Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Att menar du, hoppas att gud finns, så sett skulle kunna vara lika faktuellt teoretiskt rätt, som att gud inte är teori utan ännu hypotes??..
Nej, jag hoppas inte att Gud finns. Jag är förvissad om att han finns eftersom jag har levt med Jesus nu i snart tjugo år. Det är att umgås med honom som man lär känna Gud. Det är en relation, inte religion.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
För det var ju den underliggande viljan du ville föra fram, när du lite indignerat försökte stigmatisera Bogo och själva saken med noggrannhet, också i debatt diskussion..
Indignerad var ett understatement. Jag blir fruktansvärt trött på när människor kräver svar från någon och samtidigt håller sig med översittarfasoner när de väl får svar! Det har jag sett på andra trådar att han gör och också har fått kommentarer och kritik för.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackJewel
Tycker du rör till det, om nu islamister känner hopp för allah, som är samma som GT gud, båda karvar i det försvarslösa barnet, om barnet är litet, om det är 7 år , bara man får skär aom så det blir "rätt" , då menar du att gudstesen är rätt,.. alltså.. eftersom de hgör så?..
Islamister/muslimer har
inte samma gud som bibelns Gud. Det kan var och en som läser och jämför bibelns och koranens texter. Punkt!
Mänskligt sett kan alla känna hopp. Behöver hopp. Det behöver inte handla om Gud.
[/QUOTE=BlackJewel|46513852]Nåja, klart jag förkovrar mig! Jag är klar. Det var många år sedan förstås jag blev färdig med min förståelse för dett mkt avancerade ord : ateism

.. men vet vad teokrati är, är det så svårt?[/quote]
Men jag förkovrar mig ju också! Varför skriver du så till mig då? Att jag ska förkovra mig? Det blir så löjligt att raljera.
Jag har inte heller påstått att du inte skulle ha hopp.