2013-12-09, 02:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Det var den mest träffsäkra otäcka men möjliga beskrivningen jag hört. Tänk om det var så utstuderat planerat??! Varför ville de se det? Filmade? Vem köper dessa filmerna? Används de som hot av vissa? Vem har då letat på nätet för att veta detta? KJ var ingen läkare, hans kompis? Hans vaktmästarkollega var tydligen obducent vid något tillfälle-
har dock ingen susning om vem det var, lr hur den personen är

Det finns en marknad för den här typen av filmer, även i Sverige. KJ skulle kunna upplysa om avnämare skulle jag tro ..
Citera
2013-12-09, 02:13
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Exakt den sida jag citerade. Sidan 952 i FUP. Där beskriver de precis vilken typ av Erase de anser ha skett, och det är inte en "Reset All".

Antingen tror vi på det (som jag gör), eller också menar vi att de inte tänkt på andra möjligheter (vilket du är inne på?)

Du begriper inte.

Det finns bara två erase funktioner. En är synkron och en asynkron. Båda gör exakt samma sak.

En "Master Reset" återställer till fabriksinställningar.

En "Master Reset" med tillvalet "Reset all" återställer till fabriksinställningar som i sin tur ropar på erase funktionen som då rensar all data.
Citera
2013-12-09, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du begriper inte.

Det finns bara två erase funktioner. En är synkron och en asynkron. Båda gör exakt samma sak.

En "Master Reset" med tillvalet "Reset all" återställer till fabriksinställningar som i sin tur ropar på erase funktionen som då rensar all data.

Hacka inte på mig, hacka på IBAS...
Citera
2013-12-09, 02:39
Medlem
Citat:
Du begriper inte.

Tack för din redogörelse i denna djungel av IBAS. Du verkar både kunnig och pedagogisk.

Ibland tror jag t.o.m. att jag förstår.

På ett ungefär.
Citera
2013-12-09, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är nog där vi kommer att hamna till slut. Men KJ är delaktig i något avseende, så är det.

Hur tänker du kring de ytterligheter det här fallet innehåller? Å ena sidan det uttryckta om hur det skulle vara att döda nån och det svarta, otäcka som det uttrycket innehåller och innebär och å andra sidan det du skriver om din teori kring MB/AN?
Hur möts liksom dessa ytterligheter varandra?

Om du förstår hur jag menar?
Citera
2013-12-09, 02:55
Medlem
Theforeigners avatar
Förlåt om jag frågar dumt här, jag är inte bra på det där med mobilmasterna.

I början av detta fall, redan den 8 Maj, skrivs det i media att polisen säger att VBs senaste mobil signal gått till en mast i Sävast.

I FUP , som jag läser det (men jag kan förståss ha fel) hadde VBs senaste mobil signal gått till mobilmast Artilleribat i Bodsvedjan, och det är väl inte i Sävas? Sävast ligger väl längre ner syd för Bodsvedjan.

Hoppas någon kan förklara mig hur detta hänger ihop?

http://www.nsd.se/nyheter/stort-padrag-efter-forsvunnen-bodenkvinna-7647520.aspx

"Den senaste signalen från Vatchareeya Bangsuans mobiltelefon har gått till en mast i Sävast, det är därför polisen koncentrerar sökandet till det området."
Citera
2013-12-09, 03:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Hur tänker du kring de ytterligheter det här fallet innehåller? Å ena sidan det uttryckta om hur det skulle vara att döda nån och det svarta, otäcka som det uttrycket innehåller och innebär och å andra sidan det du skriver om din teori kring MB/AN?
Hur möts liksom dessa ytterligheter varandra?

Om du förstår hur jag menar?

Någonstans tror jag det finns en koppling mellan paret MB/AN och KJ som ännu inte lagts i dagen, men att MB/AN på något sätt eller av någon, kanske av den gemensamma bekanten VB, upplysts om KJ:s morbida intressen, och i det uppkomna läget med eskalerande VB-problem som måste åtgärdas en gång för alla, beslutat att ge KJ ett förslag som de trodde att han inte kunde motstå förefaller ju inte direkt orimligt, och i så fall så trodde MB/AN rätt, KJ var på. Jag tror alltså att "mordkonsortiet" består av nämnda personer samt ytterligare någon ur KJ: s mer ljusskygga bekantskapskrets, en intressekompis till KJ - samt att MB/AN är anstiftare och kanske även, åtminstone någon av dem, har en aktiv roll i det här, oklart vilken.
Citera
2013-12-09, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Någonstans tror jag det finns en koppling mellan paret MB/AN och KJ som ännu inte lagts i dagen, men att MB/AN på något sätt eller av någon, kanske av den gemensamma bekanten VB, upplysts om KJ:s morbida intressen, och i det uppkomna läget med eskalerande VB-problem som måste åtgärdas en gång för alla, beslutat att ge KJ ett förslag som de trodde att han inte kunde motstå förefaller ju inte direkt orimligt, och i så fall så trodde MB/AN rätt, KJ var på. Jag tror alltså att "mordkonsortiet" består av nämnda personer samt ytterligare någon ur KJ: s mer ljusskygga bekantskapskrets, en intressekompis till KJ - samt att MB/AN är anstiftare och kanske även, åtminstone någon av dem, har en aktiv roll i det här, oklart vilken.

