Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Suck! Tillbaka på ruta 1.
Tack, det var snällt av dig att fixa ihop en sammanfattning över alla ord som tolkas,
Jag har redan läst det mesta i media, fup osv och har min bild klar över vad som hänt VB och kommenterat vad jag tror om karatespåret tidigare i tråden vid ett flertal tillfällen.
Orkar inte plocka ut citat för jag tror inte du bryr dig, du är inte här för nåt annat än att just svartmåla MB, det märks tydligt i dina inlägg. Även jag har målat honom svart fast på ett annat sätt
Jag säger bara: Och? Detta är ord, sms, fb-inlägg, struntprat, gissningar, skitsnack, lögner, provokation, besvikelse, en hondjävels försök till stick i ryggen, löst prat, skvaller på byn. Man kan vrida och vända och gissa sig till betydelserna i all evighet.
Detta är då de övertygande bevisen som pekar ut MB till mördare.
Jisses Amalia...
Tror ingen härinne försöker "svartmåla" MB. Däremot är det närmast övertydligt att ganska många i tråden med alla tillbuds stående bortförklaringar och med stor emfas ägnar er åt att skriva ut fribrev till Berg - "vitmåla" honom om uttrycket ger dig en bild av det jag uppfattar. Varje läsare av era inlägg, utan förutfattade meningar, slås omedelbart av den totala bristen på objektivitet, och därmed bidrar varje postning från er, ingen nämnd och ingen glömd, till att öka misstänksamheten att paret MB/AN har någonting att göra med händelsen som slutade med Vatchareeya Bangsun miste livet. Självutnämnda "advokater" som ni som drar en lans till Bergs försvar är han knappast betjänt av, snarare tvärtom.
Nästa kapitel i historien om styckmordet på Vatchareeya Bangsuan kommer att utspelas i hovrätten. Intressant att se vad advokat Forsberg har att komma med, information av betydelse för målet torde Forssberg ha kommit över med tanke på det hemlighetsfulla uttalandet han gjorde i för NSD, och min gissning är att KJ har börjat prata och att MB kan komma att släpas ut i ljuset som misstänkt en andra gång. Frågan är då vilken misstankegrad det kommer att handla om.