2013-12-08, 20:34
Medlem
Chics avatar
Jag har spelat en del på Molten WoW Lordaeron (wotlk) även om jag nu tagit en längre paus. Om någon funderar på att börja där så kan du slänga iväg ett PM så kan jag hjälpa dig att komma igång
Citera
2013-12-09, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Jag har spelat en del på Molten WoW Lordaeron (wotlk) även om jag nu tagit en längre paus. Om någon funderar på att börja där så kan du slänga iväg ett PM så kan jag hjälpa dig att komma igång
Ser intressant ut.

Men kör du bara på lordaeton? 1x exp rate på den alltså?
Kör hellre på någon av de andra två i så fall

Hur är upplevelsen överlag? Många omogna i bgs osv? Spelar väl ingen roll, är ju så överallt egentligen... Är det svårt att hitta grupper för instances/raider?
Hur upplever du pvpn?

Berätta gärna lite haha men vete tusan om jag orkar 1x exp rate för stunden... Lirar du själv eller finns de många svenskar man kan knyta kontakt med?
ha kommer att vara själv då min polare inte vill börja igen
Citera
2013-12-09, 14:51
Medlem
Ripzehs avatar
Hur fungerar privat servers nu för tiden? Har inte kollat runt så mycket men finns dom gamla top 100 sidorna kvar som förr? Har för mig att det inte går att ändra realmlist osv som man tidigare kunde, hur funkar det nu?
Citera
2013-12-09, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ripzeh
Hur fungerar privat servers nu för tiden? Har inte kollat runt så mycket men finns dom gamla top 100 sidorna kvar som förr? Har för mig att det inte går att ändra realmlist osv som man tidigare kunde, hur funkar det nu?
Jodå funkar alldeles utmärkt. Bara ladda ned rätt klient och ändra så funkar det galant.

Bara googla angående de där top100... Men servrar ger ju ut valuta i spelet om man röstar genom sitt konto på den realm man spelar på...

Tänkte testa molten-core ikväll. Någon som lirar?:O
Citera
2013-12-09, 18:32
Medlem
Hur är feenix servrerna nu för tiden?
Spelat på både 1.12 och 2.4.2 förut och då va det rätt mycket lagg och disconnects.
Är det många som spelar fortfarande? bra community?
Citera
2013-12-09, 18:34
Bannlyst
Men... Det är ju uppemot 800 pers i kö på vardera server på molten core...

Finns det någon annan liknande server? Lirar gärna WotLK.. Balanserat..
Tyckte om pvp och raids så ska inte vara alltför jobbigt att få in foten på den banan.
Senast redigerad av -Tolkien 2013-12-09 kl. 18:41.
Citera
2013-12-09, 22:43
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
Ser intressant ut.

Men kör du bara på lordaeton? 1x exp rate på den alltså?
Kör hellre på någon av de andra två i så fall

Hur är upplevelsen överlag? Många omogna i bgs osv? Spelar väl ingen roll, är ju så överallt egentligen... Är det svårt att hitta grupper för instances/raider?
Hur upplever du pvpn?

Berätta gärna lite haha men vete tusan om jag orkar 1x exp rate för stunden... Lirar du själv eller finns de många svenskar man kan knyta kontakt med?
ha kommer att vara själv då min polare inte vill börja igen

Ja, jag ville komma så nära retail som möjligt - och därav 1x rates. Min erfarenhet är att servrar med högre rates än 1x också har fler barnrumpor och troll - nej tack

Med cirka 3500-4000+ spelare online på servern så är det relativt lätt och snabbt att hitta grupper för både dungeons, raids och även PvP-premades.

Har träffat några enstaka svenskar, men man har sett en del svenska namn på karaktärer samt någon som skriver "kebab" eller dylikt i globala chatten då och då. Tror säkert det finns många fler där ute. Jag är med i en PvP-guild, och vi joinar battlegrounds tillsammans.
Citera
2013-12-09, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Ja, jag ville komma så nära retail som möjligt - och därav 1x rates. Min erfarenhet är att servrar med högre rates än 1x också har fler barnrumpor och troll - nej tack

Med cirka 3500-4000+ spelare online på servern så är det relativt lätt och snabbt att hitta grupper för både dungeons, raids och även PvP-premades.

Har träffat några enstaka svenskar, men man har sett en del svenska namn på karaktärer samt någon som skriver "kebab" eller dylikt i globala chatten då och då. Tror säkert det finns många fler där ute. Jag är med i en PvP-guild, och vi joinar battlegrounds tillsammans.
Är det svårt att komma in?

Oroar mig rätt rejält för det där med kö... Inget jag skulle orka med alls.

Säg inte att det är en massa customs grejer?:P

Jo, håller med 1x raten.. Men vet inte om hag orkar verkligen.
Du spelar inget alls nu? Lust att boosta en annars?
Citera
2013-12-10, 01:53
Medlem
Citat:

Jag tror att jag gjorde så att jag slängde in ca 100:- och blev då premiummedlem. Som sådan medlem hoppar man fram i kösystemet så att jag aldrig stod i någon kö. Dessutom fick man s k coins att handla för, vilket man t ex kunde köpa instant 80 för om man ville. Kan vara ett tips för dig om du tycker det verkar vara en bra server och vill stanna där men slippa kön.
Citera
2013-12-10, 03:07
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilapa
Feenix slår ju alla! bra community och eko.
Mycket svenskar.
Blizzlike raiding med Vanilla eller Burning crusade server.
Spelar Tbc just nu och tycker inte det finns något som slår servern än.
Hoppas på Corecraft när den släpps men det dröjer nog ett bra tag.

Började med en shadowpriest där nu i veckan, fyfan vad serven går ner var 20e minut typ :S vafan är frågan?
Citera
2013-12-10, 19:47
Medlem
Chics avatar
Citat:

Nej det finns inga custom-items på servern!

Kö finns men det är oftast bara på helger - sen är det dessutom som Moki skriver att du kan bli permanent "premium account" för 70kr eller dylikt - då slipper man köer, får lite coins och kan t.ex. göra en deathknight utan att behöva bli level 55 på en annan karaktär först.

Jag spelar till och från och kan givetvis hjälpa med boost
Citera
2013-12-11, 08:47
Bannlyst
Någon som spelar på dalaran-wow?
Riktig retail WotLK... Dock svårt att få reda på hur aktivt det är där.. Tänker då spec på hur snabbt bgs och instancer drar igång.
Low population står det och man kaninte chatta ingame förrän lvl 10... Fyfan vad jag hatar början( -_-')
Så svårt att ta reda på hur aktivt det är... Vekar ha gnällts en del på forumen om hur lite folk det är.

Annars verkar det vara den mest dedikerade och seriösa wotlk servern.

Står mellan den och molten-wow (lordaeron) just nu.
Har en till server att titta upp innan bara..tauri wow eller vad den hetter .. Ungersk

Kanske pungar upp 100pix för lvl 80 dirt på lordaeron, orkar verkligen inte levla just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in