2013-12-08, 16:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Du ser vilka master som förekommer i den gamla FUPen, och det är inte alla. Man kan även se i dessa mastdata om någon ev. alternativ GM har varit med mobil i området.
Nej, det som finns i FUP är trafikinformation för specifika användare, inte masttömning. Masttömning innebär att man tar alla samtal med en mast inom en tidsrymd. I de telefonlistor jag har finns en masttömning, och det är vid Bottenstugan. Jag emotser fortfarande belägg om fler masttömningar. Har t.ex. Marinas hemmamast Kode N/Kode O tömts?
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-08 kl. 17:16.
Citera
2013-12-08, 16:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kanske är sönder och bara legat i en låda någonstans som P*r hittade då han flyttade in med sin fru.
Det är ju så att jag har sett resningsunderlaget och kan direkt säga att inga aktiviteter finns på någon annan mobil eller på detta telefonnummer.
En gamma Nokia som legat i huset som är obrukbar är inget att haka upp sig på, och RÅ svarade på advokatens sk förfrågan om man verkligen gått igenom allt vad det gäller data, mobiltrafik.
RÅ besvarade det hela med att man inte riktigt förstod vad advokaten for efter, men antydde att det kan ha rört sig om vittnets iakttagelser den 28 juli. Så handen som hölls upp enligt vittnet ska föreställa mobiltalande. Det kan lika väl ha varit Fredrik med en kärringknut på huvudet som dolde sitt ansikte.
Strunt alltsammans precis som resten från det hållet genomgående i tråden.

Man har återskapat de sms som inte va med sist i FUP, och genom telia, så du kan ta det som att luften går ur vilken sekund som helst.
Samma med flippon, kranar, fejkade urinprov och bilder som man glömt att det finns årtal och datum osv. Det är ett skämt detta fallet ett jippo av Hansson, och nu ska han köras över och backas tillbaka på.

Intressant att man skriver om knutar utan att ha underlag för detta. Påhittat?

Nej då det är inte påhittat. Jag har radat upp samtliga knutar vid namn och sagt hur många bilder som finns i underlaget.

Så man har nu, 3 år efter att Marina försvann återskapat SMS menar du? Hur då? Sist jag kollade så sparades inte sådant mer än i 6 månader. Har det kommit ny teknik så välkomnar jag det. Men jag tror inte det stämmer. Tyvärr.
Citera
2013-12-08, 16:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Advokaten "måste" ju komma med nått. Detta med mobiltelefonen vittnar om okunskap eller att det blir många sidor. Vittnar även om att det inte finns så mycket mer att dra fram från försvaret.

Advokatens sk bevisningen är ett luftangrepp. Det kommer sjunka ner till att han har fullt jobb med att försvara alla lögnerna som Fredrik kommer pressas om. I klartext har advokaten inget alls att komma med.
Det duger inte att ha en klient som är belagd med att förklara sig och som HD menar talar osanning.
Han står fast vid det han sagt, så det säger ju allt. Hans olika uppgifter han lämnat är ju numera krossade eftersom inget stämmer. Det är lögner han kommer med inget annat. Med andra ord har Fredrik sänkt sig själv. Han skulle aldrig låtsats som att hon rest i väg. Bilen stod på pendeln redan 28 juli, och det blir väldigt svårt att få ihop allt då bilen är parkerad där och då ska hon ha åkt iväg? Mobilen är dock kvar under bostadsmasten.

Här påstår man att man har resningsunderlaget men har inte det viktiga i sms som telia har analyserat som inte fanns med i tidigare FUP?`Då har man inget underlag alls. Och nej det läggs inte upp något alls utan var och en får hämta ut själva. Vilket blir svårt vad jag kan se.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 17:06.
Citera
2013-12-08, 17:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Det verkar inte som du får svar på vilken mobil det rör sig om alls eller hur.
Du kan ta det som ett luftangrepp från Hansson, och ingen aktivitet finns runt den 28 juli, så du kan sortera bort skiten för det kommer inte leda till ett skit. Däremot så tog Fredrik Marinas telefon den 28 juli och skickade sms och gjorde fordonsförfrågan, och sen har ju den försvunnit tillsammans med ett pass och väska osv.

Han ska få det att se ut som hon rest i väg, och Hansson kanske kör med Hollandsspåret nu.

Jag ser Hansson framför mig svettas och fullt upp med att leta fram en mobiltelefon och så ser han ingen aktivitet. Han har inget att komma med. Det är så godnatt det kan bli.
Vittnet är kört, mobilen har ingen aktivitet. Så vad finns kvar? Kom igen Hansson du får fråga snällt om du får titta på sidomaterialet under bevakning igen.

Ja, det var intressant att de inte tillät Hansson och Co att ta del av sidomaterialet mer än under bevakning. Förmodligen fattar de inte varför...
Citera
2013-12-08, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
En välgrundad gissning ser ut så här:

160MB storage - Beständigt. skrivbart minne. För foton, sms, kontakter, historik m.m.
128MB RAM - Ej beständigt, skrivbart arbetsminne. Operativets minnesbank.
256MB ROM - Beständigt, ej skrivbart minne. För telefonens operativ.

