2014-01-29, 19:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Angående själva mordet. Ni tror inte att en duktig kampsportare hade gjort det hela lite snyggare. MB kan snabbt och enkelt kväva nån till döds. Varför skulle MB som är en kontrollerad kampsportare använda tillhygge på det sättet. Ni som säger att MB har gjort detta, ni kan inte ha tänkt till riktigt. Många hugg mot kroppen låter snarare som en yngre rädd person. KJ.

Snarare en ilsken person, för att inte säga vansinnig.

Dessutom vet man inte om hon dog av kvävning.
Citera
2014-01-29, 20:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
KJ säger ju att han gav henne en påse, jue

Jag är inte främmande för att KJ ljuger i det fallet .. Tror hon kan ha fått den från MB.
Citera
2014-01-29, 20:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Ica Supermarket har gula påsar. Ica kvantum har vita.

M. Oki, då har Bodengrabb misstagit sig ..
Citera
2014-01-29, 20:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Nej, det gjorde hon inte. Det skulle obduktionen givit besked om. Det två sticken i bröstet som träffade hjärtat (hjärtörat) dödade Vatchareeya. Men högst sannolikt har man under förloppet utsatt henne för syrebrist.
Citera
2014-01-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
hrm intressant... Tror ni att han spanade på VB? Han kanske till och med följde efter henne, lite diskret och handlade bara "för att"......
Förlåt, jag kan inte låta bli att trolla! KJ kanske lämnade över VB till MB när han passerade platsen där KJ hämtade upp henne! Hon hamnade på Sushi Bar, KJ fick VB mobil och allt var planerat! voila! :-)
Tråkad...
Senast redigerad av Husvagn2 2014-01-29 kl. 20:22.
Citera
2014-01-29, 20:17
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Telefonerna verkar ju ha åkt dit iaf. Både kjs och Vbs.

Säger dom väl inte alls , mer än att dom vart i området kring KJ lägenhet.
Citera
2014-01-29, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Mm En annan sak jag funderar kring är förhör med grannar på KJ adress , är det INGEN som sett KJ komma hem med någon den aktuella dagen 4 maj, dessa förhör är gjorda 11 maj vid dörrknackning.
MEN vid senare förhör när de har hitta de första kroppsdelar då börjar det poppa diverse saker de sett. Det är väl fullt naturligt att det blir så folk börjar parat med varandra rykten börjar cirkulera osv.
Men det jag funderar lite kring är åkte de någonsin hem till KJ överhuvudtaget?? Vad säger att de inte åkte någon annanstans? I förhör har ju KJ haft väldigt svårt att berätta hur resan gick till hans hem från VB tid och vilken väg osv.
Likadant vad de gjorde i lägenheten, kanske helt enkelt pga att de aldrig åkte dit!!

Mobilerna talar dock för att de iaf fanns i det häradet, kring KJ lägenhet alltså.
Citera
2014-01-29, 20:37
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Angående själva mordet. Ni tror inte att en duktig kampsportare hade gjort det hela lite snyggare. MB kan snabbt och enkelt kväva nån till döds. Varför skulle MB som är en kontrollerad kampsportare använda tillhygge på det sättet. Ni som säger att MB har gjort detta, ni kan inte ha tänkt till riktigt. Många hugg mot kroppen låter snarare som en yngre rädd person. KJ.

Kontrollerad? Av frun då?
MB tränade/tränar för att få kontroll på sig, inte tvärtom.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-01-29 kl. 20:49.
Citera
2014-01-29, 20:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Det finns mycket spret om misstankar och teorier, dock kan jag inte glömma tränarens AB. En ilsk och hatisk kuf, med ett tveksamt förhör i FUP.
Citera
2014-01-29, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det finns mycket spret om misstankar och teorier, dock kan jag inte glömma tränarens AB. En ilsk och hatisk kuf, med ett tveksamt förhör i FUP.

Du väckte en tanke med ditt inlägg, allas vår stentuffe B*rg junior, vad hade han för sig den aktuella kvällen egentligen? Tar emot att skriva det, men kanske Quarrel & Co får lite vatten på kvarnen, hur såg sms trafiken ut mellan MB och AB den här försvinnandekvällen?

Ärligt talat, kanske INTE vid liv finns kvar i färskt minne.
Citera
2014-01-29, 21:06
Medlem
henkesss avatar
Efter domen mot KJ. Hans kamrat skägget lät övertygad iaf.

" Förr eller senare måste man nog försöka acceptera att domen stämmer"
"bevisen talar mot honom" Det är mycket som tyder på att det är han och till slut kanske jag måste acceptera det"
"Jag skulle anklaga mig själv också för att jag inte gjorde något"

Kanske han hade det på känn att KJ i framtiden skulle kunna sluta bakom lås och bom.
Tycker fortfarande inte man har utrett klart han närmsta krigs polare. KJ har varit snabb med att berätta allt för sina polare förut. Varför inte sjungit ut om detta också i stridens hetta. Inga duv ungar hans vänner precis. Därav KJ kniper käft.
Citera
2014-01-29, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
hrm intressant... Tror ni att han spanade på VB? Han kanske till och med följde efter henne, lite diskret och handlade bara "för att"......
Knappast, hon gick direkt hemifrån och hämtades upp vid bostaden av KJ, och MB handlade på COOP några minuter senare. Däremot kan han ha försäkrat sig om att KJ hämtade VB och hade den bil som han hade kollat upp tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in