Citat:
Ursprungligen postat av
terreli
Är det bara jag som är otroligt stolt över att bo i ett land som välkomnar människor med ett helvete i bagaget?
Nej, dessvärre är ni ganska många, ja rentutav i majoritet förmodligen som hyser sådana vansinniga och verklighetsfrånvända tankar och åsikter. Organiserad och institutionaliserad galenskap skulle man kunna kalla det för.
Det är nämligen ingen alls förutom en handfull elitglobalister och förstås de främlingar som får komma till Sverige som tjänar på den förda politiken. Dessa människors hemländer förlorar på det (pga av brain-drain effekten där de rikaste och mest kapabla försvinner utomlands) svenskarna och Sverige förlorar på det (eftersom vi trängs undan och får konkurrera på arbetsmarknad och dela våra resurser med fler människor, främmande och ofta fientliga människor) och planeten Jorden förlorar också på att vi ger konstgjord andning till dessa människor och folk.
Citat:
Är det bara jag som ser kopplingar mellan SD och rasism?
Ja visst. Det är klart att det finns "kopplingar" av det slaget, att partiet grundades av rasmedvetna individer, att den första partiledaren fostrades i NRP och var antijudisk exempelvis. Men vad spelar sådant för roll idag när partiet driver en öppet svenskförnekande och icke-rasistisk politik?
Det finns såklart fortfarande horder med "rasister" i partiet, men de tillåts ju inte komma upp i det samma utan främst verka lokalt och i periferin. Tyvärr.
Jag tycker problemet angrips i helt fel ände. Problematiken ligger i att SD som parti inte driver en etnonationalistisk och separatistisk politik som leder till att säkra svenskarnas överlevnad, inte att några lokala företrädare eller gubbar och kärringar på plats 89 på den senaste vallistan tycker att negrer är bestialiska eller att flyktingbarn borde få simma hem.
Dagar som denna är jag väldigt glad att jag är medlem i ett parti som inte får för sig att utesluta mig för att jag har sagt eller skrivit något som inte fallet makteliten i smaken. Oerhört glad faktiskt.