2013-12-10, 02:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Hur var det, fanns intresse av ljudfiler från övriga förhör?
Vika förhör menar du????? Ljudfiler?
Citera
2013-12-10, 02:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Innan du avfärdar...kika på filmen, spola till en man med stort skägg. Han berättade att han blevsom en robot, nekade trots bevis, högg av huvud och händer bara för att han hade makt att göra det osv...
Det intressanta är att försöka sätta sig in i en seriemördaren sätt att tänka...vad är driften?
Jag tror mkt väl att den personsom mördade VB mkt väl skulle kunna, kommer att mörda igen. Mordet var så bisarrt på många plan. Har KJ gjort detta skulle det kunna betyda att vederbörande togs i sin linda...men också kan det ju finnas ngn out there!
Däremot tror inte jag på MB och dess familj...detta är ngt mer än ett svartsjuke/ dölja för frun mord

Jag tror KJ drevs av nyfikenhet snarare än av maktlystnad, han ville observera en dödsprocess och jag tror att han hade 1-2 likasinnade medhjälpare. Vidare tror jag VB hade drivit familjen MB/AN till vägs ände, om hon satte sina hotelser i verket skulle MB, och därmed AN, skadas rejält - mordet på Vatchareeya blev en nödlösning för dem. MB/AN tror jag stämplade till mord på VB och att KJ fick chansen att vara med om nånting han fantiserat och drömt om länge. Planen var genomtänkt och hade lyckats om inte debaclet vid ödehuset spolierade det tänkta, perfekta mordet.

Edit: Funderar på VB:s sms till KJ att hon skulle komma till honom och plugga^^ på lördageftermiddagen. Var detta enbart på VB:s eget initiativ - eller blev hon ombedd av MB att besöka KJ och plugga inför sin tenta på måndagen mot löfte om att MB skulle plocka upp henne när familjemiddagen var avklarad ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-10 kl. 02:45.
Citera
2013-12-10, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Jag måste erkänna att när jag började skriva min förra kommentar så var jag helt säker på att han inte gjort något lurt men ju mer jag tänker på det desto mer osäker blir jag.

Det som väcker en tanke hos mig är just att det var flera (inte bara en) stora sektioner som var Eraseade.

Som jag ser det:

Det kan inte vara en;defrag eller en total rensning för att sen läsa tillbaka vissa filer. Då skulle det ha varit en enda stort rensad sektion på slutet av minnet.

Det kan inte heller ha varit så att han rensat lite då och då när han börjat få slut på minne, då borde de frigjorda sektionerna vara mindre och fler.

Vilket lämnar, som du säger, rensat minne och vissa sms tillbakalästa ELLER en storrensning innan polisen får telefonen.

...fast sen vet jag inte vad som mer kan ha sparats där, kanske tog han bort bilder/filmer/musik eller avinstallerade något program? Eller har de rensade blocken använts till något annat av operativsystemet i telefonen? Låter annars lite konstigt att hans telefon som alltid var full och behövde rensas helt plötsligt hade stora tomma sektioner i minnet.

Har De som kollat telefonen sett om det var defragmenterat? Har inte grundligt kollat detta i fupen, men första tanken blir ju att han raderat saker som har med vb att göra. Sms, foton och filmer.

Det är konstigt att inte testlabbet kunde återskapa de raderade områdena, men de kanske bara letade efter sms och inte foton eller videofilmer.

Förhppningsvis gjorde de en kopia på varenda del av minnet, så de har rådatan, och kan analysera det i efterhand. Spåren kallnar mer och mer.
Citera
2013-12-10, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Intressant - du tror alltså på en okänd person som planterat blod och likdoft i KJ:s bagagelucka. Har du någon teori om hur vederbörande valde ut just KJ som offer? Vilken relation tror du mördaren hade till offret?

Varför utgår du från att KJ måste vara sanningsenlig? Han ljuger för sina vänner om ringförsök. Han ljuger (eller försöker ljuga, det är ju rätt taffligt) om när och varför han googlade hund annatomi Han ljuger/ändrar sig om huruvida han låser sin bil eller inte. Han sitter häktad för mord när han förhörs och han har ett antal omständigheter mot sig - verkar det då inte konstigt att utgå från att han ändå talar sanning? VAD exakt är det som får dig att göra den bedömningen som eventuellt är mer än en magkänslaatt KJ inte kan vara den skyldige?

