2013-12-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Barcelona är också bättre i år. Gör fler mål, släpper in färre. Slog Real igen. PSG är ingen lätt match, men de förlorade nyligen mot ett skitlag i den usla ligan med 2-0. De har för låg lägstanivå.

Jo men alla lag gör plattmatcher. Det är första förlusten på vad var det, 27 matcher...

PSG är definitivt underdogs och jag tror de åker i åttondelen eller kvarten beroende på lottning. Men de kan gå till semifinal och de kan gå till final. Men mycket är beroende på lottningen.
Citera
2013-12-08, 18:02
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youpendii
Shit vad nice det är att läsa denna tråd!!

Vad tror ni om Ibras chanser att vinna CL i år? Kan PSG gå hela vägen?
Jag tror att PSG:s chanser till att slå alla lag utom just Barca, Real och Bayern Munchen är ganska så stora. Undviker man dessa lagen nu i åttondelen/kvarten har man ändå en ganska habil chans.

PSG känns som tidigare nämnts i tråden mycket starkare detta året. Cavani och Zlatan är ett fruktansvärt vasst anfallspar som kommer bli mycket jobbiga för motståndarna att ro på. Sedan att dem har den enligt mig bästa mittbacken i världen (Silva) där bak, gör ju inte saken sämre.

Hoppas innerligt på PSG vinst i CL.
Citera
2013-12-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jo men alla lag gör plattmatcher. Det är första förlusten på vad var det, 27 matcher...

PSG är definitivt underdogs och jag tror de åker i åttondelen eller kvarten beroende på lottning. Men de kan gå till semifinal och de kan gå till final. Men mycket är beroende på lottningen.
PSG är lite speciella så tillvida att de spelar på ett sätt i ligan och på ett annat sätt i CL.

I ligan så för de nästan alltid matcherna, medan i ex CL ifjol så hade motståndarna mest boll, vilket verkade passa PSG utmärkt då de kunde inrikta sig på snabba omställningar och kontra.

I gruppen vann man båda mot Kiev, men Kiev hade mest boll i båda matcherna. Mot Porto vann man den matchen där Porto hade mest boll, och förlorade den där man själv hade bollen mest. Mot Zagreb vann man med 2-0 när man förde spelet, och med 4-0 när Zagreb hade mer boll.

I Gruppen vann man alla matcher där motståndarna hade mer boll. Utav de två där man hade mest boll så förlorade man den ena.

I åttondelen möter man Valencia borta och Valencia har ett stort bollövertag, men PSG vinner med 1-2. I returen har återigen Valencia ett stort bollinnehav men det blir 1-1.

I kvarten möter man Barca hemma där Barca har det största bollinnehavet utav de som PSG mött hittills, men matchen slutar 2-2. I returen borta har åter Barca klart mest boll, men det slutar 1-1.

Så sammanfattningsvis kan man se att det passar PSG väldigt bra att låta motståndarna ha bollen, åtminstone under Ancelotti var det så, för man förlorade inte en enda match av de 8, där de andra hade mest boll.
Citera
2013-12-08, 19:45
Medlem
han solos avatar
Tror PSG kan komma långt i CL. De lag jag rankar klart bättre är de givna Dortmund, Bayern och Real.

Zlatan är en jävla chef alltså. Jag som trodde han var slut när han drog från Inter...
Citera
2013-12-08, 20:17
Medlem
Citat:
PSG är lite speciella så tillvida att de spelar på ett sätt i ligan och på ett annat sätt i CL.

I ligan så för de nästan alltid matcherna, medan i ex CL ifjol så hade motståndarna mest boll, vilket verkade passa PSG utmärkt då de kunde inrikta sig på snabba omställningar och kontra.

I gruppen vann man båda mot Kiev, men Kiev hade mest boll i båda matcherna. Mot Porto vann man den matchen där Porto hade mest boll, och förlorade den där man själv hade bollen mest. Mot Zagreb vann man med 2-0 när man förde spelet, och med 4-0 när Zagreb hade mer boll.

I Gruppen vann man alla matcher där motståndarna hade mer boll. Utav de två där man hade mest boll så förlorade man den ena.

I åttondelen möter man Valencia borta och Valencia har ett stort bollövertag, men PSG vinner med 1-2. I returen har återigen Valencia ett stort bollinnehav men det blir 1-1.

I kvarten möter man Barca hemma där Barca har det största bollinnehavet utav de som PSG mött hittills, men matchen slutar 2-2. I returen borta har åter Barca klart mest boll, men det slutar 1-1.

Så sammanfattningsvis kan man se att det passar PSG väldigt bra att låta motståndarna ha bollen, åtminstone under Ancelotti var det så, för man förlorade inte en enda match av de 8, där de andra hade mest boll.

Det stämmer och det är något de förbättrat i år, de kan föra matcher själva pga att man gått över att spela 4-3-3 vilket passar det spelarmaterial man har bättre. Men mittfältet är ändå inte CL-vinnar klass och det är väl tyvärr det som kommer fälla avgörandet.
Citera
2013-12-08, 22:16
Medlem
Citat:
Och det lär inte ske i PSG, tyvärr.
Varför inte? PSG har ett grymt jävla lag. Vinner man inte i år så kan man göra det nästa år. Fan, kan Porto vinna CL så kan PSG göra det.
Citera
2013-12-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Varför inte? PSG har ett grymt jävla lag. Vinner man inte i år så kan man göra det nästa år. Fan, kan Porto vinna CL så kan PSG göra det.
Klart att möjligheten finns, men jag tror inte den är så stor.

