2013-12-08, 21:34
Medlem
Vad som anses manligt är högst personligt men för mig är det bland annat följande: Att vara ärlig, rättfram och respektfull. Att våga gå sin egen väg och vara självständig. Finns inget omanligare än vuxna män som har behov av att ingå i gäng för kunna känna sig starka.
Citera
2013-12-08, 21:37
Bannlyst
Att ha ett sinne för humor. En egenskap som verkar genomgående bland alla djurarter också (jämför hankatter som leker hela livet mot honkatter). 08:or är ju totalt humorbefriade med så det styrker att det är en manlig egenskap.

Logik, förståelse för kausalitet och långsiktigt tänkande med motiveringen att MP är stora bland unga kvinnor...

Apati kontra korkat beteende pga rädslan för vad andra ska tycka och tänka. Om det verkligen beror på att majoriteten av alla kvinnor är dumma i huvudet vet jag inte men vill gärna tro att det inte är så.

^Förmågan att inte låta tankar och ideér förvrängas av känslor.

Inte vara blödig i dubbel bemärkelse alltså.
Citera
2013-12-08, 22:36
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Att vara starkare, att veta att man får högre lön och bättre ekonomisk standard än övriga halva befolkningen. Att kunna gå hem när det är mörkt utan att vara rädd över att bli våldtagen, att kunna dejta utan att vara orolig för att bli våldtagen, att inte kunna gå för nära en tjej på ensliga platser utan att riskera att tjejen i närheten tror du är en våldtäcktsman, att kunna få vilket jobb som helst, att kunna bada alla dagar i månaden, att inte behöva äta piller som gör att du riskerar blodproppar, att vara cool om du är slampig, att inte behöva torka av toasitsen på offentliga toaletter, att slippa bristningar, att du kan skita i ansvaret för din avkomma om du inte känner för det, att du inte behöver vara bra på "kvinnogöra" men ändå får omåttligt beröm om du gör det.
Att du får bättre sjukvård och mediciner.
Att du fötts med en enorm fördel!

Det var som fan. Man kanske ska bli kirurg i morgon då och medans man är där passa på att få lite VIP-vård. Hade varit intressant att se den verksamhetspolicyn på KI. -Män ska ha bättre vård än kvinnor-

Att det kan florera så mycket och så många fantomfantasier i en upplyst tid med obegränsad tillgång till information är helt fantastiskt
Citera
2013-12-08, 22:55
Bannlyst
Att gå sin egen väg och därmed se till att man alltid tar hand om sig själv och inte är beroende av andra. Aldrig någonsin ta någon skit från nån och ha en intakt stolthet. Ha en fläckfri moralisk kompass så att man också kan ställa krav på alla andra i sitt liv.
Är man stark kan man välja att vara snäll nämligen.
Citera
2013-12-09, 02:09
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Att vara starkare, att veta att man får högre lön och bättre ekonomisk standard än övriga halva befolkningen. Att kunna gå hem när det är mörkt utan att vara rädd över att bli våldtagen, att kunna dejta utan att vara orolig för att bli våldtagen, att inte kunna gå för nära en tjej på ensliga platser utan att riskera att tjejen i närheten tror du är en våldtäcktsman, att kunna få vilket jobb som helst, att kunna bada alla dagar i månaden, att inte behöva äta piller som gör att du riskerar blodproppar, att vara cool om du är slampig, att inte behöva torka av toasitsen på offentliga toaletter, att slippa bristningar, att du kan skita i ansvaret för din avkomma om du inte känner för det, att du inte behöver vara bra på "kvinnogöra" men ändå får omåttligt beröm om du gör det.
Att du får bättre sjukvård och mediciner.
Att du fötts med en enorm fördel!
Om män ffår högre lön än kvinnor för samma arbete, samma arbetsuppgifter, lika lång utbildning och lika effektivt arbete, polisanmäl arbetsgivaren omedelbart. Att gråta på internet hjälper ingen.

Män kan bli våldtagna, plus att män oftare utsätts för misshandel (oftare än kvinnor våldtas).

Kvinnor kan också få vilket jobb som helst. Visa mig var i svensk lagstiftning som det står att kvinnor inte kan få ett visst jobb.

Kvinnor kan bada alla dagar, och ingen tvingar er att äta piller som ger er blodproppar.

I gengäld har kvinnor lättare att ligga, så det jämnar ut sig.

Ingen tvingar er att torka av sitsen på offentliga toaletter, prova använda damtoan om du störs av piss på toaringen (tro mig, det äcklar män lika mycket...)

Män kan också få bristningar(har själv sådana på ryggen eftersom jag växte väldigt snabbt under senare tonåren).

Män tvingas betala för oönskade barn, kvinnor kan göra abort, kvinnan äger ensamrätt om beslutet för abort.

Män har krav på sig att kunna göra mansgöra. "Kvinnogöra" är saker alla måste göra, d.v.s. tvätta, städa, diska o.s.v. Laga bilen, klippa gräset, hugga ved, fiixa datorn och liknande behöver inte alla göra, och de män som inte klarar det blir nedvärderade (inte sällan av kvinnor)..

