2013-12-09, 12:25
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Hej, troll. Vad menar du med att verkligheten svider? Menar du att omröstningen på DNs hemsida är representativ för svenska folket? Själv håller jag inte med dig, tror det är väldigt långt ifrån verkligheten.
Hej bög. Jag tror dom är betydligt mer trovärdiga än dom korrupta telefonbolagen. Jag tror vi ligger nånstans mellan 16,2 och 21, men med SDs ökningstakt lär vi ligga högre till valet.
2013-12-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
M debattören kan ju börja med att titta i M:s egen migrationspolitik som de drev fram till 2003.
Går detta att hitta på nätet? Hade varit intressant.
2013-12-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Hej bög. Jag tror dom är betydligt mer trovärdiga än dom korrupta telefonbolagen. Jag tror vi ligger nånstans mellan 16,2 och 21, men med SDs ökningstakt lär vi ligga högre till valet.
Är övertygad om att du är ett troll som vill måla upp bilden av gemene SD-anhängare som en arg, obildbar och oresonlig man. Om du nu verkligen är SD-anhängare ber jag dig vänligen, för partiets skull, att sluta bete dig så aggressivt eller helt sluta föra SD:s talan. Eller kanske överväga om du inte har mer gemensamt med SvP.

Med anhängare som dig behöver SD inga fiender.
Senast redigerad av manssmekaren 2013-12-09 kl. 13:50.
2013-12-09, 13:30
Medlem
Mullrets avatar
Den stora frågan blir hur Alliansen skall klara valet 2014. Regera med SD är uteslutet enligt Nero.
Blir det att krypa till korset och regera med SD ??
2014 kommer bli mycket spännande.
SD som vågmästare är helt optimalt. 90 Minskad invandring - vem är först på bollen ? Löfven eller Nero ? Snabbast till 90% minskning av invandringen kommer få Jimmies röster.
2013-12-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splatterboy
DN hade en omröstning under morgonen, jag tittade till den strax efter 0800. Då hade ca 3k personer röstat. SD hade 21%, Moderaterna 20%, Vänsterpartiet 13%, Miljöpartiet 15%, Socialdemokraterna vet jag inte.

Omröstningen är nu borttagen. Jag anmodar att det började bli obekvämt.

Vid 09:00 så hade ca 6000 personer röstat och SD låg kvar på 21%.
Detta blev droppen för DN som hoppades på helt andra siffror och den försvann riktigt fort.

Visst, våra tidningar är oerhört vänsterstyrda, det köper jag. Men att aktivt försköna, dölja, smussla med demokrati är inte OK.
Så vad om det råkade vara 21% som stödjer det Ni avskyr?
Vad ger Er rätt att avgöra vad gemene man ska få ta del av? Öppnar Ni upp för möjligheten så låt för fan folk ta del av det och själva dra egna slutsatser.

Sluta försök regissera våra liv för helvete!!
2013-12-09, 14:15
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom lägger väl upp dessa omröstningar för att få många sidvisningar när en massa SD'are & Vänsterpartister sprider länken till sina kompisar.

Må så vara. Men för att bevara friden bland våra mindre begåvade medmänniskor hade det varit bättre om vi sluppit dom. Då hade grabbarna inte behövt ligga sömnlösa över varför aftonbladet, expressen, DN mm tar bort en nätomröstning på deras nätupplaga.
2013-12-09, 14:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Må så vara. Men för att bevara friden bland våra mindre begåvade medmänniskor hade det varit bättre om vi sluppit dom. Då hade grabbarna inte behövt ligga sömnlösa över varför aftonbladet, expressen, DN mm tar bort en nätomröstning på deras nätupplaga.
Man bör helt undvika att gå in på ljugmedias hemsidor.
2013-12-09, 14:21
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Är övertygad om att du är ett troll som vill måla upp bilden av gemene SD-anhängare som en arg, obildbar och oresonlig man. Om du nu verkligen är SD-anhängare ber jag dig vänligen, för partiets skull, att sluta bete dig så aggressivt eller helt sluta föra SD:s talan. Eller kanske överväga om du inte har mer gemensamt med SvP.

