2013-12-10, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ok, fattar inte varför slutpläderinarna inte skulle vara för almenheten? Om jag vore du skulle jag fråga spesifikt after dom.

Ang Medifire & teknik så är jag helt värdelös tyvärr, så jag kan inte hjälpa med det, det finns dock flera ljusa teknihuvuden här på tråden som nog kan hjälpa.
Ja jag ska skriva igen och fråga efter dem. För de borde väl vara för allmänheten de med.
Får ta tag i detta i morgon när jag är mindre trög Blir lätt förb på teknikens värld...
Go afton!!!
Citera
2013-12-10, 04:07
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Men, nu? Kan du inte lyssna på KJ o Berg så länge. Jag måste verkligen sova, kan inte koncentrera mig

Är du ny här? Har du läst förundersökningsprotokollet ännu? FUP - finns i sammanfattningen. Börja med den och sammanfattningen med kartor bilder osv )

Och välkommen till Flashback!

OK då gör jag det, tack för vänligheten
Citera
2013-12-10, 04:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ drevs av nyfikenhet snarare än av maktlystnad, han ville observera en dödsprocess och jag tror att han hade 1-2 likasinnade medhjälpare. Vidare tror jag VB hade drivit familjen MB/AN till vägs ände, om hon satte sina hotelser i verket skulle MB, och därmed AN, skadas rejält - mordet på Vatchareeya blev en nödlösning för dem. MB/AN tror jag stämplade till mord på VB och att KJ fick chansen att vara med om nånting han fantiserat och drömt om länge. Planen var genomtänkt och hade lyckats om inte debaclet vid ödehuset spolierade det tänkta, perfekta mordet.
Du tror så jävla mycket ditt korkade troll men det är bara svagsint nonsens alltsammans.
Du har inte stöd för nånting av skiten i kända fakta och det har du blivit upplyst om
många gånger nu. Det hjälper inte förstås utan det bara mals på med smörjan.

Hur jävla kul tror du det är för paret du attackerar med ditt sjuka trams att hängas ut på
det här viset? Skulle du vilja vara den UTHÄNGDE i ett sånt här fasansfullt sammanhang.
Oskyldig och jagas på det här rent sinnessjuka sättet som skett i trådjäveln, en av de mest
olustiga forumet rymmer någonsin.
För absolut ingenting tyder på någon som helst inblandning från B*rghållet hur mycket
det än påstås annat här.

Det är riktiga människor det handlar om och inga jävla figurer i någon teveserie eller
skriven deckare. Står det klart eller?

Det är motbjudande som det har utvecklat sig i tråden. Minst sagt.
Det är något stört över det hela. Och du bidrar verksamt till kloakstanken som finns här.
Citera
2013-12-10, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror KJ drevs av nyfikenhet snarare än av maktlystnad, han ville observera en dödsprocess och jag tror att han hade 1-2 likasinnade medhjälpare. Vidare tror jag VB hade drivit familjen MB/AN till vägs ände, om hon satte sina hotelser i verket skulle MB, och därmed AN, skadas rejält - mordet på Vatchareeya blev en nödlösning för dem. MB/AN tror jag stämplade till mord på VB och att KJ fick chansen att vara med om nånting han fantiserat och drömt om länge. Planen var genomtänkt och hade lyckats om inte debaclet vid ödehuset spolierade det tänkta, perfekta mordet.

Edit: Funderar på VB:s sms till KJ att hon skulle komma till honom och plugga^^ på lördageftermiddagen. Var detta enbart på VB:s eget initiativ - eller blev hon ombedd av MB att besöka KJ och plugga inför sin tenta på måndagen mot löfte om att MB skulle plocka upp henne när familjemiddagen var avklarad ?

Har väldigt svårt å tro att MB skulle på något som helst vis samarbeta med KJ. Skulle du lita på att han höll tätt? Högrisk skulle jag säga.
Citera
2013-12-10, 07:31
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Förhören i rättegången. Det finns ljudfiler med MBs och KJs förhör här i tråden redan.
Jag har resterande förhör hemma nu, de vi inte hört. Förhör som är tillåtna för allmänheten.
Inte slutpläderingarna jag ville ha Det är ljudfiler med förhör:

Grejen är att jag inte vet riktigt hur det går till att ladda upp filer, aldrig gjort och det om det är nåt ni vill ha så får jag försöka trotsa tekniken och fixa det.

Bra jobbat, Moa-tove. Förhöret med KJ:s bror vore intressant att höra. Att få höra hans egna ord om KJ:s besök kvällen den 4/5 vore fint.
Citera
2013-12-10, 08:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ har enligt minst en kompis som deltog i söken med honom vid tillfälle berättat att VB hade ett ärende till Sävast aktuell kväll.

Jag tror att KJ har hängt med i tråden och tagit till sig att vi ganska tidigt intresserade oss för MB och AN, och det har han sedan utnyttjat för att så att säga rikta misstankarna mot MB, spunnit vidare på trådens intresse och misstänksamhet angående MB och AN.

I förhör har KJ även nämnt MB som tänkbar GM om jag inte minns fel?

Han drog med sig sina polare på nattligt eftersök vid Åberget/Sävast området, KJ misstanke var att VB skulle besöka MB såklart, han ville att alla skulle tro så, helt övertygad.

