2013-12-09, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Som sagt, det är bl.a så polisen arbetar. Sen kan man ha rätt eller fel.
I detta fall blev det rätt. Då är det väl inga problem? Eller?
Om det däremot visat sig att FS varit oskyldig hade jag kanske också reagerat.

Jag väntar tills jag har det kompletta underlaget innan jag lägger tid på det. Jag tycker redan att mer behövs, utifrån det faktum att mer finns.

Varför säger du att det Borgar sagt är rätt, du har inte ens lyssnat på klippen ?

Domstolen sitter inte och läser FUP, de lyssnar.
Citera
2013-12-09, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vänta nu.. man väljer en brottsrubricering gällande mord för att man inte tar detta på allvar, är det så du menar?

I Idafallet så är trapphus och hiss blodbesudlade och inne i lgh finns ett övergivet barn och blod i mängder i köket. Här upprättar man inte rubriceringen mord.

I min värld går det inte ihop. Alls.

Nu VAR ju brottsrubriceringen i sig rätt, men det visste man ju knappast då. Och alla som nämnde något om Marina i början av utredningen hintade om att Marina kunde ha dragit iväg på date, till spanien, Amsterdam osv. INGEN sa något i början om att FS förmodligen skulle ligga bakom. Förutom en polis med magkänsla.

Systern C säger i sin anmälan 100802 specifikt att hon inte tror att FS skulle vara inblandad.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-09 kl. 09:47.
Citera
2013-12-09, 09:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Systern C säger i sin anmälan specifikt att hon inte tror att FS skulle vara inblandad.

Ja jag vet. Det är på märkliga grunder man tar in FS för misstanke om mord den 4/8 2010.
Citera
2013-12-09, 09:58
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vänta nu.. man väljer en brottsrubricering gällande mord för att man inte tar detta på allvar, är det så du menar?

I Idafallet så är trapphus och hiss blodbesudlade och inne i lgh finns ett övergivet barn och blod i mängder i köket. Här upprättar man inte rubriceringen mord.

I min värld går det inte ihop. Alls.

Nu VAR ju brottsrubriceringen i sig rätt, men det visste man ju knappast då. Och alla som nämnde något om Marina i början av utredningen hintade om att Marina kunde ha dragit iväg på date, till spanien, Amsterdam osv. INGEN sa något i början om att FS förmodligen skulle ligga bakom. Förutom en polis med magkänsla.

Jag menar att de som upprättade anmälan satte mord som rubricering medan de som var där och gjorde teknisk undersökning inte tog det på allvar.

Men det stämmer ju som du säger, enligt polisens arbetsordning så brukar det vara människorov. Lite konstigt faktiskt.
Citera
2013-12-09, 10:59
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag menar att de som upprättade anmälan satte mord som rubricering medan de som var där och gjorde teknisk undersökning inte tog det på allvar.

Men det stämmer ju som du säger, enligt polisens arbetsordning så brukar det vara människorov. Lite konstigt faktiskt.

Polisens agerande i fallet har varit märkligt och dåligt. En mordutredning måste skötas bättre.
Citera
2013-12-09, 13:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Han hade sina egna i Lupon, å andra sidan fanns kanske en orsak för FS att ladda Nokiatelefon i Hyundaien också.

I Hyundaien satt en laddare för en Ericsson så då hade han fått ladda den i käften i så fall.
Fredrik hade bland annat en Nokia 3110 som tillverkades 1997, så om den gick eller om den bara va ett i pundarsamlingen kan man undra över. Det är väl så att han har en tre fyra gamla tegelstenar.-

Jag kan inte se någonstans att Marina har en laddare för en Nokia ens. Så vad man har för fantasier från försvarshållet är sannerligen inget av värde, men det är roande.
Citera
2013-12-09, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
I Hyundaien satt en laddare för en Ericsson så då hade han fått ladda den i käften i så fall.
Fredrik hade bland annat en Nokia 3110 som tillverkades 1997, så om den gick eller om den bara va ett i pundarsamlingen kan man undra över. Det är väl så att han har en tre fyra gamla tegelstenar.-

Jag kan inte se någonstans att Marina har en laddare för en Nokia ens. Så vad man har för fantasier från försvarshållet är sannerligen inget av värde, men det är roande.

