Har fått svar. En enkel mening, no more no less;
Citat:
Hej jag aldrig sålt någon hund till denna människan så…
Detta kan ju innebära flera saker. Antingen att den som gjorde "grävet" hittat fel uppfödare helt enkelt. Jag förstod aldrig riktigt hur man kunde konstatera att just denna kvinna skulle vara uppfödare av Theus och vet heller inte hur jag skulle gå till väga för att finna det. Därför frågade jag i tråden och mailade kvinnan vars hemsida jag blev hänvisad till.
Eller, så är det så att kvinnan har sålt hunden till någon annan som sedan sålt den vidare till Berny. Vi vet ju inte någonting egentligen om köpet av Theus och omständigheterna kring det. Vi vet bara att där fanns en valp en dag som först "tillhörde kliniken" och sen gjorde den plötsligt inte det utan det var helt och hållet Bernys egen hund.
Oavsett vilket tycker jag att det är ett kort och lite underligt svar att ge till någon som skickat ett mail av den sorten jag faktiskt gjorde. Hade jag varit uppfödare och fått ett sånt mail hade jag velat vet varför jag ens skulle påståtts ha sålt en hund till en människa om jag nu inte gjort det.
Du som påstod att detta är uppfödaren till Theus får gärna uttala dig igen.