Och angående styckningen...kanske inte var nån transportstyckning? Sättet hon bragts om livet på, tänkte på hur du beskrivit tillvägagångssättet och hur du resonerar där, att för att minska mängden blod har det gåtts tillväga på ett avsett sätt och då känns det inte rimligt att styckningen har att göra med transporten, den känns avsiktlig av andra orsaker.
Citera
2013-12-09, 04:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Och angående styckningen...kanske inte var nån transportstyckning? Sättet hon bragts om livet på, tänkte på hur du beskrivit tillvägagångssättet och hur du resonerar där, att för att minska mängden blod har det gåtts tillväga på ett avsett sätt och då känns det inte rimligt att styckningen har att göra med transporten, den känns avsiktlig av andra orsaker.

Gärningspersonen/personerna har avsiktligt åsamkat VB inre blödningar, bland annat med tanke på att åstadkomma så lite yttre blodspillan som möjligt. Styckningen hade andra orsaker än transportskäl, det tror jag. VB:s händer kan ha tagits som troféer om det förekommit rituella inslag. Eller av någon annan orsak naturligtvis, men som troféer är nog det mest troliga.
Citera
2013-12-09, 05:46
Medlem
Ok en till mastteknikfråga...
När polisen fick fram VBs mobiltrafik måste man kolla mot hennes telefon id eller fick de fram en lista på alla uppkopplingar för angiven tid och markera hennes telefon?
OM gm hade med sig sin telefon och OM VBs omkopplingar berodde på dålig signalstyrka borde inte gms telefon koppla nästan samtidigt?
Vet att signalstyrkan inte påverkas nämnvärt i en bilkupé men kan den påverkas i ett slutet bagageutrymme? Har ingen lust att lägga mig i mitt eget bagage och prova...
Många om och funderingar men har svårt att släppa detta, ha överseende med det.
Om telefonen tappar helt kontakten mellan 19.31 och 20.32, loggas det på något sätt eller är det bara uppkoppling och manuell frånkoppling som loggas? Säkert skrivet tidigare men hittade inte när jag sökte, finns några inlägg om master i denna tråd har jag märkt.
Citera
2013-12-09, 06:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Namnet står längre ner, på sid 887. Ingen aning vem han är, reagerar bara på att hon var uppenbart besvärad av hans intensiva uppvaktning.

Har tidigare kollat upp hennes nummer på nätet och hittade då numret som du länkar, enligt AF ska hon ha använt sig av det i början av året.
Mannen förhörs på sid 1042. Han är inte folkbokförd, och förhöret sker per telefon. På vilket språk? Användes tolk?
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Helt fel, läs FUP och sluta posta namn även om de är maskade och människor i tråden som knappt ens varit inom radarn för polis och sök.. nu får ni fan i mig skärpa er, tråden verkar blivit nåt spelrum för dårar och har ingen respekt för offer, familj eller även den åtalades nära. Det är fan i mig bottenlöst i vissa poster. Jag är iaf vän av ordning och reda samt respekt men har nog hamnat fel trots att jag anser att jag är seriös i krimtrådarna.
Vad är det som är fel? Får vi inte diskutera personer som är nämnda i FUP? Varför kallar du dig seriös, när du utan belägg kallar en seriös postare lögnare?

Jag tror inte mannen är så intressant som att VB tycktes ha två mobiler, varav polisen har missat en. Har polisen bara gått på anhörigas uppgifter utan att kolla hos operatörer? Samma sak hände i fallet med Marina i Spekeröd, där missade polisen också en mobil. Nu är det försent att kolla upp trafikinformation, operatören sparar detta i sex månader bara, enligt lag.
Citera
2013-12-09, 08:55
Medlem
Citat:
Du begriper inte.

Men om man raderar allt på mobilen och sen för tillbaka kopierat material som man sparade först (sms, kontakter, program och så vidare), blir då "mönstret" för det som har raderats och återställts likadant som om man bara raderar vissa delar som sen skrivs över automatiskt av mobilen?

Man har data X-Y-Z på mobilen. Man kopierar X och Z, raderar alla data på mobilen och kopierar sen tillbaka X och Z. Jag tolkar det IBAS skriver som att man skulle kunna se nåt sorts mönster för var nya data (W) hamnar som kan peka på hur data har raderats. På mobilen skulle man alltså kunna se olika datamönster. X-W-Z (automatisk erase) eller X-Z-W (radering av alla data och tillbakakopiering av vissa data).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in