2013-11-21, 16:41
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Skall bli intressant att se SDs mätningar efter att Åkessons påhopp på homosexuella slår igenom, tippar på att de går mer till ca7% snart.

Finns det nån källa? Jag såg något i tidningsstället på macken, köpte dock inte tidningen, var det DN?

Apropå homosexuella så tycker jag SD borde trycka aningen mer på den frågan. Det är en typisk fråga som handlar om mänskliga friheter och rättigheter Svedala-style. Det väller in nya människor till Sverige som absolut inte har de värdegrunderna.

Pridefestivalen är för övrigt helt grym, ta med er ett sexpack bärs och festa i Stockholms parker, hur farligt kan det vara? Pridefestivalen behöver inte vara mer komplicerad än så.

/Stockholm
Senast redigerad av RingRing2014 2013-11-21 kl. 16:55.
2013-11-21, 16:52
Medlem
Citat:
Gardell är väldigt folkkär så där har du fel.
Att hoppa på homosexuella är ett enormt klavertramp.
Pridefestivalen är en riktig folkfest som kantar Stockholms gator med minst 500 000 pers.
7% snart Sanna mina ord.

Alla dina prognoser är kassa. Ni valfuskande islamister har dessutom missat
att för alla vettiga invandrare är det SD som gäller.
2013-11-21, 18:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ingen gillar bögar utanför PK-media. Effekten blir noll eller svagt positiv då folk som oroat sig för att SD var för homosex-vänliga nu ser att så inte var fallet.
2013-11-21, 18:27
Avslutad
En person som är dömd för bla misshandel kommer presenteras i partistyrelsen imorgon/lör. Inte alls smart av SD då tidningarna vill flytta fokus från landsdagarna.
Nomineringen kunde gott vänta till nästa år och denna killen borde ha en undanskymd roll istället.

SD behöver lugn och ro nu.
2013-11-21, 18:30
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
En person som är dömd för bla misshandel kommer presenteras i partistyrelsen imorgon/lör. Inte alls smart av SD då tidningarna vill flytta fokus från landsdagarna.
Nomineringen kunde gott vänta till nästa år och denna killen borde ha en undanskymd roll istället.

SD behöver lugn och ro nu.

Vem?
2013-11-21, 18:36
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ingen gillar bögar utanför PK-media. Effekten blir noll eller svagt positiv då folk som oroat sig för att SD var för homosex-vänliga nu ser att så inte var fallet.

Njä... jag tror det finns en god acceptans rent generellt för homosexuella, vilket är bra. Man behöver visserligen inte gå med på diverse galenskapers om gaylobbyn ibland förespråkar, t.ex. avkriminalisera HIV-spridning. Men en pragmatisk syn tjänar nog alla på. Det handlar väl inte bara om opinionsundersökningar utan mer om en hyfsad människosyn.

När kommer nästa undersökning föresten?
2013-11-21, 18:38
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Vem?

Roger Hedlund.
2013-11-21, 19:02
Avslutad
Att ena sekunden försöka locka kvinnor med rätt till heltid och en stund senare ge ett media bete som Hedlund är inte strategiskt alls inför en valrörelse.

SD behöver lugn och ro och få publicitet under landsdagarna. Inte fler drev...
2013-11-21, 19:20
Medlem
Citat:
Gardell är väldigt folkkär så där har du fel.
Att hoppa på homosexuella är ett enormt klavertramp.
Pridefestivalen är en riktig folkfest som kantar Stockholms gator med minst 500 000 pers.
7% snart Sanna mina ord.

Tror du det behövs fler bilder som denna på bisexuella Tobias Billström för att få M att stiga i opinionsundersökningarna?

http://www.expressen.se/nyheter/val-2010/tobias-billstrom-om-stodet-fran-reinfeldt/

Är det Fredrik Federly och förre miljöministern Andreas Carlström som håller C över 2%?

Jag tror att svenskar i gemen är lika intresserade av sina föräldrars sexliv som av homos sexliv.

Enda gången man bryr sig är om någon knackar bögar eller religiöst förtrycker homosexuella, då blir man förbannad.
2013-11-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Roger Hedlund.

Verkar vara trivialt självförsvar och dessutom för många år sedan 2000.
Roger hade varit på nyårsfest hos sin goda vän Robert Larsson.
De provocerades och överfölls av ett gäng vänsterextremister däribland en kvinna.
Roger Hedlund dömdes för att ha använt skyddssprej på vänsterextremisterna
när dessa överföll Robert Larsson .
Robert Larsson tilldelade en av vänsterextremister flera slag i ansiktet.
Så att smärta, ömhet och svullnad uppstod.

Citat:
"Ja, det var ju så att jag var på nyårsfest hemma hos honom eftersom jag känner honom sedan jag gick på högstadiet. Jag har känt honom sedan jag var 14 år gammal. När vi var på väg från festen stötte vi på ett gäng med lokala syndikalister. Jag försökte avvärja en misshandel gentemot Robert", säger Roger Hedlund. Jag är oskyldigt dömd.
Senast redigerad av amalrik 2013-11-21 kl. 21:23.
2013-11-21, 20:51
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Njä... jag tror det finns en god acceptans rent generellt för homosexuella, vilket är bra. Man behöver visserligen inte gå med på diverse galenskapers om gaylobbyn ibland förespråkar, t.ex. avkriminalisera HIV-spridning. Men en pragmatisk syn tjänar nog alla på. Det handlar väl inte bara om opinionsundersökningar utan mer om en hyfsad människosyn.

När kommer nästa undersökning föresten?
Håller med, SD bör dessutom vara ett högintressant alternativ för homosexuella i dagens och morgondagens Sverige så en tydlig politik riktad mot religiösa grupper som vill förbjuda homosexualitet skulle SD tjäna mycket på. I synnerhet alltså som övriga partier inte vågar utmana de religiösa. Övriga partiers gayengagemang inskränker sig till att delta i pridefestivalen och hålla något svepande anförande som inte lyfter problemet.
2013-11-21, 21:43
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Håller med, SD bör dessutom vara ett högintressant alternativ för homosexuella i dagens och morgondagens Sverige så en tydlig politik riktad mot religiösa grupper som vill förbjuda homosexualitet skulle SD tjäna mycket på. I synnerhet alltså som övriga partier inte vågar utmana de religiösa. Övriga partiers gayengagemang inskränker sig till att delta i pridefestivalen och hålla något svepande anförande som inte lyfter problemet.

Det vore faktiskt en riktigt bra strategi om SD blev ûber-HBT-vänliga och samtidigt fortsatte att rikta skarp kritik mot islams homofobi, enligt RFSL.s hemsida uppskattas mellan 5-10% vara homos så det är en hel del väljare.

Tycker SD ska skippa helt att driva små icke-frågor där dom har starkt motstånd och bara riskerar att stigmatiseras ytterligare, tex abort-frågan och homo-adoptioner är inga frågor som påverkar Sverige nämnvärt men något dom får mycket kritik för, det viktiga är att vinna så mycket stöd som möjligt för att få ett stopp på massinvandringen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in