Jag är lite road av att Statoils personal aldrig är kvar mer än 20 minuter.
Det finns ett slaskat PM sidomaterial advokaten ämnar tar upp som styrker detta.
Pkt. 24 skriftlig bevisning.

Det betyder att tiderna 00:15-00:30 stämmer väl med Polisens utredning och LJs observationer.

Då finns det inget utrymme för att LJ såg något paket där M var inlindad den 27/28e.
Citera
2013-12-09, 16:33
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Allt pekar mot FS.....
Hur kan man bortse från hans "attityd" att inte hjälpa till med att lösa detta fallet, för han spekulerar inte
FS märker inget konstigt i huset efter att Marina blivit mördad i sin säng
Dårarna som desperat försvarar FS och inte inser att inga spår av alternativ gm är någon möjlighet
Polisen har till 100% uteslutet en alternativ gm....utom jultomten o påskharen
FS är "pigan" i MJ:s hus som skulle sköta sysslorna i huset enl. deras överenskommelse....
Att inte FS skulle varit medveten om bäddmadrasserna i sängen när han bytte i sängen är uteslutet
Självklart framstår nu FS o adv. nonsensprat om inga bäddmadrasser i sängen som ren idioti
Att Lennart såg paketet råder ingen tvekan om.....Sannolikheten för att en annan bil av samma märke som MJ:s med ett stort vitt paket i är obefintligt i detta området och samma natt som MJ mördades
Från den första till dom sista poliserna låter sig inte manipuleras av FS....hans uppträdande fäller honom för dom vet hur dom skyldiga uppträder......
Det är krim-teknikerna som gör misstaget att inte kolla sängen m.m.
Citera
2013-12-09, 16:37
Bannlyst
Jag är rätt säker på att FS döms för mord och gissar på 16 års fängelse. Vad tror ni, Q och Fnurra? Blir han helt friad?
Citera
2013-12-09, 17:20
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Jag är lite road av att Statoils personal aldrig är kvar mer än 20 minuter.
Det finns ett slaskat PM sidomaterial advokaten ämnar tar upp som styrker detta.
Pkt. 24 skriftlig bevisning.

Det betyder att tiderna 00:15-00:30 stämmer väl med Polisens utredning och LJs observationer.

Då finns det inget utrymme för att LJ såg något paket där M var inlindad den 27/28e.

För då satt M hemma och chattade på MSN.

Det var nog bara en vanlig semesterfirare som gjorde sig i ordning för natten eller som slängde något skräp.

Om inte detta vittnesmål håller så faller väl nästan hela grunden för omtaget i HR eller? Om jag minns rätt så var väl Ms mor intressant också. För hon hade sagt att den saknade presenningen var vit, men det verkar hon ha kommit på först när hon såg bild i tidningen.

Så teleanalysen också. Där ser man att M visserligen ringde och chattade mycket, men man ser också att hon vissa dagar inte rörde telefoner eller dator. Så den analysen betyder inget då.

Min gissning är att FS blir frikänd, men det går ju inte att vara säker.
Senast redigerad av Eerieye 2013-12-09 kl. 17:28.
Citera
2013-12-09, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
För då satt M hemma och chattade på MSN.

Det var nog bara en vanlig semesterfirare som gjorde sig i ordning för natten eller som slängde något skräp.

Om inte detta vittnesmål håller så faller väl nästan hela grunden för omtaget i HR eller? Om jag minns rätt så var väl Ms mor intressant också. För hon hade sagt att den saknade presenningen var vit, men det verkar hon ha kommit på först när hon såg bild i tidningen.

Så teleanalysen också. Där ser man att M visserligen ringde och chattade mycket, men man ser också att hon vissa dagar inte rörde telefoner eller dator. Så den analysen betyder inget då.

Min gissning är att FS blir frikänd, men det går ju inte att vara säker.

Nyhetsvärdet låg ju på LJ.
Och SW & JS vittnesmål.
Citera
2013-12-09, 17:48
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Nyhetsvärdet låg ju på LJ.
Och SW & JS vittnesmål.

Men nyhetsvärdet är ju överspelat nu, nu blir det ett totalt omtag oavsett. Nyhetsvärdet är ju formalia i HD enbart. Är lite förvånad över att advokaten sänkte det vittnesmålet direkt i HD.

Men det juridiska läget blir detsamma som i förra vändan - alltså om HR konstaterar att vittnesmålet inte är värt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in