Kroppsdelarna skulle hittas på en plats som KJ har anknytning till, han själv skulle inte vara så korkad så att han dumpade kroppsdelarna på en sådan plats, det ville han att vi skulle tro, blodet i bilen är planterat, kanske även tejprullen, så tänkte han, det var hans plan. Men han missade att MB inte kunde känna till vilka platser som KJ har anknytning till, det var ett av hans misstag, platsen är fel vald om MB ska misstänkas vara GM.

KJ var svartsjuk nåt så inihelvete den där kvällen, han fick reda på att VB sms:ade med MB och slet åt sig mobilen, såg en mängd konversationer och flippade ur, VB försöker ringa 112, därefter sansar sig KJ, lugnar VB och smider samtidigt en plan, lurar VB att följa med ut, kanske för skjuts till MB eller hem, kanske mot Sävast, MB skulle bli syndabocken.

Kanske erbjöd sig KJ att köra VB till Sävast, det är inte otänkbart, de kom inte längre än till bilen och där slog han ner VB och slängde in i bagageutrymmet, masten tappar signalstyrka från mobilen under några minuter, t ex. den tid det tar för att köra till området kring Åberget, sedan ut och drar batteriet på VB mobil, kastar i Älven? Ut med VB, mördar henne och gömmer tillfälligt. Hem till föräldrarnas bostad för att hämta lite hjälpmedel, tillbaks och emballerar kroppen, lastar in, kör till en annan plats och dumpar liket, styckningen sker efter några dagars planerande, därefter en slutgiltig dumpning.

Tror att det här ligger ganska nära sanningen, såga gärna det som inte kan stämma.

Jag håller med konceptuellt.
KJ verkar, helt mot hans vardagliga rutiner, gjort sig fin och ville impa på VB som han var förälskad/kär i och blev negligerad av henne. Då gav han upp.

På sitt sätt.
Citera
2013-12-10, 08:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det kan du ju tro, om det är bekvämt för dina övriga teorier i fallet. Men då gör du våld på det som faktiskt står i IBAS rapport. Deras bedömning är att det INTE gått till på det sättet.
Nej, det gör jag inte. Det står att mycket talar för att telefonen har kört Erase, det konstateras inte att Erase har körts. Inget talar emot att minnet har backats upp och raderats, och att valda delar har återställts.
Citera
2013-12-10, 08:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har De som kollat telefonen sett om det var defragmenterat? Har inte grundligt kollat detta i fupen, men första tanken blir ju att han raderat saker som har med vb att göra. Sms, foton och filmer.

Det är konstigt att inte testlabbet kunde återskapa de raderade områdena, men de kanske bara letade efter sms och inte foton eller videofilmer.

Förhppningsvis gjorde de en kopia på varenda del av minnet, så de har rådatan, och kan analysera det i efterhand. Spåren kallnar mer och mer.

Alla mobilers interna och externa minnen, utom möjligen Android 4.3 som har TRIM, är defragmenterade mer eller mindre. Det säger inget om någonting.
Citera
2013-12-10, 08:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
KJ nämner en lucka flera gånger i förhören (s. 1740 tex.) som ska leda till ett djupt hål. Han menar att om det var han, hade han inte lagt kroppsdelarna i huset och ute i terrängen utan i hålet. Quarrel: Du var möjligen inte och tittade där?

En idé: Tänk om luckan faktiskt var målet men att han av nån anledning inte kunde slutföra planen. Luckan kanske var låst, han riskerade att bli upptäckt, det var för mörk. Istället blev det en mindre genomtänkt paniklösning.

Vad tror ni?
Nej, jag var inte där.
Citera
2013-12-10, 09:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hur som helst så ljuger KJ som ett barn. Det är enkelt att direkt inse att han ljuger, onödiga lögner som går att slå hål på.
Man ska inte ta förhör och pressade situationsuttalanden på alltför stort allvar. Människan har en diagnos och kan inte försvara sig själv. Hur ska vi då kunna bedöma hans uttalanden, och varför ska vi belasta honom med dem.

Exempelvis hans teorier om vem och varför skulle sätta dit honom--> Det handlar i första hand enligt KJ att någon mördat VB just för att sätta dit KJ.
Inte som normala människor ser det. Att någon försöker sätta dit KJ för att komma undan mordet på VB.

Fel Bajen. "Normala människor" inser att den sortens scenarion tillhör deckare och TV-serier, inte verkligheten. Åtminstone inte så länge det inte finns minsta lilla tillstymmelse till bevis som stöder teorin. "Planteringen" är en fantasi av samma typ som Gud är en fantasi - den har uppkommit i ditt och ett antal andra människor huvuden utan några yttre observationer från verklligheten som stöd.
Citera
2013-12-10, 13:05
Medlem
Citat:
Jag bad att få allt som var för allmänheten, de var väl inte inräknade där. Blev sur...
Jag ska försöka mig på det i morgon då. Kan behöva hjälp. Jag och teknik är inte bästa vänner... Haha, men den Medifire, är den bra?
Det är ytterst ovanligt att tingsrätten spelar in slutpläderingarna om det ens förekommer. Tingsrätten spelar nämligen inte in hela rättegången utan bara förhören. Förhören spelas in på video för att kunna visas upp i hovrätten och när man begär ut ljudupptagningen från domstolen får man alltså ljudfilen från videoupptagningen.
Citera
2013-12-10, 13:11
Medlem
moa-tove, har du möjlighet och lägga upp ljudfilerna under dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in