Män får inte bättre vård, om de får det, polisanmäl läkaresom diskriminerar på det viset. Män begår i högre utsträckning självmord vilket tyder på brister hos psykiatrin.

Berätta mer om hur män har det bättre!
Citera
2013-12-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeeWeed

Vad innebär det egentligen att vara man?

Att kunna begå självmord och få det att se ut som en olycka för att minska kvinnliga skuldkänslor?
Citera
2013-12-09, 18:09
Medlem
Mojokiis avatar
Det finns en massa dumma idéer och stängda normer på vad som är manligt. Det är lätt att ta en öl och påstå att man är manlig för det, men enligt mig så anser jag att det egentligen är ganska omanligt eftersom det är ett exempel på hur man bara faller för gamla normer.

Manlig energi anser jag vara en slags utvecklande aktiv energi. Så manligt är något som utvecklar oss framåt på ett positivt vis. Jag anser män som inte vågar utmana sig själva och saknar driv i livet för omanliga. Jag anser det exempelvis vara manligt att träna, stå för något och ha kunnande inom avancerade saker.

Det har också att göra med någon slags kontrollfaktor enligt mig. Exempelvis: Jag anser det manligt att uppskatta spel, men omanligt att bli spelnörd eller spelberoende. Jag anser det manligt att kunna sätta gränser när människor är obehagliga, men omanligt att inte kunna kontrollera ilska och bli exempelvis våldsam när det inte är nödvändigt.

Jag anser det förresten också omanligt att ha ett skört manligt ego. Vilket tyvärr är ganska vanligt. Dvs. att man exempelvis inte vågar visa sig sårbar och att man hela tiden måste bevisa sin manlighet på diverse vis.
Citera
2013-12-10, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Verkligen talande beskrivning på en man som har noll insikt i kvinnors liv.

Va?
haha bästa jag läst!
Citera
2013-12-10, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Det var som fan. Man kanske ska bli kirurg i morgon då och medans man är där passa på att få lite VIP-vård. Hade varit intressant att se den verksamhetspolicyn på KI. -Män ska ha bättre vård än kvinnor-

Att det kan florera så mycket och så många fantomfantasier i en upplyst tid med obegränsad tillgång till information är helt fantastiskt
Du måste såklart ha rätt utbildning med, men visst det har öppnats en hel del för kvinnor.
Citera
2013-12-10, 13:51
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Det finns en massa dumma idéer och stängda normer på vad som är manligt. Det är lätt att ta en öl och påstå att man är manlig för det, men enligt mig så anser jag att det egentligen är ganska omanligt eftersom det är ett exempel på hur man bara faller för gamla normer.

Manlig energi anser jag vara en slags utvecklande aktiv energi. Så manligt är något som utvecklar oss framåt på ett positivt vis. Jag anser män som inte vågar utmana sig själva och saknar driv i livet för omanliga. Jag anser det exempelvis vara manligt att träna, stå för något och ha kunnande inom avancerade saker.

Det har också att göra med någon slags kontrollfaktor enligt mig. Exempelvis: Jag anser det manligt att uppskatta spel, men omanligt att bli spelnörd eller spelberoende. Jag anser det manligt att kunna sätta gränser när människor är obehagliga, men omanligt att inte kunna kontrollera ilska och bli exempelvis våldsam när det inte är nödvändigt.

Jag anser det förresten också omanligt att ha ett skört manligt ego. Vilket tyvärr är ganska vanligt. Dvs. att man exempelvis inte vågar visa sig sårbar och att man hela tiden måste bevisa sin manlighet på diverse vis.

Nu minns jag inte om du kallar dig feminist eller inte, men jag tror iaf du är en kvinna.

Det är väldigt intressant det här med manlighet.
Att ta en öl och känna sig manlig faller på gamla normer men inte resten du räknade upp, varför inte?

Man kan ju fråga sig om de egenskaper du räknar upp i princip endast är vad du söker efter i en partner? Isf, är manlighet egentligen att vara kvinnor till lags?
Eller är manlighet större än så? Kanske är det t.o.m. samhällsbärande egenskaper som i sin tur kvinnor kanske attraheras av.

Är manlighet egentligen den kravbild som sätts på män för att accepteras i samhället och på så sätt få fortplanta sig medan kvinnor klarar sig fint bara genom att helt enkelt vara kvinnor?
Är manlighet sorteringsfasen som sorterar ut oönskade element ur genpoolen?

Du anser att en man som saknar driv är omanlig, anser du även att en kvinna som saknar driv är okvinnlig? Om inte, varför?
Senast redigerad av mendokse 2013-12-10 kl. 13:56.
Citera
2013-12-10, 15:41
Medlem
Jag är fortfarande 18 och väldigt deprimerad så jag ser inte mig skälv som någon man precis. För mig är en man en person som lyckas leva ett bra liv i den här fruktansvärda världen. Alltså en person som t.ex. har flickvän, pluggar/jobbar på, har ett par kompisar och har det bra helt enkelt.
Citera
2013-12-10, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att kunna begå självmord och få det att se ut som en olycka för att minska kvinnliga skuldkänslor?

Ganska sorgligt och patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in