Med anhängare som dig behöver SD inga fiender.

det var bland det dummaste jag hört, bara för att jag är lite mer optimistisk än dig så är jag antingen nazist eller kommunist. Jag står fast vid att telefonintervjuarna är korrupta och en webbmätning som DN gjorde idag där vi fick 21 faktiskt kan vara mer tillförlitlig än tramsmätningar på 7 8 eller 9. Mätningen igår på 16,2 pekar på det. Det är längre från 9 till 16,2 än vad det är från 16,2 till 21. Och vad vad aggressivt?
Senast redigerad av menpalla 2013-12-09 kl. 14:24.
2013-12-09, 14:39
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man bör helt undvika att gå in på ljugmedias hemsidor.

Där tror jag du har väldigt fel. Det viktiga är att man förstår att media kan vinkla en nyhet och ta detta i beakt när man läser. Man måste också förstå att det finns människor med helt andra åsikter än en själv. Känner man att man blir irriterad eller arg av att läsa deras åsikter kan man ju faktiskt självmant välja bort just den krönikan. Att helt välja bort "vanlig media" och enbart förlita sig till utländsk eller mer högerorienterad media tror jag till slut skulle leda till mer okunskap. Se istället det stora utbudet av media som ett julbord, plocka av det du tycker är godast! (Du kan ju inte enbart tycka om att läsa om SD, muslimsk överrepresentation av brott, våldtäktsvågor osv. Med största sannolikhet finns det saker i "vanlig media" som attraherar dig)

För att återgå till topic vill jag då fråga dig varför ni som undviker "vanligt media" anser opinionsundersökningarna intressanta? Det är ju "vanligt media" som har beställt dessa och borde således efter erat resonemang undvikas. Eller har jag missuppfattat?
2013-12-09, 14:49
Medlem
Citat:
Där tror jag du har väldigt fel. Det viktiga är att man förstår att media kan vinkla en nyhet och ta detta i beakt när man läser. Man måste också förstå att det finns människor med helt andra åsikter än en själv. Känner man att man blir irriterad eller arg av att läsa deras åsikter kan man ju faktiskt självmant välja bort just den krönikan. Att helt välja bort "vanlig media" och enbart förlita sig till utländsk eller mer högerorienterad media tror jag till slut skulle leda till mer okunskap. Se istället det stora utbudet av media som ett julbord, plocka av det du tycker är godast! (Du kan ju inte enbart tycka om att läsa om SD, muslimsk överrepresentation av brott, våldtäktsvågor osv. Med största sannolikhet finns det saker i "vanlig media" som attraherar dig)

För att återgå till topic vill jag då fråga dig varför ni som undviker "vanligt media" anser opinionsundersökningarna intressanta? Det är ju "vanligt media" som har beställt dessa och borde således efter erat resonemang undvikas. Eller har jag missuppfattat?

Ja du har missuppfattat. Anledningen till att "man" uppmuntrar till bojkott av mainstream media är för att skada dem ekonomiskt. Med andra ord, inte för att minimera exponeringen till deras vinklade nyheter. Det är skillnad.
2013-12-09, 14:50
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
det var bland det dummaste jag hört, bara för att jag är lite mer optimistisk än dig så är jag antingen nazist eller kommunist. Jag står fast vid att telefonintervjuarna är korrupta och en webbmätning som DN gjorde idag där vi fick 21 faktiskt kan vara mer tillförlitlig än tramsmätningar på 7 8 eller 9. Mätningen igår på 16,2 pekar på det. Det är längre från 9 till 16,2 än vad det är från 16,2 till 21. Och vad vad aggressivt?

Klart man ska vara optimist, inget fel med det. Men att påstå att en omröstning på DNs nätupplaga skulle vara representativ för svenska folket och att du tror att SD skulle få 23-24% i nästa val får dig att framstå som mindre begåvad, snällt sagt.
2013-12-09, 15:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Jag och andra har skrivit flera inlägg.
Inget alls som tyder på bluff.
Bara någon urlöjlig konspirationsteori.

Smart och billig metod.
Marknadsinsikt.com använder sms vid fråga och man skickar svar som sms.
Frågar inte vad man röstade 2010 och viktar därmed ej mot detta val.
Mätningar också i sep och okt.
Jag tycker dock att Marknadsinsikts hemsida inte tyder så stor seriositet. Flertalet länkar fungerar inte och väldigt knapphändig information i övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in