2012-11-29, 10:01
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzon
Det jag tvivlar på mest är FS alibi, vilket han inget har enligt mig... Samt sättet förundersökningen genomförts på. För mycket inriktad på att direkt sätta dit/knäcka FS istället för att lägga energi och kraft på att eliminera "loose ends".
Det mesta pekar mot FS.....
Hur kan man bortse från hans "attityd" att inte hjälpa till med att lösa detta fallet, för han spekulerar inte
FS märker inget konstigt i huset efter att Marina blivit mördad i sin säng
Dårarna som desperat försvarar FS och inte inser att inga spår av alternativ gm är någon möjlighet
Polisen har till 100% uteslutet en alternativ gm....utom jultomten o påskharen
Antingen fälls FS eller så blir fallet olöst
Citera
2012-11-29, 10:18
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ma-cogan
Det var ingen som hörde av Marina efter den 27:e, dagen då de båda grälat ute på sjön.
Hon var död när bankomatuttaget gjordes och en stor del av de uttagna tiotusen, ca fyratusen återfanns i Fredrik Svenssons plånbok när han greps den 4:e aug.
I de undersökningar som gjorts med de olika fynd som hittades tillsammans med Marinas döda kropp finns inget spår av någon annan än Fredrik. Hade det funnits hade vi fått reda på det vid det här laget.
Intressant är också att Marinas kalender som Borgar läste lite i den 2:a aug saknas och att Fredrik börjat packa ned en del av Marinas datorer och andra ägodelar när han greps den 4:e.
Detta ser jag som ett ytterligare bevis, ett slags erkännande.

Nu har vi ju lärt oss i denna tråden att om det finns ett fingeravtryck i paketet som inte är från FS så måste man först hitta en misstänkt som passar till fingeravtrycket. Därför har inte vi fått reda på något.

Att hon var död när hon tog ut pengarna är jag tveksam till men kan ju förklara varför hon slog fel kod.
Citera
2012-11-29, 11:01
Medlem
Sailfishs avatar
Många slående likheter i Marinafallet med 17-åringen från Sollentuna som sköts
i huvudet i somras (även vissa likheter med Azadeh 2009 i Gbg)

*Pojkvän/Expojkvän
*Kriminellt förflutet med inslag av våld
*GM/MT som missbrukar narkotika
*Svartsjuka
*Kontrollbehov
*Skjuten i huvudet
*Skjuten med pistol (ej bekräftat i MJ men troligtvis)
*Skjuten i sängen
*Skjuten i bostad
*Har en mamma som är orolig över sin sons psyke
*Alla tre MT försöker skylla på nån annan, eller öppna upp den möjligheten
Senast redigerad av Sailfish 2012-11-29 kl. 11:05.
Citera
2012-11-29, 14:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Många slående likheter i Marinafallet med 17-åringen från Sollentuna som sköts
i huvudet i somras (även vissa likheter med Azadeh 2009 i Gbg)

*Pojkvän/Expojkvän
*Kriminellt förflutet med inslag av våld
*GM/MT som missbrukar narkotika
*Svartsjuka
*Kontrollbehov
*Skjuten i huvudet
*Skjuten med pistol (ej bekräftat i MJ men troligtvis)
*Skjuten i sängen
*Skjuten i bostad
*Har en mamma som är orolig över sin sons psyke
*Alla tre MT försöker skylla på nån annan, eller öppna upp den möjligheten
Skillnader
  • Sollentuna: Pojkvän - Spekeröd: Expojkvän
  • Sollentuna: GM kommer med all sannolikhet att dömas - Spekeröd: FS friades
  • Sollentuna: Bevis finns - Spekeröd: Bevis finns inte
  • Sollentuna: BP gömdes inte - Spekeröd: BP gömdes
  • Sollentuna: Kroppen gömdes inte - Spekeröd: Kroppen gömdes
  • Sollentuna: GM ringde SOS - Spekeröd: FS ringde inte SOS
  • Sollentuna: Vapnet tillhörde GM - Spekeröd: Vapnet tillhörde med stor sannolikhet inte FS
  • Sollentuna: GM greps med vapnet i hand - Spekeröd: Vapnet ej återfunnet
För övrigt vill jag ha källa på att mammorna var oroliga över sina respektive söners psyke.