Det året Porto vann mötte man Monaco i finalen. Lag som Real Sociedad, Celta Vigo, Lokomotiv Moskva, Stuttgart, Sparta Prag, Deportivo la Coruna och Lyon var med till åttondelen.

Du inser nog själv att det året höll inte CL så hög klass. Jämför med de som är i åttondelen i år.
Citera
2013-12-09, 00:08
Medlem
anteri17s avatar
Jag ser egentligen bara Bayern som klar favorit mot PSG. Annars är man jämnbra med både Real, Barca, Arsenal, City, Juve och Dortmund. Bättre än CFC, United, etc. Klart som fan de kan vinna CL. Det kan alla lag med den truppen och underskattade tränaren. Ganska kul att det var så många som hånade Blanc när han tillträdde.
Citera
2013-12-09, 00:11
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Klart att möjligheten finns, men jag tror inte den är så stor.

Det året Porto vann mötte man Monaco i finalen. Lag som Real Sociedad, Celta Vigo, Lokomotiv Moskva, Stuttgart, Sparta Prag, Deportivo la Coruna och Lyon var med till åttondelen.

Du inser nog själv att det året höll inte CL så hög klass. Jämför med de som är i åttondelen i år.

Där har du fel - de lagen du räknar upp där är kanske inte på toppnivå idag men där i början av 2000-talet så var de lagen vad lag som Atletico Madrid, Sjaktar, Napoli, Bayer Leverkusen, CSKA Moskva, Basel och andra liknande lag som brukar gå till slutspel är idag.
Citera
2013-12-09, 00:13
Medlem
Marquesos avatar
Ja alltså de har höjt sig en nivå sedan förra säsongen, och då kryssade man två gånger mot Barcelona i kvarten. Så visst har de chansen. Gynnsam lottning är, som så många andra säger, nyckeln till framgång för PSG. Men de får väl säkert BM i åttondelen, haha.
Citera
2013-12-09, 00:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Att PSG skulle vinna CL är osannolikt pga att det finns så många mer lag som överlag har en starkare trupp.

Visst är det ingen omöjlighet, som Zlatan säger: "Bollen är rund" men för eller senare åker dom på exempelvis Barcelona, Real Madrid, Bayern. Vad som händer då tänker inte jag satsa nå pengar på.

Med det sagt tror jag absolut att PSG kan konkurrera starkt inom en snar framtid, det är bara att jämföra mellan i år och förgående år och där ser man klara förbättringar.

Förövrigt avskyr jag egentligen det projekt PSG driver, bara en oljeshejk som känner för att leka lite real life Football Manager och köper upp kvalitetsspelare från höger till vänster, inget snack om att bygga upp sej från grunden och bli vinnare på det gamla hederliga sättet utan det är bara att ösa på med pengar och köpa sej till titlar.

Plast är vad det är!
Citera
2013-12-09, 00:50
Medlem
anteri17s avatar
Det känns som många inte är insatta i vilken kvalitativ trupp PSG har. Man sitter på en italiensk landslagsmålvakt, som var kanoners förra året, lite darrig i år. I backlinjen har man en brasiliansk landslagsspelare till vänsterback med stora meriter. En holländsk högerback som jag tror är ordinarie i landslaget. Det ackompanjeras med kanske världens bästa mittbackspar i Silva och Alex. Den sistnämnde är grovt underskattad, och har hur enkelt som helst petat både Sakho och Marquinhos.

På mitten har man Motta som är italiensk landslagsman, och har spelat för Barca och Inter. Bredvid sig har han världens mest kreativa innerfältare, men för den sakens skull inte den totalt bästa, i Verratti. Men han är magiskt bra med bollen. Sedan spelar Matudi i mitten också, ordinarie i Frankrike tror jag. Träben, men utsökt defensivt. Borde dock inte få så mycket speltid när man för matcher, även om det var värre förra året när man bara hade två centrala mittfältare från start. På topp har man en topp-5-spelare i världen, som tillsammans med Cavani kanske är världens bästa anfallspar. Bredvid sig har de antingen Lucas som är brasiliansk landslagsman, eller Lavezzi som tar får sina minuter i Argentina.

Väl på bänken finns Jallet som är fransk landslagsman, Marquinhos som är en brassetalang, och Digne som är en en blivande storback. På mitten finns redan habila Rabiot, samt en förvisso underpresterande Pastore. På topp Lucas/Lavezzi på bänken tillsammans med Menez.

Att kalla truppen för svag är ganska oinsatt. Man har alla dagar i veckan ett slagkraftigt lag för att kunna vinna CL, i paritet med de flesta andra världslag. Men bara för att de spelar i Ligue 1 så råder det en enorm underskattning av laget. Når man inte kvart är det faktiskt ganska uselt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in