2013-12-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
är till 99% säker på att laxrosa har läst rätt... Har tyvärr inte tillgång till FUP då jag bara har mobiltelefonen för närvarande.
Vad gällande postningen av namn så måste jag bara tillägga: Detta är Flashback
Jag har kollat i fup, och jag mindes rätt. Men enligt ToZon står det förstås fel i FUP också. Onödigt tjafs för att icke pålästa lägger sig i.
Citera
2013-12-09, 01:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
FUP 886: 9 mars pratar VB med MB om en kille på Dojon som hon upplever som jobbig och oartig. Killen har sökt hennes nummer på nätet, sedan messat och ringt. VB bestämmer sig för att be en tränare på Dojon om hjälp för att få honom att sluta.

Denna kille finns med i FUP och är hörd fast nämner inget där om att han har haft kontakt med VB. Anmärkningsvärt ?

VB hade två mobilnummer, var den andra telefonen inaktiv ? Följdfråga: kan hon ha haft med sig båda telefonerna till KJ ? (vet att den frågan har tagits upp tidigare)

Som jag ser på saken har VB syftat på en "okänd" person när hon har skrivit att någon är knäpp. Jag förutsätter att MB vet vem personen i fråga är eftersom hon vänder sig till honom för att få hjälp.

Tyst efter 18.40 ? VB och KJ går in i sovrummet. Enligt KJ tar VB initiativet, jag tror att hon är sur på MB när han struntar i att svara på hennes meddelanden. Hon vill prata, det vill inte han.

På viket sido nummer i FUP är denna kille, som VB omtalar på sidan 886, hörd?

Och hur vet du att det är samma kille om han inte nämner något om det som VB sagt om honnom?
Citera
2013-12-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Och hur vet du att det är samma kille om han inte nämner något om det som VB sagt om honnom?
S.1042 i fup.
Citera
2013-12-09, 01:33
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det du pratar om är en manuell Reset. Det jag talar om är vad som beskrivs i FUP, en automatisk Erase som omfattar ett friställt område och som aktiveras genom kretsens logik (det är därför jag spekulerar om en tillverkarspecifik modd, eftersom kretsens logik rimligen ligger utanför det "mjuka" Symbian)

Så här beskrivs mekanismen i FUP s 952: "Vid Erase flyttas data till ny plats eller har raderats och kretsens logik (därav "automatisk" min anm) återställer hela området vilket innebär att all data raderas permanent och fullständigt. Erase är ingen funktion som användaren kan starta eller påverka på något sätt. Användaren kan friställa ett stort utrymme genom att radera till exempel SMS och när detta skett kan kretsens logik (återigen per automatik, min anm) aktivera Erase funktionen. Det är IBAS uppfattning att detta har skett"

Jag har läst IBAS rapporten ett x antal gånger.

Nej, du som användare kan inte explicit gå in och starta en erase, men vad jag förklarade var att genom "Hard Reset" med "Reset All" switchen initierar man en fabriksåterställning som raderar all data. Symbians kernel services sätter en flagga på alla objekt som skall raderas till 0, eller en pekare till processen som ska radera objektet - om flera objekt skall tas bort samtidigt och datan skall raderas från addressytan.

Det finns två erase funktioner: En synkron och en asyknkron. Dem utför dock exakt samma sak.

Citat:
Jo. absolut. Men som jag läser IBAS rapporten bedömer de vilken typ av Erase som genomförts, och de säger automatisk, utifrån vilka områden som berörs och hur minnestrukturen ser ut i övrigt. Har du en annan tolkning?

EDIT: I normala fall är det alltså OS'ets kärna som bestämmer över handles och när dessa skall sättas till noll, men vid en "Hard Reset" / "Reset All" kan du som användare således manuellt initiera en automatisk erase.

Tveksamt om IBAS verkligen läst på....

EDIT2: Källa: http://bit.ly/1bQOM9b
Senast redigerad av zero73 2013-12-09 kl. 01:41.
Citera
2013-12-09, 01:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Du tycker alltså att det är OK att sida upp och sida ner överanalysera och misstänkliggöra en utredd MB som är friad från alla misstankar av vårt rättsväsende?

Att det alltid kommer finnas rättshaverister som dig har jag förstått.
Vissa tror fortfarande att jorden är platt.