Att någon som inte erkänner öppnar upp möjligheten att någon annan gjort det är inte konstigt.
Citera
2012-11-29, 15:39
Medlem
Konservatics avatar
De som tror att fs skulle ha städat efter någon annan har fel enligt likhund..
Jag tror däremot att fs tog ut pengarna men något mord har han inte gjort, tror inte en sekund på att de na person har städat så bra efter sig , vi har med en mer kompetent person att göra
Citera
2012-11-29, 15:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
De som tror att fs skulle ha städat efter någon annan har fel enligt likhund..
Jag tror däremot att fs tog ut pengarna men något mord har han inte gjort, tror inte en sekund på att de na person har städat så bra efter sig , vi har med en mer kompetent person att göra
Men, när begicks mordet i så fall? Om det skedde före uttaget måste FS ha känt till att Marina var död om han tog ut. Om det skedde efter uttaget, vad är det som tyder på att FS gjorde uttaget, och varför lät Marina öht FS göra det?
Citera
2012-11-29, 16:36
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, när begicks mordet i så fall? Om det skedde före uttaget måste FS ha känt till att Marina var död om han tog ut. Om det skedde efter uttaget, vad är det som tyder på att FS gjorde uttaget, och varför lät Marina öht FS göra det?
Som jag tolkar det , pengarna som han hade på sig måste ha kommit därifrån för mig veterligen hade han inga inkomster el pengar att tillgå på kontot.

Vad sägs om att allt var röjt när han kom hem, han hittar kortet o passet kvar som gärningsmannen inte hade något intresse av då denne hade det bra ekonomiskt redan.. Nånstans gick det upp för fs vad som hade hänt , han insåg att han skulle få flytta och tog i panik ut pengarna.
Citera
2012-11-29, 16:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Som jag tolkar det , pengarna som han hade på sig måste ha kommit därifrån för mig veterligen hade han inga inkomster el pengar att tillgå på kontot.

Vad sägs om att allt var röjt när han kom hem, han hittar kortet o passet kvar som gärningsmannen inte hade något intresse av då denne hade det bra ekonomiskt redan.. Nånstans gick det upp för fs vad som hade hänt , han insåg att han skulle få flytta och tog i panik ut pengarna.
Kom hem från vad? Kyrkogårdsnatten var efter uttaget.
Citera
2012-11-29, 16:51
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skillnader
  • Sollentuna: Pojkvän - Spekeröd: Expojkvän
  • Sollentuna: GM kommer med all sannolikhet att dömas - Spekeröd: FS friades
  • Sollentuna: Bevis finns - Spekeröd: Bevis finns inte
  • Sollentuna: BP gömdes inte - Spekeröd: BP gömdes
  • Sollentuna: Kroppen gömdes inte - Spekeröd: Kroppen gömdes
  • Sollentuna: GM ringde SOS - Spekeröd: FS ringde inte SOS
  • Sollentuna: Vapnet tillhörde GM - Spekeröd: Vapnet tillhörde med stor sannolikhet inte FS
  • Sollentuna: GM greps med vapnet i hand - Spekeröd: Vapnet ej återfunnet
För övrigt vill jag ha källa på att mammorna var oroliga över sina respektive söners psyke.

Att någon som inte erkänner öppnar upp möjligheten att någon annan gjort det är inte konstigt.
Så du anser alltså för att Fredrik inte har ringt 112 gör honom till en mindre sannolik mördare än i det andra fallet??? Märkligt ställningstagande tycker jag..
Citera
2012-11-29, 16:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Så du anser alltså för att Fredrik inte har ringt 112 gör honom till en mindre sannolik mördare än i det andra fallet??? Märkligt ställningstagande tycker jag..
Det sa jag inte. Jag påpekade skillnader.
Citera
2012-11-30, 03:00
Medlem
semen.12s avatar
Quarrel Du är ju lika insatt som jag vad det gäller Fredrik. Tror du som jag att han försöker mörda igen eller passar han sig och tar med sig erkännandet till dödsbädden.?
Citera
2012-11-30, 07:54
Medlem
I dagens GP så kör dom blänkare om Marina...

Ex. att hon hade pyjamasbyxor men bar överkropp, kudden fanns med i paket osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in