2013-12-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Jag tror att Pinjong har rätt till en viss del.
Det verkar som allt fler av de yngre JV struntar i mycket av vad organisationen lär.
Jag vet flera tillfällen då jag har påpekat att vad de säger inte stämmer med vad som sagts i Vakttornet och då fått svaret att de inte bryr sig om vad som sägs i Vakttornet.
Ändå stannar de kvar i JV.
Det ser lovande ut för framtiden.

Ja det verkar stämma det jag läste om att det finns Jv i USA som vill ha en mer hårdför tolkning oavsett om det leder till att Jv splittras eller inte.

Man kan i alla fall konstatera att Jv som det sett ut hittills snart är ett minne blott.
Citera
2013-12-09, 18:36
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Man kan i alla fall konstatera att Jv som det sett ut hittills snart är ett minne blott.

Här kan man säga att man observerar makroevolution i "real time" om man (som jag nu vill) vill vara lite lätt fyndig.
Citera
2013-12-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Ingalunda. Jag har bra koll. Med min stora Jv-släkt, otaliga nummer av Tjänsten för Guds kungarike, Vakttornet , äldsteböcker osv. är det odiskutabelt att jag fått stor inblick i Jvs organisation. Och jag är inte heller säker på att någon har fått något hemligt uppdrag i sammanhanget. Men hemliga uppdrag skulle kunna förekomma. Och då får du inte reda på det. Det är intressant att du påstår att så många Jv surfar på FB. Enligt de Jv jag känner är detta i direkt strid med anvisningarna. Och ser man på vad som skrivits av "slaven" så stämmer det. Det är förvisso humor det du skriver att så många struntar i anvisningarna.

Jag måste lägga mig i lite här.
Att pinjong skriver att JV surfar på FB har det väl aldrig sagts någonting om och det är ju detta han skriver om.
Om flertalet inte väljer att kommentera eller läsa den här tråden är en helt annan sak.
Du måste lära dig att skilja på rekommendationer och vad dessa eventuellt syftar på.
Som vanligt är du ute och cyklar.
Har läst på om Gammaglobulin och dina idéer kring det och jag förstår bara inte hur man kan vända och vrida på allt som du gör.
Du känns ju långt ifrån ärlig.
Jag återkommer troligtvis imorgon om vad det verkligen står i artiklarna du har hänvisat till i detta ämne.
Citera
2013-12-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Det är lite humor, absolut. Men framförallt så är det jävligt bra. Att det verkar vara en självklarhet för Pinjong att vara här på FB har jag allt annat än problem med.
Men skulle han säga det till någon äldste så tror jag faktiskt han skulle få på fingrarna lite.
Jag har mycket svårt att tro att t.ex en äldste skulle gått och blivit så liberal som dessa unga JV som Pinjong talar om verkar ha blivit.

Good for you, säger jag bara Pinjong. Ett öppet utbyte av åsikter och kunskap gynnar alla.

Internet - Where Religions Come To Die -

Pinjong är äldste...bara så du vet.
Citera
2013-12-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
"Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation. Det skulle i själva verket vara orätt och till andlig fara för oss att ta del av deras åsikter, oavsett om de finns på papper eller på internet.

Vakttornet, 15 Maj 2012

Utav det skälet har jag starka funderingar på att inte skriva mer här.
Det är helt ok om man vill diskutera saker, men jag har tagit bort vissa som uppenbart är det vi skulle kalla avfällingar.
Det blir ju tillslut inget vettigt sagt utan några som bara upprepar samma sak.
Eberhardt som påstår sig veta hur allt ligger till varför visar han inte på vad som är rätt istället för att bara kritisera?
Vart ska vi vända oss enligt honom?
Att kritisera är jättelätt för det behöver man inte ens vara smart, det är bara att hugga på allt som skrivs.
Du som ateist är det en annan sak med och jag tycker att man absolut kan diskutera vissa saker med dig men det måste finnas respekt och en hövlig ton.
Senast redigerad av Ekasnah 2013-12-09 kl. 22:26.
Citera
2013-12-09, 22:26
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Om flertalet inte väljer att kommentera eller läsa den här tråden är en helt annan sak.

Med "surfa på FB" så menade jag specifikt detta.

"Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation. Det skulle i själva verket vara orätt och till andlig fara för oss att ta del av deras åsikter, oavsett om de finns på papper eller på internet.”

Och detta är ju precis vad alla som diskuterar i denna tråd gör.

Inte har jag heller trott att någon skulle ha något emot ett JV som t.ex diskuterar bilar, resor, osv...
Jag har varit otydlig, men nu bör den saken vara ur världen.
Citera
2013-12-09, 22:30
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Pinjong är äldste...bara så du vet.

Nej det vet jag inte. Och jag vet det fortfarande inte även om du säger det.
Citera
2013-12-10, 09:11
Medlem
Citat:
Jag måste lägga mig i lite här.
Att pinjong skriver att JV surfar på FB har det väl aldrig sagts någonting om och det är ju detta han skriver om.
Du måste lära dig att skilja på rekommendationer och vad dessa eventuellt syftar på.

Man baxnar när man ser förnekelsen. Så "slavens" allvarliga "rekommendationer" behöver man inte ta så allvarligt på...
Citera
2013-12-10, 13:11
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Man baxnar när man ser förnekelsen. Så "slavens" allvarliga "rekommendationer" behöver man inte ta så allvarligt på...
Ännu lustigare blir det då flertalet inte ställer sin egen organisation i god dager genom sina exempel. Tvärtom! Hade man uppfattningen att Jv var kufar har det blivit bekräftat med råge.
Citera
2013-12-10, 21:24
Medlem
Citat:

Var och en fattar sina egna beslut.
Du blir tramsigare och tramsigare i ditt sätt att argumentera och uttrycka dig.
Oavsett vad vi säger eller skriver är det fel.
Det var så man gjorde med Jesus också exemplet känns igen att hitta fel på allt.
De sanna kristna skulle bli både hatade och förföljda och du Eberhard uppfyller ju precis dem förutsägelserna.
Citera
2013-12-10, 21:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du som ateist är det en annan sak med och jag tycker att man absolut kan diskutera vissa saker med dig men det måste finnas respekt och en hövlig ton.

NI kunne i så fall börja med att ha "respekt" för vetenskapen, filosofin och språkets informationsbärande funktion istället för att deformera alla tre av dessa för att efterrationalisera er religion.
Citera
2013-12-10, 21:56
Medlem
Citat:
Var och en fattar sina egna beslut.
Du blir tramsigare och tramsigare i ditt sätt att argumentera och uttrycka dig.
Oavsett vad vi säger eller skriver är det fel.
Det var så man gjorde med Jesus också exemplet känns igen att hitta fel på allt.
De sanna kristna skulle bli både hatade och förföljda och du Eberhard uppfyller ju precis dem förutsägelserna.

Varför börjar JV alltid gå på person när de inte kan svara i sak?
Är det typiskt för JV eller är det typiskt sekt?

Förföljelsekortet är också komiskt.
"Hatade och förföljda"?
Var då nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in