Citat:
Jag är åtminstone säker på att da Costa och övriga fall inte är länkade.Det som anförs som bevis för att morden ska vara länkade håller inte enligt mig. Ett exempel är som jag tidigare skrev att jag inte anser att själva ORDET sjukhus utgör en grund för att morden ska vara länkade.
Jag förstår fortfarande inte vad du vill säga med det du skriver om Långbro. Ja, det var till namnet ett sjukhus. Nej, det var inte ett vanligt sjukhus. Du menar väl inte att anledningen till att experten från Wales såg en koppling var själva ordet sjukhus? I så fall är mord som sker i närheten av ett bussgarage och ett vanligt garage länkade på samma sätt. Eller mord som sker på OdenGATAN, Sankt ERiksGATAN och HornsGATAN för att nämna några tänkbara gator som skulle kunna vara länkade enbart på grund av namnet.
Kan du inte sluta fråga om Borgnäs hittade kopplingar när du vet att han inte gjorde det? Om det är en seriös fråga så borde väl du vara en större expert på Borgnäs än vad jag är eftersom du tycks gilla hans verk väldigt mycket och verkar vara väldigt inläst på det.
Har du förresten någon kommentar kring det jag skrev om din kompis MacCullogh?
Jag förstår fortfarande inte vad du vill säga med det du skriver om Långbro. Ja, det var till namnet ett sjukhus. Nej, det var inte ett vanligt sjukhus. Du menar väl inte att anledningen till att experten från Wales såg en koppling var själva ordet sjukhus? I så fall är mord som sker i närheten av ett bussgarage och ett vanligt garage länkade på samma sätt. Eller mord som sker på OdenGATAN, Sankt ERiksGATAN och HornsGATAN för att nämna några tänkbara gator som skulle kunna vara länkade enbart på grund av namnet.
Kan du inte sluta fråga om Borgnäs hittade kopplingar när du vet att han inte gjorde det? Om det är en seriös fråga så borde väl du vara en större expert på Borgnäs än vad jag är eftersom du tycks gilla hans verk väldigt mycket och verkar vara väldigt inläst på det.
Har du förresten någon kommentar kring det jag skrev om din kompis MacCullogh?
Det finns en hel radda med saker/omständigheter som talar för att det inte är helt osannolikt att de tre olösta fallen kan ha någon sorts koppling:
De tre unga kvinnorna var gatuprostituerade på Malmskillnadsgatan
Alla tre använde narkotika i någon form
Dödsorsaken har inte gått att fastställa men i de två första fallen så befanns den troligtvis vara strypning eller kvävning, inga avvärjningsskador har konstaterats på något av de tre offren, inga tecken på strid överhuvudtaget alls.
Kvinnorna hittades i nära anslutning till E4
Kvinnorna hittades inte långt ifrån tre olika sjukhus
Offren dog/påträffades 1982-1984
Olika föremål som drog uppmärksamheten till sig påträffades på de olika fyndplatserna, i det första fallet så var det en handväska på en gräsmatta och i fall två var det en BH i en trädgren, en handduk prydligt ihopvikt hittades vid den första av två fyndplatser för Da Costas kvarlevor.
Sexmord ska förresten tydligen vara den brottstyp som lämpar sig bäst för seriemordsanalys men ändå så anser du med bestämdhet att det kan uteslutas att de tre olösta morden har någon koppling.
Och som något av ödets grymma ironi så hamnade alla tre till slut på rättsläkarstationen i Solna
Det är inte helt otroligt att det finns ännu mer gemensamt mellan de tre olösta fallen men som bekant, någon seriemordsanalys gjordes tyvärr aldrig.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-12-06 kl. 01:27.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-12-06 kl. 01:27.