2013-12-09, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Har läst på lite nu om Symbian OS 9.4.

Det är skillnad på en "Master reset" och en "Master Reset" med tillägget "Reset all".

En Master reset är en sk Soft reset som återställer telefonen till fabriksinställningarna men med bibehållna data.

En Master reset/Reset All är en "Hard reset" som återställer telefonen till fabriksinställningarna och raderar all data.

Gissa om den senare av de två aktiverar erase-funktionen.

Du löser inte problemet med enbart detta. IBAS tolkar områdesmönstret som att en automatisk Erase har aktiverats, dvs utan manuell reset. Du har ju de andra, opåverkade områdena, att ta hänsyn till också.
Citera
2013-12-09, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gör ingen skillnad. Mannen från Spekeröd och MB kunde båda misstänkas. Det hölls ett anhållandeförhör varvid det beslutades om de skulle anhållas. Utgången blev olika.
Kan ju bero på att Mannen från Spekeröd var skäligen misstänkt medan MB inte var skäligen misstänkt, den omständigheten kan ju möjligen göra att utgången blev olika
Citera
2013-12-09, 00:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Du löser inte problemet med enbart detta. IBAS tolkar områdesmönstret som att en automatisk Erase har aktiverats, dvs utan manuell reset. Du har ju de andra, opåverkade områdena, att ta hänsyn till också.

Jag säger att det är möjligt att manuellt aktivera erase funktionen indirekt.
Citera
2013-12-09, 00:38
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inget Veckans Brott nästa vecka. Däremot utlovades ett kommande program handla om likhundar.
Det skrev hen inte heller, postjägarn.

Har lyssnat igenom allt nu men hör inte det berömda "pup" nånstans. Tråkig. Ville höra hur det lät.
Det intressant skulle varit om man kunde få tag på slasken och kika igenom vad som utretts om micke, och allt annat snaskigt.
Går det att få tag på den månne?
Citera
2013-12-09, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jag säger att det är möjligt att manuellt aktivera erase funktionen indirekt.

Och IBAS säger att den automatiska Erase funktionen inte kan aktiveras manuellt på ett otvetydigt säkert sätt. Så nu handlar det om ifall det går att avgöra vilken typ av Erase som genomförts. Som jag läser IBAS rapport är det precis det de gör, och de säger automatisk Erase, inte manuell.
Citera
2013-12-09, 00:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
FUP 886: 9 mars pratar VB med MB om en kille på Dojon som hon upplever som jobbig och oartig. Killen har sökt hennes nummer på nätet, sedan messat och ringt. VB bestämmer sig för att be en tränare på Dojon om hjälp för att få honom att sluta.

Denna kille finns med i FUP och är hörd fast nämner inget där om att han har haft kontakt med VB. Anmärkningsvärt ?

VB hade två mobilnummer, var den andra telefonen inaktiv ? Följdfråga: kan hon ha haft med sig båda telefonerna till KJ ? (vet att den frågan har tagits upp tidigare)

Som jag ser på saken har VB syftat på en "okänd" person när hon har skrivit att någon är knäpp. Jag förutsätter att MB vet vem personen i fråga är eftersom hon vänder sig till honom för att få hjälp.

Tyst efter 18.40 ? VB och KJ går in i sovrummet. Enligt KJ tar VB initiativet, jag tror att hon är sur på MB när han struntar i att svara på hennes meddelanden. Hon vill prata, det vill inte han.
Namnet står inte på sid 886. Vet du vem det är?

Det är tydligt att VB hade två mobiltelefoner. En vars nummer polisen har spårat i FUP, och en vars nummer finns på nätet eftersom han sökte upp numret på nätet. http://www.hitta.se/vattchareeya+bängsuan/-/person/0VxjXXUUHG?vad=bangsuan
Citera
2013-12-09, 00:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Försöker mig på ett fullständigt klarläggande.
Den 23/5 kl. 13.20 beslutar sig polisen för att gripa KJ. Enligt 24 kap 8 § skall han då snarast förhöras, ett 24:8-förhör.
Den 23/5 kl. 16.45 beslutar åklagaren om att KJ skall anhållas. Förhören med KJ därefter är sedvanliga förhör, 23:6.

Marina:
Polisen förhör en icke formellt misstänkt person. Under förhöret ökar misstankarna till skäligt misstanke alt sannolika skäl. Personen anhålls.
Det var ett anhållandeförhör, och beslut om anhållande togs.
MB: Polisen förhör en icke formellt misstänkt person, bara kan misstänkas. Under förhöret ökar inte misstankarna till skälig misstanke eller högre, och personen anhålls inte. Det var också ett anhållandeförhör.
Citera
2013-12-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
*usuf H*idary (y, a) vill jag minnas, men är osäker på stavningen.

