från nån missions-manual och försökt att fylla gapen i dessa med arguments from ignorance.

Är det inte dags att höja argumentations-nivån och komme med något substantiellt.
Citera
2013-12-10, 21:30
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Vad vill du ha sagt? berätta

Att du där har svaret på frågan du ställde, undantaget och för vem. Om du bara läste citeringen av dig som jag svarade på...
Citera
2013-12-10, 21:37
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Att du där har svaret på frågan du ställde, undantaget och för vem. Om du bara läste citeringen av dig som jag svarade på...

Du gav mig en läng varpå hela bibeln kommer fram. jag har inte tid att läsa och leta i bibeln. Du får svara på min fråga. Jag kommer ihåg frågan och jag kommer ihåg ditt svar. Jag ställde en fråga till någon annan om: hen ville se Gud även om synen skulle leda till att hen blev till stoft och aska. Du la dig i och svarade och sa att Gud har gjort undantag förr i tiden sen frågade ag vad du menade och du gav mig en länk. Var mer specifik och diskussionen kan gå vidare.
Citera
2013-12-10, 21:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du gav mig en läng varpå hela bibeln kommer fram. jag har inte tid att läsa och leta i bibeln. Du får svara på min fråga. Jag kommer ihåg frågan och jag kommer ihåg ditt svar. Jag ställde en fråga till någon annan om: hen ville se Gud även om synen skulle leda till att hen blev till stoft och aska. Du la dig i och svarade och sa att Gud har gjort undantag förr i tiden sen frågade ag vad du menade och du gav mig en länk. Var mer specifik och diskussionen kan gå vidare.

Vi kan i så fall börja med din fabulation om att synet av 'gud' gör en till stoft och aska.

Vänligen ge belägg för detta nonsens.
Citera
2013-12-10, 21:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Ja det går utmärkt. I vilken given sekund som helst kan jag sluta tänka. Det är helt tyst och det enda som existerar är min upplevelse av existens, av självet.
Citera
2013-12-10, 21:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Och det är väl därför många blir religiösa. "Tänk, skaparen av universum ser MIG, så oerhört betydelsefull jag är, lalalala".

Get real.
Citera
2013-12-10, 21:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja det går utmärkt. I vilken given sekund som helst kan jag sluta tänka. Det är helt tyst och det enda som existerar är min upplevelse av existens, av självet.

Detta är säkert omöjligt att förstå för individer som byggar hela sin världsbild omkring skolastisk retorik.
Senast redigerad av Bogomil 2013-12-10 kl. 22:21. Anledning: typo --> étt bokstav
Citera
2013-12-10, 22:04
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Detta är säkert omöjligt att förstå för indivioder som byggar hela sin världsbild omkring skolastisk retorik.

Ja, förmodligen är det så.
Citera
2013-12-10, 22:11
Medlem
Alibabassons avatar
Citat:

Du upplever att du existerar men du tänker inte att du existerar? Nu får du ta och ge dig! Det som händer är att du tänker ytligt och det kan hända att du inte är medveten om dina tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in