Citat:
Ursprungligen postat av
Pinjong
Den är inte alls så strikt och jag letade lite bakåt i tråden och där fanns citat som motsäger vad du skriver.
Känns som du hamnat i vinkelvolten och inte kommer ur den

Du måste se helheten och veta vad vi säger på mötena och sammankomsterna.
Struntprat. Det är litteraturen som gäller och den är supertydlig. Det är inte jag som skriver det jag noterade utan "slaven"!" Och det struntar du totalt i! Något annat än den publicerade uppfattningen sägs inte på sammankomsterna. Så du ljuger. Och du har inget att komma med utan bara presenterar svammel. Det är urlöjligt att påstå - utan några som helst bevis - att en annan uppfattning än den som publicerats gäller. Så jag tror inte att du är ett riktigt Jv. Men för alla ärliga läsare levererar jag nu ett ännu senare citat som säger att bara döpta Jv har "tecknet på pannan" och att bara dessa överlever:
"Vad är märket för något? Det är beviset för att dessa får är överlämnade, döpta lärjungar till Jesus Kristus och att de har tagit på sig den Kristuslika nya personligheten, något som är lika tydligt som om de haft ett märke på pannan. ... Liv står på spel. Jehovas himmelska avrättningsstyrkor, förebildade av de sex männen med vapen, kommer snart att tillintetgöra dem som inte har det symboliska märket." (Vakttornet 15 juli 2008, s. 5,6)
Så strikt är det enligt "slaven". Den menar vad den skriver, och det är inte jag som skriver det, och jag kan inte hjälpa att de skrivit dessa tydliga ord. Självfallet får du förneka denna tydliga publicerade uppfattning, men visa att detta inte är "slavens uppfattning" kan du inte. Däremot kan jag komma med ännu fler publicerade uttalanden som säger precis det som uttalandet ovan säger, och det utan några som helst reservationer.