Helt fel, läs FUP och sluta posta namn även om de är maskade och människor i tråden som knappt ens varit inom radarn för polis och sök.. nu får ni fan i mig skärpa er, tråden verkar blivit nåt spelrum för dårar och har ingen respekt för offer, familj eller även den åtalades nära. Det är fan i mig bottenlöst i vissa poster. Jag är iaf vän av ordning och reda samt respekt men har nog hamnat fel trots att jag anser att jag är seriös i krimtrådarna.
Citera
2013-12-09, 00:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Suck! Tillbaka på ruta 1.
Tack, det var snällt av dig att fixa ihop en sammanfattning över alla ord som tolkas,
Jag har redan läst det mesta i media, fup osv och har min bild klar över vad som hänt VB och kommenterat vad jag tror om karatespåret tidigare i tråden vid ett flertal tillfällen.
Orkar inte plocka ut citat för jag tror inte du bryr dig, du är inte här för nåt annat än att just svartmåla MB, det märks tydligt i dina inlägg. Även jag har målat honom svart fast på ett annat sätt

Jag säger bara: Och? Detta är ord, sms, fb-inlägg, struntprat, gissningar, skitsnack, lögner, provokation, besvikelse, en hondjävels försök till stick i ryggen, löst prat, skvaller på byn. Man kan vrida och vända och gissa sig till betydelserna i all evighet.

Detta är då de övertygande bevisen som pekar ut MB till mördare.
Jisses Amalia...

Tror ingen härinne försöker "svartmåla" MB. Däremot är det närmast övertydligt att ganska många i tråden med alla tillbuds stående bortförklaringar och med stor emfas ägnar er åt att skriva ut fribrev till Berg - "vitmåla" honom om uttrycket ger dig en bild av det jag uppfattar. Varje läsare av era inlägg, utan förutfattade meningar, slås omedelbart av den totala bristen på objektivitet, och därmed bidrar varje postning från er, ingen nämnd och ingen glömd, till att öka misstänksamheten att paret MB/AN har någonting att göra med händelsen som slutade med Vatchareeya Bangsun miste livet. Självutnämnda "advokater" som ni som drar en lans till Bergs försvar är han knappast betjänt av, snarare tvärtom.

Nästa kapitel i historien om styckmordet på Vatchareeya Bangsuan kommer att utspelas i hovrätten. Intressant att se vad advokat Forsberg har att komma med, information av betydelse för målet torde Forssberg ha kommit över med tanke på det hemlighetsfulla uttalandet han gjorde i för NSD, och min gissning är att KJ har börjat prata och att MB kan komma att släpas ut i ljuset som misstänkt en andra gång. Frågan är då vilken misstankegrad det kommer att handla om.
Citera
2013-12-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Helt fel, läs FUP och sluta posta namn även om de är maskade och människor i tråden som knappt ens varit inom radarn för polis och sök.. nu får ni fan i mig skärpa er, tråden verkar blivit nåt spelrum för dårar och har ingen respekt för offer, familj eller även den åtalades nära. Det är fan i mig bottenlöst i vissa poster. Jag är iaf vän av ordning och reda samt respekt men har nog hamnat fel trots att jag anser att jag är seriös i krimtrådarna.
Då minns jag kanske fel i så fall. Men du som inte är dåre kanske kan vara lite konstruktiv och tala om det rätta namnet? Du visar inte direkt respekt själv genom att kalla folk för dårar, tänk på det!
Citera
2013-12-09, 00:53
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Och IBAS säger att den automatiska Erase funktionen inte kan aktiveras manuellt på ett otvetydigt säkert sätt. Så nu handlar det om ifall det går att avgöra vilken typ av Erase som genomförts. Som jag läser IBAS rapport är det precis det de gör, och de säger automatisk Erase, inte manuell.

Tror du inte Symbian själva vet vad en Hard reset med tillägget Reset all gör?
Citera
2013-12-09, 00:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Namnet står inte på sid 886. Vet du vem det är?

Det är tydligt att VB hade två mobiltelefoner. En vars nummer polisen har spårat i FUP, och en vars nummer finns på nätet eftersom han sökte upp numret på nätet. http://www.hitta.se/vattchareeya+bängsuan/-/person/0VxjXXUUHG?vad=bangsuan

Namnet står längre ner, på sid 887. Ingen aning vem han är, reagerar bara på att hon var uppenbart besvärad av hans intensiva uppvaktning.

Har tidigare kollat upp hennes nummer på nätet och hittade då numret som du länkar, enligt AF ska hon ha använt sig av det i början av året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in