Men ojdå, nu kommer avbildning på tal.. man kan alltså inte avbilda det man dyrkar, och islam har ingen persondyrkan ?
Judendom överdramatiserar inte sin tro till att påstå sig aldrig ha haft förmågan att bygga ordentligt när det gällde?
Var gud snickare oc med det lite kunnigare? Där skon och avundsjukan klämmer?
Tänk om de gamla (idag ej gällande) striderna handlade om den smala saken om fejd mellan byggherrar och inget annat.. det blev ett sjuhelvetes krig över att den ene ville ha en vinkel där, en annan sa DÄR och de började försöka intellektualisera som behövs, för att få rätt på SAK, istället går en av dem i affekt och menar att man kan bara bygga som gud anbefaller.. ?
För det är ju lite kukmäteri här i din tråd...
Hur kan man ens påstå sig ha rent mjöl i påsen av att inte ens göra skillnad på kött och blod, på ande och kropp och på fader och himmel och på himmel och jord..
Kan man inte ens avbilda sitt föremål för beundran, då är det ganska krisigt... då ska människan öht inte ta gud i sin mun utan släppa vapnen poch inordna sig där hon är och lära sig relatera! Alibabsson du är en skenhelig fegis, aggression och militant teism är det enda du har. då du påstår att gud inte är mäniskors sak att avbilda, men babbla om gud, det går fint??
Vilken logisk balans då.... det är ju du som vill ersätta kyrkor med minareter

, du får nervsammanbrott av alla kroppar och vill inte se guds avbild så där.. hela spektrat av västlig dekdens, tycker du kommer sveken mot alkemin, där man minsann var einsteins allihopa tror du...
Så genialisk du är, det är "logiskt" att inte avbilda gud

... varför reciterar man isf gud... ?! varför ställer man upp sinnebilder av översexuqaliserad förtätad neuros då?
VArför frodas svartsjuka, så pass.. att en blick, kan klassas som otro.. är DET den korrekta gudspraxis kanske? Man ska inte njuta gud.. man ska kuva sig, eller hur. Helst förfula sig och erkänna att enbart islams underjord har den perfekta gudsbilden med runk under täcken, men icke avslöja sig
.
Nä albibasson, inse att du är mentalt skadad av för mycket religion, islam missbrukar dels ord, dels konsensus - bara islam som ännu drar säck över kvinnor och menar att det är guds vilja, du ska nog kritisera på åtminstonde rätt grund, även om du som jag anser att islam läser gud på ett extraordinärt udda sätt, genom att påstå att en kropp aldrig kan vara gud själv, då vet jag att du saknar insikter ämnet religion och teologi.
Jag är varken kristen eller muslim, men nog märks din militanta hållning där du försöker dra en fernissa av rättrogenhet.. du är inte rättrogen, du är militant! förnekande föär dig är att inte buga sig djupt när gud eller allah ropas ut till kallelse. Sedan kan du sympatisera med GT, för det passar bäst med din gammeldoktrinska diktatur. Totalitär underkastelse, betyder att man försöker ha en hypo tes till gällande teori. Jesus sa en sak som rönte massiv sympati då, att gud = människa och byggkonsten fick ett massivt uppsving, han förvandlade fåtal lärjungar till flera miljoner, grundat på att poletterna började trill ner i de primitiva lagordning, som fick folk kuvade och slagna torterade och söndermalda, utifrån att inte ett ord fick yppas emot den gammel.retorik, så det fins grund i påstående att gudstesen är överflödig, när vi är ännu mer upplysta idag, för bara tjugo år sedan, visste t.ex inte jag, hur islam beter sig.. idag vet jag så mkt mer. Det var innan pc:n man kunde ha argument om guds härlighet på jorden och försöka jämka bl. aislamism med demokratisk sekularism, som inte ens käftar med gud och apologeter, enbart ber dem hålla sig där det är relevant,
Men du alibabssobn, du blandar ihop koncepten. Du vill ju inte kännas vid, skulle vi i frramtiden om 300 år.. eller om tusen år, ges möjlighet till teknik där det är möjligt att se vad jesus eg. käftade om som fick kristenheten i särställning gentemot islam, skulle det vara spännande att få se vad alkemisterna sysslade med - frågar du mig så rökte man sig sönder och samman. Medan de som inte gjorde så.. de utvecklade världen, rakt in i god ateism, p.g.a att man missbrukade orden, inte gud, utan språkens värden. Dvs mänsklig interaktion, det enda som är relevant. Om man ska prata lagar.