Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du tror inte att det kan vara internettroll som hotar skriver elaka PM?
Det finns många som utger sig för att vara Jehovas vittnen bara för att förstöra ryktet.
Du kan ju inte veta om det verkligen är Jehovas vittnen som ligger bakom ett alias på internet, döm istället Jehovas vittnen för vad dom är i verkliga livet, då vet du att du inte dömer felaktigt.
Har du ett exempel på dessa hot och elaka PM?
Jag skulle också gärna vilja veta vilka alias som gjort detta om det inte strider mot reglerna. Annars kan du ta det i PM, för jag vill gärna veta detta.
Jag uppfattade inte dig särskilt trevlig mot mig för ett tag sedan (jag har redan glömt vad det var), och det är möjligt att jag gav igen, så det kan ju också finnas anledningar till elaka PM om man själv varit elak först.
Att seriöst ha uppfattningen att barn har låg IQ elller ingen IQ alls, är ett fundamentalt statement, som får en att undra om det är jehovistiskt eller enbart du personligen som är ovanligt snabb med de snabba slutsatsernas högmod eller fall på egna grepp.
Dock kan jag om jag skulle vilja, klassa dig som ovanligt elak, redan utifrån ditt sätt att vägra resonera som folk, däremot skena iväg som en allt utom godhjärtad människa rent ut sagt.
Vad som gör jehovas impopulära är för att jehovas vittnen täpper till öron ögon mun och sluter sig som musslor så fort man påpekar den propagandistiska tendensen att smutskasta bl.a andra tgrosläror, däribland RKK.. men många fler än så.. i den ganska frenetiska agendan att försöka betona "hur fel de har, medan hur rätt jehovas har"
Det i sig är ett mycket ogynnsamt utgångsläge... man leker med orden, istället för att ens vilja, uppnå konsensus, som är en förutsättning för implementering av kristus ord.
Vad sedan RKK gör/inte gör är OT, men jehovas agenda är låt mig säga.. övertydlig och medvetet trotsigt passiv-militant och passiv-aggressiv : en sekt med orimliga "tolkningar"
Kan då en tolkning av flera bestå av t.ex "barn har låg IQ" ... är det så ger det iaf mig gåshud av obehag.
Barn är ju högintelligenta! rena rama signalspanarnna med sina sinnen vidöppna.. det kallar du ttsp-sekteristen för : låg IQ
Fruktansvärt om du frågar mig.. att ha SÅ dålig människokännedom med sin iver att "knäcka och bräcka" och stora iver att editera fullständiga alternativtolkningar, bl.a blodgivartråden el. när blod kommer upp och "blodfria" (otroligt löjlig omskrivning) operationer.. (helst också icke-materiella väl.. ) skulle vara på ett sätt smart, när sanningen är att vetenskapen själv klarar av sin utveckling riktigt fint utan biblisk fundamentalism som bossande.. stämmer inte alls att jehovas varit pådrivande, man har däremot processat med bibeln under armen och varit beredda att fullständigt utarma alla sina underlydande i kriget "mot blod". Horribel verklighetsuppfattning men mest i sinba otroligt vidlyftiga
tolkningsförsök där det är som värst..... eftersom vanlig kunskapsinhämtning i komplicerade spörsmål inte är givet, men tolknings-doktrinen är fucked-up : för att säga det koncist.