2013-12-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGolemFighter
Såg i videon som tommorrowland la upp på youtube and det var pre-registration den 13 januari? Är det alltså då biljetterna släpps trodde det skulle vara senare?

Och hur har betalning skett tidigare år, betalar du direkt vid biljett köpet eller har du en viss tid på dig efter du fått tag i en biljett att betala?

Mvh!

Biljetterna släpps inte 13 januari utan det är så att man kommer få registrera sig till det kommande biljettsläppet, typ som att registrera en användare på en sida. Sedan får du ett mail med en adress till biljettshoppen som man går in på när biljetterna släpps.

Gällande betalning tror jag man betalar med kort direkt, fick inga biljetter i år så kom inte så långt.

Det jag skrev ovan är så de gjorde detta år så kan ju inte med säkerhet säga att det kommer vara så denna gång men jag är säker på att biljettsläppet inte är 13 januari. Taget från deras hemsida:
"Ticket Sale
All info available from 13th January 2014
Pre Registration for Ticket Sales also starts 13th January 2014"
Citera
2013-12-06, 10:18
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTicker
Sitter också och är grymt taggad, försökte få biljetter detta året men gick inget vidare :/
Det kommer vara svårt för er att få biljetter även om ni är uppkopplade på 3 datorer, ser man på biljettsläppet 2012 så var det vid en tidpunkt 2 miljoner människor (datorer) i kö. Förhoppningsvis så kommer det bli lite lättare att få biljetter i år då det kommer vara 2 helger, speciellt om ryktena stämmer att de kommer vara nästintill identiska med line-up.

En annan grej jag kan säga är att tidigare år så har man bara fått köpa 4 biljetter om man kommer in med en dator och om ni är 5 så är det risk att någon blir utan och 4 får biljetter, detta kan vara bra att tänka på och diskutera hur ni ska dela upp redan nu.
2 miljoner, helt stört alltså. Aa man får hoppas det!

Man borde nog förbereda sig för att köa med ännu fler datorer då kanske. Läste att de 100 000 biljetter som släpps via internet sålde slut på 43 minuter 2012!
Senast redigerad av Tillflykten 2013-12-06 kl. 10:26.
Citera
2013-12-06, 10:26
Medlem
Maxeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
2 miljoner, helt stört alltså. Aa man får hoppas det!

Man borde nog förbereda sig för att köa med ännu fler datorer då kanske. Läste att 100 000 biljetter sålde slut på 43 minuter 2012. De borde släppa alla biljetter via internet istället!

Någon får gärna rätta mig gärna om jag har fel, men jag har hört/läst att du köar med din IP-adress. Därför så hjälper det inte att köa med flera enheter som är uppkopplade på samma nätverk eftersom din köplats"refreshas" och du hamnar längst bak i kön när du går in i från en annan dator med samma IP. Som sagt, inte hundra på att detta stämmer men det låter ganska logiskt i mina öron.
Senast redigerad av Maxeri 2013-12-06 kl. 10:28.
Citera
2013-12-06, 10:30
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxeri
Någon får gärna rätta mig gärna om jag har fel, men jag har hört/läst att du köar med din IP-adress. Därför så hjälper det inte att köa med flera enheter som är uppkopplade på samma nätverk. Därför "refreshas" din köplats och du hamnar längst bak i kön när du går in i kön från en annan dator med samma IP. Som sagt, inte hundra på att detta stämmer men det låter ganska logiskt i mina öron.
Aa, men vi kommer köa från olika lägenheter. Bor i ett studentområde med 1000Mbit/ner så förhoppningsvis har man rätt goda chanser! Men att det är samma nätverk borde väl egentligen inte spela någon roll? IP-adressen är väl kopplad till datorn och inte nätverket?

Rätt dumt att köa från samma nätverk däremot, om det skulle råka bli problem med det nätverket då.
Citera
2013-12-06, 10:50
Medlem
Maxeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Aa, men vi kommer köa från olika lägenheter. Bor i ett studentområde med 1000Mbit/ner så förhoppningsvis har man rätt goda chanser! Men att det är samma nätverk borde väl egentligen inte spela någon roll? IP-adressen är väl kopplad till datorn och inte nätverket?

Rätt dumt att köa från samma nätverk däremot, om det skulle råka bli problem med det nätverket då.

IP adressen är kopplad till routern, inte datorn. Två eller flera datorer kan alltså ha samma IP-adress.

Men om ni då köar från olika lägenheter är det inga problem, bara hoppas på det bästa
Citera
2013-12-06, 15:49
Medlem
Citat:
Någon får gärna rätta mig gärna om jag har fel, men jag har hört/läst att du köar med din IP-adress. Därför så hjälper det inte att köa med flera enheter som är uppkopplade på samma nätverk eftersom din köplats"refreshas" och du hamnar längst bak i kön när du går in i från en annan dator med samma IP. Som sagt, inte hundra på att detta stämmer men det låter ganska logiskt i mina öron.

Om det där stämmer så är det bra att veta då jag tänkt sitta och köa med flera polare. Får hoppas att all sådan information kommer ut den 13 januari så man slipper spekulera.
Citera
2013-12-06, 22:18
Medlem
Citat:
Om det där stämmer så är det bra att veta då jag tänkt sitta och köa med flera polare. Får hoppas att all sådan information kommer ut den 13 januari så man slipper spekulera.

Nej?
Varför skulle Tomorrowland släppa information om hur deras kösystem fungerar?
Citera
2013-12-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Nej?
Varför skulle Tomorrowland släppa information om hur deras kösystem fungerar?

Det känns ganska konstigt att dom inte skulle svara på en av dom troligtvis vanligaste frågorna inför biljettsläppet: "Kan jag sitta med mina vänner och köa på samma internet?". Jag vet inte hur mycket du anser att dom avslöjar av sitt kösystem genom att ge ett "Ja" eller "Nej" på den frågan?
Citera
2013-12-08, 20:44
Medlem
Citat:
Det känns ganska konstigt att dom inte skulle svara på en av dom troligtvis vanligaste frågorna inför biljettsläppet: "Kan jag sitta med mina vänner och köa på samma internet?". Jag vet inte hur mycket du anser att dom avslöjar av sitt kösystem genom att ge ett "Ja" eller "Nej" på den frågan?

Möjligt att det är en vanlig fråga, men du kommer aldrig få något svar på den.
Citera
2013-12-09, 00:43
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
IP adressen är kopplad till routern, inte datorn. Två eller flera datorer kan alltså ha samma IP-adress.

Men om ni då köar från olika lägenheter är det inga problem, bara hoppas på det bästa
Aha okej hade jag ingen koll på.

Måste upp och plugga tidigt imorgon, men sitter och taggar den här låten på replay just nu. Man blir fan lycklig bara man hör den.

https://www.youtube.com/watch?v=xPptVKXeU_o

Aa man måste få biljetter alltså, taggad som aldrig förr.
Citera
2013-12-10, 15:45
Medlem
Har det kommit något datum för biljettsläppet? Ser bara pre-reg datumet på hemsidan?
Citera
2013-12-10, 18:59
Medlem
Levensteins avatar
Är det någon som vet hur det funkar om man har en kompis som bor i Belgien? Får de förtur? Vart kan de köpa biljetterna åt en?

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in