2013-12-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Detta är nu gjort. Har bifogat allt "material" som finns om både Berny och även Emma eftersom det är hos henne Theus befinner sig i nuläget. Tyvärr finns det väl inte mycket hon som uppfödare kan göra om Theus nu är köpt och avbetald och inte är foderhund. Men som jag skrev till henne så kan alla göra ett misstag och en felbedömning av en person men att hon i alla fall ska veta hur det faktiskt ligger till och sen får hon som uppfödare ta ställning utifrån det hon vet och göra det hon anser sig vara moraliskt obligerad att göra.

Åh, skäms lite över att jag inte pallade ta tummen ur röven & göra det själv, bra gjort av dig.
Om du får svar så kan du väl langa iväg ett PM om du inte vill lägga opp i tråden.

Rent juridiskt kan hon inte kräva tillbaks Theus, iaf inte enligt kennelklubbens jurister, & frågan är ju om det överhuvudtaget är värt att bråka med B...

Sedan har jag tänkt på en grej, dels kan B ha manipulerat något enormt vid köpet av hunden, men dels så tänkte jag att säljaren kanske var fullt medveten om LSS-boende & trodde att det skulle bli bra med personal & massa lögner. Ja, jag vet inte. Känns inte som det är helt omöjligt heller att bli grundlurad av B.
Citera
2013-12-10, 19:26
Medlem
shws avatar
Senaste bilden på Theus på Bernys instagram visar en mansarm, inte Emmas arm. Hm?
Citera
2013-12-10, 20:06
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Senaste bilden på Theus på Bernys instagram visar en mansarm, inte Emmas arm. Hm?

Jo, enligt skvallerbloggen så är det visst någon amerikansk pundare (?) som tar hand om Theus, så var uppgifterna om Emma kommer ifrån vet jag inte :/
Citera
2013-12-10, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Åh, skäms lite över att jag inte pallade ta tummen ur röven & göra det själv, bra gjort av dig.
Om du får svar så kan du väl langa iväg ett PM om du inte vill lägga opp i tråden

Instämmer.
Jag vill också gärna ha PM om du inte lägger upp här.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-10 kl. 20:26.
Citera
2013-12-10, 20:35
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Instämmer.
Jag vill också gärna ha PM om du inte lägger upp här.

Jag med.
Citera
2013-12-10, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Jag med.
And so do I.
Citera
2013-12-10, 21:04
Medlem
Ot.
Senast redigerad av Nifelheim 2013-12-10 kl. 21:06.
Citera
2013-12-10, 21:11
Medlem
Kardnialvokals avatar
Har fått svar. En enkel mening, no more no less;

Citat:
Hej jag aldrig sålt någon hund till denna människan så…

Detta kan ju innebära flera saker. Antingen att den som gjorde "grävet" hittat fel uppfödare helt enkelt. Jag förstod aldrig riktigt hur man kunde konstatera att just denna kvinna skulle vara uppfödare av Theus och vet heller inte hur jag skulle gå till väga för att finna det. Därför frågade jag i tråden och mailade kvinnan vars hemsida jag blev hänvisad till.

Eller, så är det så att kvinnan har sålt hunden till någon annan som sedan sålt den vidare till Berny. Vi vet ju inte någonting egentligen om köpet av Theus och omständigheterna kring det. Vi vet bara att där fanns en valp en dag som först "tillhörde kliniken" och sen gjorde den plötsligt inte det utan det var helt och hållet Bernys egen hund.

Oavsett vilket tycker jag att det är ett kort och lite underligt svar att ge till någon som skickat ett mail av den sorten jag faktiskt gjorde. Hade jag varit uppfödare och fått ett sånt mail hade jag velat vet varför jag ens skulle påståtts ha sålt en hund till en människa om jag nu inte gjort det.

Du som påstod att detta är uppfödaren till Theus får gärna uttala dig igen.
Citera
2013-12-10, 21:22
Avslutad

Märkligt. Kanske att Doktor Bengt hade något med köpet att göra? Att det gick genom honom eller hans klinik. Berny insåg kanske att hon var körd i kennelkretsar, så köpet gick genom någon annan. Och hur hade hon råd med stamtava-hund efter att ha varit hemlös?

Men det vore bra om någon visste/kunde ta reda på vem den egentliga uppfödaren är.

Edit: Kvinnan kanske ljuger? Men jag ser ingen anledning till varför hon skulle. Men konstigt att hon inte utvecklade svaret.
Senast redigerad av GenesisP 2013-12-10 kl. 21:31.
Citera
2013-12-10, 21:38
Medlem
Vet ej vad andra skrivit till varandra men varför _jag_ var helt 100 på att det var den kenneln:

1: Den enda registrerade blue merle-hannen född runt omkring där B hävdar, tillhör den kenneln
(enligt SKK hund & avelsdata)
2: Kenneln skrev i sin blogg att precis den valpen skulle åka till Malmö i samma veva som B fick hem honom (alltså som valp till boendet isåfall, som hon hävdar)
3: Det är den enda collien som passar in på Theus där ägaren valt att dölja alla sina uppgifter
Alla andra ägs av folk som inte har någonting med B att göra

Jag vill förtydliga att jag _inte_ haft kontakt med _någon_ flashbackmedlem i det här, så om nu inte uppfödaren ljuger, så ljuger B, & ptja, sedan kan det ju rent krasst vara så att B faktiskt inte köpte Theus som valp.
Citera
2013-12-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Vet ej vad andra skrivit till varandra men varför _jag_ var helt 100 på att det var den kenneln:

1: Den enda registrerade blue merle-hannen född runt omkring där B hävdar, tillhör den kenneln
(enligt SKK hund & avelsdata)
2: Kenneln skrev i sin blogg att precis den valpen skulle åka till Malmö i samma veva som B fick hem honom (alltså som valp till boendet isåfall, som hon hävdar)
3: Det är den enda collien som passar in på Theus där ägaren valt att dölja alla sina uppgifter
Alla andra ägs av folk som inte har någonting med B att göra

Jag vill förtydliga att jag _inte_ haft kontakt med _någon_ flashbackmedlem i det här, så om nu inte uppfödaren ljuger, så ljuger B, & ptja, sedan kan det ju rent krasst vara så att B faktiskt inte köpte Theus som valp.

Jag kom fram till samma slutsats på samma sätt. Det föddes bara 2 långhårig collie blue merle på det datumet (2011-11-22) som B påstår (blogginlägget om 2-årsdagen), dom är kullsyskon. Den ena ägs av någon i Åstorp & på den andra så står ägaren som anonym.
PM:ade för en stund sen smokemeaway och vi hade kommit fram till samma.

Kan ju vara så att han inte är reggad utav olika anledningar och att det bara är en slump att det förföll sig på samma datum...

Jag tycker iaf att det ser ut som samma hund i teckningen... Vill inte outa den jag tror är uppfödaren öppet men kollar man på bilderna på valparna och sedan jämför med bilder som B lagt ut på theus som valp så är specifika märken i teckningen identiska.
Var kan man lägga upp bilder anonymt? Så ni kan få dömma själva...

Jag anklagar alltså inte uppfödaren då han kan ha köpts vidare, B kan ha ljugit mm mm.
Senast redigerad av Rowsie 2013-12-10 kl. 22:44.
Citera
2013-12-10, 22:49
Avslutad
Citat:
Var kan man lägga upp bilder anonymt? Så ni kan få dömma själva...

https://anonfiles.com/sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in