Hur som helst så ljuger KJ som ett barn. Det är enkelt att direkt inse att han ljuger, onödiga lögner som går att slå hål på.
Man ska inte ta förhör och pressade situationsuttalanden på alltför stort allvar. Människan har en diagnos och kan inte försvara sig själv. Hur ska vi då kunna bedöma hans uttalanden, och varför ska vi belasta honom med dem.

Exempelvis hans teorier om vem och varför skulle sätta dit honom--> Det handlar i första hand enligt KJ att någon mördat VB just för att sätta dit KJ.
Inte som normala människor ser det. Att någon försöker sätta dit KJ för att komma undan mordet på VB.
Citera
2013-12-10, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Vika förhör menar du????? Ljudfiler?
Förhören i rättegången. Det finns ljudfiler med MBs och KJs förhör här i tråden redan.
Jag har resterande förhör hemma nu, de vi inte hört. Förhör som är tillåtna för allmänheten.
Inte slutpläderingarna jag ville ha Det är ljudfiler med förhör:

Grejen är att jag inte vet riktigt hur det går till att ladda upp filer, aldrig gjort och det om det är nåt ni vill ha så får jag försöka trotsa tekniken och fixa det.
Citera
2013-12-10, 03:13
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Förhören i rättegången. Det finns ljudfiler med MBs och KJs förhör här i tråden redan.
Jag har resterande förhör hemma nu, de vi inte hört. Förhör som är tillåtna för allmänheten.

Grejen är att jag inte vet riktigt hur det går till att ladda upp filer, aldrig gjort och det om det är nåt ni vill ha så får jag försöka trotsa tekniken och fixa det.

Åååååå... Nice! Vill ha. Prova med www.mediafire.com
Citera
2013-12-10, 03:18
Medlem
Citat:
Åååååå... Nice! Vill ha. Prova med www.mediafire.com
Ja jag får försöka om det nu är någon som vill ha dem, du ville ha i alla fall, är det alla? KJs o MBs ljudfiler finns i sammanfattningen, tror jag. Jag kollar på det i morgon
Citera
2013-12-10, 03:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Jättebussigt att du skaffat ljudfilarna TACK!!!

Jag är mycket interesserad av att höra dom, vilket jag är stensäker på att många andra ochså vore tacksamma för.

Varför fik du inte slutpläderingarna ?
Citera
2013-12-10, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jättebussigt att du skaffat ljudfilarna TACK!!!

Jag är mycket interesserad av att höra dom, vilket jag är stensäker på att många andra ochså vore tacksamma för.

Varför fik du inte slutpläderingarna ?
Jag bad att få allt som var för allmänheten, de var väl inte inräknade där. Blev sur...
Jag ska försöka mig på det i morgon då. Kan behöva hjälp. Jag och teknik är inte bästa vänner... Haha, men den Medifire, är den bra?
Citera
2013-12-10, 03:43
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ja jag får försöka om det nu är någon som vill ha dem, du ville ha i alla fall, är det alla? KJs o MBs ljudfiler finns i sammanfattningen, tror jag. Jag kollar på det i morgon
Kan du inte lägga upp några nu? Kan inte sova. Please. Hans bror och kompisar tex
Du går in på länken och reggar ett konto, sen är det bara att sätta igång. Jättesnällt om du kan fixa
Citera
2013-12-10, 03:47
Medlem
Citat:
Kan du inte lägga upp några nu? Kan inte sova. Please. Hans bror och kompisar tex
Du går in på länken och reggar ett konto, sen är det bara att sätta igång. Jättesnällt om du kan fixa

Men, nu? Kan du inte lyssna på KJ o Berg så länge. Jag måste verkligen sova, kan inte koncentrera mig

Är du ny här? Har du läst förundersökningsprotokollet ännu? FUP - finns i sammanfattningen. Börja med den och sammanfattningen med kartor bilder osv )

Och välkommen till Flashback!
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-10 kl. 04:01.
Citera
2013-12-10, 03:53
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jag bad att få allt som var för allmänheten, de var väl inte inräknade där. Blev sur...
Jag ska försöka mig på det i morgon då. Kan behöva hjälp. Jag och teknik är inte bästa vänner... Haha, men den Medifire, är den bra?

Ok, fattar inte varför slutpläderinarna inte skulle vara för almenheten? Om jag vore du skulle jag fråga spesifikt after dom.

Ang Medifire & teknik så är jag helt värdelös tyvärr, så jag kan inte hjälpa med det, det finns dock flera ljusa teknihuvuden här på tråden som nog kan hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in