Rättsväsendet du hänvisar till är i det här fallet "lägsta domstolen" (TR). Rättsväsendet är för övrigt den mest opålitliga institutionen vi har här i landet. Därför landar tingsrätten och hovrätten påfallande ofta i olika ståndpunkter i domarna.
Citera
2013-12-09, 01:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Jag förstår,har kommit mer info strax innan också.
Jag tillhör inte "karatespåret" spec m en undrar ändå vad eg MB är RÄDD för? Att enbart otrohet skulle vara så enormt tabu kanske gäller i maffian... - utmålar AN till en riktig riktig drake.. .folk visste en del ändå kan jag svära på- han hade träffat kvinnor sedan ett halvår efter giftemål, det måste ha märkts från ANs sida...? inte bara en heller. Varför det skulle bli en så stort ENORMT hot att det "kommit fram" verkar inte stämma. Inte heller att VBs fladdriga tonårstrots skulle vara farligt. Om hon hade velat ha pengar osv tror ni verkligen detta skulle kunna ha skett inför hennes mamma? Det tror inte jag VB trott heller, bara sagt ev om hon varit arg. Folk såg nog på VB som hon var med de fel hon hade- det märks i tråden

Att sätta sig i respekt hos sina medmänniskor genom hot verkar vara hans signum. Avseende AN så kan hon ha haft en eller flera hållhakar på sin man.
Citera
2013-12-09, 01:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

VB nämner hans namn i konversationen med MB sid 887.
Citera
2013-12-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jag har läst IBAS rapporten ett x antal gånger.

Nej, du som användare kan inte explicit gå in och starta en erase, men vad jag förklarade var att genom "Hard Reset" med "Reset All" switchen initierar man en fabriksåterställning som raderar all data. Symbians kernel services sätter en flagga på alla objekt som skall raderas till 0, eller en pekare till processen som ska radera objektet - om flera objekt skall tas bort samtidigt och datan skall raderas från addressytan.

Det finns två erase funktioner: En synkron och en asyknkron. Dem utför dock exakt samma sak.

Och som jag tolkar IBAS är deras bedömning att de INTE ser spår av en sådan fabriksåterställning, utan av en Erase som initierats av kretsens logik och bara omfattar ett nyligen friställt område (t ex genom att ett antal hundra SMS just raderats...) Så det är nog av de OPÅVERKADE områdena och deras struktur (hur fragmenterade är de etc.) som man kan avgöra vad som hänt. Men det här är något man får fråga IBAS om: HUR vet ni att det är just så här det gått till? Alternativet är att man bara litar på att de KAN göra en sån bedömning (de genomför trots allt ett rätt stort antal liknande undersökningar varje år) och tro på den.
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-09 kl. 01:47.
Citera
2013-12-09, 01:43
Medlem
Citat:

..på sid. 997 i FUP berättar MB om killen.
Citera
2013-12-09, 01:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Och som jag tolkar IBAS är deras bedömning att de INTE ser spår av en sådan fabriksåterställning, utan av en Erase som initierats av kretsens logik och bara omfattar ett nyligen friställt område (t ex genom att ett antal hundra SMS just raderats...) Så det är nog av de OPÅVERKADE områdena och deras struktur (hur fragementerade är de etc.) som man kan avgöra vad som hänt. Men det här är något man får fråga IBAS om: HUR vet ni att det är just så här det gått till? Alternativet är att man bara litar på att de KAN göra en sån bedömning (de genomför trots allt ett rätt stort antal liknande undersökningar varje år) och tro på den.

Jaha. Vilken sida i rapporten står det att en fabriksåterställning INTE utförts??
Citera
2013-12-09, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha. Vilken sida i rapporten står det att en fabriksåterställning INTE utförts??

Exakt den sida jag citerade. Sidan 952 i FUP. Där beskriver de precis vilken typ av Erase de anser ha skett, och det är inte en "Reset All".

Antingen tror vi på det (som jag gör), eller också menar vi att de inte tänkt på andra möjligheter (vilket du är inne på?)
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-09 kl. 02:02.
Citera
2013-12-09, 01:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
I praktiken är den det och efter RPU beslutas om det blir ett långt fängelsestraff eller RP.

Att det skulle dyka upp nya bevis är osannolikt, inte sådant som skulle visa på att KJ är oskyldig och/eller att MB/AN är inblandade.

Det är nog där vi kommer att hamna till slut. Men KJ är delaktig i något avseende, så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in