2013-12-07, 13:55
Medlem
Kasperskys avatar
Det finns ju en stor nackdel med denna operatör, hittade jag.

Det finns endast kundservice via mejl.
Och det tar mer än 3 arbetsdagar innan man får svar, det ger ju dåligt intryck...

Men gratis är förfan gott, så har beställt ett kontantkort så får vi se om denna operatör klarar sig på marknaden. Använder man inte surf så behöver man inte kolla på reklam. Inga räkningar skickas hem, betalsamtal spärras.
Citera
2013-12-07, 15:26
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinoxe
Vad händer om man sätter simkortet i en dumphone som inte går att surfa med? Får man 120 min samtal och 200 sms utan reklam? Det verkar ju som reklamen bara kommer om man ska surfa.

Det är väldigt otydligt på deras hemsida, men du har rätt.
Ingen reklam om du inte surfar överhuvudtaget.

Bara synd att deras täckning är kass där jag bor, menmen, gratis är alltid gott!
Citera
2013-12-09, 11:23
Medlem
Kundtjänst vi telefon öppnar samtidigt som lanseringen 10 December
Citera
2013-12-09, 16:11
Medlem
bog11s avatar
Är det nån som känner till om några SIM-kort skickats ut ännu? Det kan ju vara svårt annars att starta imorgon
Citera
2013-12-09, 18:15
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Är det nån som känner till om några SIM-kort skickats ut ännu? Det kan ju vara svårt annars att starta imorgon

Vad jag har hört startas det imorgon, delvis att det är faktiskt då det börjar skickas ut SIM-kort. Du får nog ett mejl med villkor och information om hur du fullföljer beställningen.
Citera
2013-12-09, 18:17
Medlem
Fabolouseds avatar
Verkar ju helt perfekt att ha till gamla luren som jag använder när jag jobbar. Ska ställa mig på kö direkt!
Citera
2013-12-10, 14:14
Medlem
Fina Gubbens avatar
Trådar om WiFog sammanfogade. Lite OT raderat.

/Mod
Citera
2013-12-10, 14:59
Medlem
Kasperskys avatar
WiFog har problem med sina mejl utskick nu.
Dem arbetar på problemet.

Med vänlig hälsning,
Christoffer Nguyen
Citera
2013-12-10, 17:25
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Kommer det månne ett mobilt bredband för vanliga datorer också i framtiden kanske? Möjligtvis att det inte skulle gå ihop ekonomiskt för dem. Men jag menar, 5 GB i månaden för kosta gratis vore väl inte omöjligt?

Hoppas bara att de som kommer börja använda detta inte kommer börja lirka ut hur man skippar reklamen via någon adblock-funktion, för det innebär ju dödsstöten för denna inte alls nya men ändå briljanta idé.
Citera
2013-12-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNoob
Tvivlar starkt på detta, men har som sagt ingen källa som säger att det inte skulle kunna vara så.
Men Wifog har ju en koppling till Tre, så om jag får chansa vilt så skulle jag säga att Tres priser tar över så fort du lämnar Sveriges nät.

står längst ner på deras sida

GÄLLER I SVERIGE

Wifog fungerar bara inom Sverige.
Citera
2013-12-10, 17:55
Medlem
fuskarens avatar
Det finns ju något liknande redan, joors tror jag de heter. Men det gäller bara surf. Tänkte prova förut men det blev inte av, kanske borde testa nu när det gäller samtal också.
Citera
2013-12-10, 18:13
Medlem
RutSvenssons avatar
Förstår jag det rätt om det fungerar såhär(?):
Sätter i deras simkort i telefon/platta
Laddar ner en app på appstore/gPlay
Startar appen, kopplar till Wifogs server genom användarnamn/lösenord eller dyl.
Kollar på en reklamsnutt
Surfar (genom appen?)

Hur blockeras trafiken när surfen tar slut?
Min gissning är väl att reklamen i appen ungår någon form av dns-blockering.

I så fall är det här precis som
http://www.joors.com/
fast med sms och telefoni också.
Senast redigerad av RutSvensson 2013-12-10 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in