Ram och Rom är alltså inte intressant att titta på.
Lagringsminnet och eventuella minneskort borde gå att läsa om de är intakta.

Skulle det inte vara en telefon av just den modellen, ser konfigurationen ändå ganska lika ut.

Nja, i de äldre Nokiorna kan nog RAM varit samtalsloggen.
Modeller innan man satte "externt" minneskort i.
Kommer själv ihåg att om batteriet togs ut var telefonen tom på historik, ja tom inställningar.
Men kontakterna låg kvar som man skyfflade mellan SIM och internminnet.
Man lade över dem på internminnet för telefonen gick snabbare än när de låg på SIM.

Kan firmamobilen varit en Nokia ?

Vad tror du, kan telefonen hittats i samband med att den kom upp i tråden, när XLmo snokade reda på den ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-08 kl. 18:26.
Citera
2013-12-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nja, i de äldre Nokiorna kan nog RAM varit samtalsloggen.
Modeller innan man satte "externt" minneskort i.
Kommer själv ihåg att om batteriet togs ut var telefonen tom på historik, ja tom inställningar.
Men kontakterna låg kvar som man skyfflade mellan SIM och internminnet.
Man lade över dem på internminnet för telefonen gick snabbare än när de låg på SIM.

Kan firmamobilen varit en Nokia ?

Vad tror du, kan telefonen hittats i samband med att den kom upp i tråden, när XLmo snokade reda på den ?

Jag ska inte stånga mig trött på att detta.
Du kan förstås ha rätt, även om jag aldrig sett en sådan telefon.

Jag vet inte vad jag tro. Det skulle inte förvåna mig om det var i samband med det.
Citera
2013-12-08, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag ska inte stånga mig trött på att detta.
Du kan förstås ha rätt, även om jag aldrig sett en sådan telefon.

Jag vet inte vad jag tro. Det skulle inte förvåna mig om det var i samband med det.

Jag lutar mig som du åt att firmamobilen hittades ungefär då. Det finns en logik i det.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-08 kl. 19:52. Anledning: Såg fel i FUP
Citera
2013-12-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den gamla Nokian används uppenbarligen i bilen.
Du har möjligen inte tänkt tanken att laddaren kunnat tillhöra någon av FS gamla mobiler.
Han hade ju några stycken av okänt värde.skrot ?
Citera
2013-12-08, 19:53
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Du har möjligen inte tänkt tanken att laddaren kunnat tillhöra någon av FS gamla mobiler.
Han hade ju några stycken av okänt värde.skrot ?
Han hade sina egna i Lupon, å andra sidan fanns kanske en orsak för FS att ladda Nokiatelefon i Hyundaien också.
Citera
2013-12-08, 20:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nja.
P*r hittar den förtjänstfullt, den kanske har legat ute eller var trasig vid fyndet och endast simkortet funkar med de kontakter som är där på ?
Eller som sagt att minnet är borta pga. åverkan eller att batteriet är dött.

Kanske han har en telefon i huset som han tror Polisen har utrett, men läst i tråden att det skall finnas en till ? Och då "larmar" ?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_P1i
P1i verkar ha 160MB inbyggt, en Memory Srick Micro (M2)
Och självklart SIM kort.
På den här tiden kom jag ihåg hur man skyfflade kontakter mellan SIM-kort & telefon.

Spännande, jag hoppas någon IT-kunnig kan fylla på ?

Märkligt fall detta. En relativt nyinflyttad hittar blodfläcken, hennes man hittar en försvunnen telefon och en kissnödig man hittar kroppen.

Vad har polisen för roll i det hela mer än att rädda sitt ansikte

Ber så mycket om ursäkt för att jag glömde att det var en väktare som hittade bilen.
Han ska givetvis också ha ett stort TACK för sitt fynd.
Senast redigerad av bagarn29 2013-12-08 kl. 20:48.
Citera
2013-12-08, 20:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Finns ingen aktivitet på någon firmamobil och det är draget i HD, så bry dig inte det är ett luftslott.
HD har sagt sitt nu får Hansson spela vidare på sin banjo.

Marinas förra pojkvän P hittade en gammal mobil och berätta för polisen om en tidigt i utredningen.
Det är ingen aktivitet på den 28 juli. SÅ den har ingen som helst relevans och läser man RÅ och RÅs svar till Hansson kan man skratta bara. Halmstrået är numera ett hårstrå-.

Det var väl fem hårstrå som det rör sig om. Du kanske kan berätta vem de tillhör?
Citera
2013-12-08, 20:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Märkligt fall detta. En relativt nyinflyttad hittar blodfläcken, hennes man hittar en försvunnen telefon och en kissnödig man hittar kroppen.

Vad har polisen för roll i det hela mer än att rädda sitt ansikte

Ber så mycket om ursäkt för att jag glömde att det var en väktare som hittade bilen.
Han ska givetvis också ha ett stort TACK för sitt fynd.
Polisen bidrog med en magkänsla och grep en misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in