Citat:
Ursprungligen postat av
hanna33
Att vara starkare, att veta att man får högre lön och bättre ekonomisk standard än övriga halva befolkningen. Att kunna gå hem när det är mörkt utan att vara rädd över att bli våldtagen, att kunna dejta utan att vara orolig för att bli våldtagen, att inte kunna gå för nära en tjej på ensliga platser utan att riskera att tjejen i närheten tror du är en våldtäcktsman, att kunna få vilket jobb som helst, att kunna bada alla dagar i månaden, att inte behöva äta piller som gör att du riskerar blodproppar, att vara cool om du är slampig, att inte behöva torka av toasitsen på offentliga toaletter, att slippa bristningar, att du kan skita i ansvaret för din avkomma om du inte känner för det, att du inte behöver vara bra på "kvinnogöra" men ändå får omåttligt beröm om du gör det.
Att du får bättre sjukvård och mediciner.
Att du fötts med en enorm fördel!
Om män ffår högre lön än kvinnor för samma arbete, samma arbetsuppgifter, lika lång utbildning och lika effektivt arbete, polisanmäl arbetsgivaren omedelbart. Att gråta på internet hjälper ingen.
Män kan bli våldtagna, plus att män oftare utsätts för misshandel (oftare än kvinnor våldtas).
Kvinnor kan också få vilket jobb som helst. Visa mig var i svensk lagstiftning som det står att kvinnor inte kan få ett visst jobb.
Kvinnor kan bada alla dagar, och ingen tvingar er att äta piller som ger er blodproppar.
I gengäld har kvinnor lättare att ligga, så det jämnar ut sig.
Ingen tvingar er att torka av sitsen på offentliga toaletter, prova använda damtoan om du störs av piss på toaringen (tro mig, det äcklar män lika mycket...)
Män kan också få bristningar(har själv sådana på ryggen eftersom jag växte väldigt snabbt under senare tonåren).
Män tvingas betala för oönskade barn, kvinnor kan göra abort, kvinnan äger ensamrätt om beslutet för abort.
Män har krav på sig att kunna göra mansgöra. "Kvinnogöra" är saker alla måste göra, d.v.s. tvätta, städa, diska o.s.v. Laga bilen, klippa gräset, hugga ved, fiixa datorn och liknande behöver inte alla göra, och de män som inte klarar det blir nedvärderade (inte sällan av kvinnor)..
Män får inte bättre vård, om de får det, polisanmäl läkaresom diskriminerar på det viset. Män begår i högre utsträckning självmord vilket tyder på brister hos psykiatrin.
Berätta mer om hur män har det bättre!