2013-12-07, 23:12
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Är 3 år sedan "nyss"? Skulle inte tro det. . Skulle lätt kunna tänka mig att de bokar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Jag förstår hur du menar och hur du tänker och även jag tror att Bråvalla vill boka lite exklusivare akter. Men ibland får man inte tag på det man verkligen vill ha, och då kan KOL vara ett perfekt "andrahandsval".
Sen kan jag ju inte direkt hålla med om att 2011 var "nyss" men det är väl en tolkningsfråga

Kan ha lite att göra med min grova åldersnoja som slagit till. Allt som har hänt de senaste 5 åren är nyss. Bara för att jag vägrar inse att jag blivit 5 år äldre
Citera
2013-12-08, 16:34
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Jag tror och hoppas att någon av dessa släpps på fredag:

Arctic Monkeys
Fall Out Boy
Imagine Dragons
Kings of Leon
Linkin Park
Muse
OneRepublic
The Shins
Vampire Weekend
Citera
2013-12-08, 16:39
Medlem
bitchachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Jag tror och hoppas att någon av dessa släpps på fredag:

Arctic Monkeys
Fall Out Boy
Imagine Dragons
Kings of Leon
Linkin Park
Muse
OneRepublic
The Shins
Vampire Weekend

Skulle mycket hellre se de fetmarkerade på stoxa, känns som de platsar bättre där. Om det nu blir av vill säga...
Citera
2013-12-08, 17:10
Medlem
tvantenns avatar
Vad tror ni vi får för akter i bandsläppsveckan då? Inte vad ni hoppas, vad ni tror. Gissningar?
Citera
2013-12-08, 17:29
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Vad tror ni vi får för akter i bandsläppsveckan då? Inte vad ni hoppas, vad ni tror. Gissningar?
The Offspring ska ju ut på turné i Europa i sommar. Man kanske får se dem? De kör ju bland annat på Nova Rock och Download.
Citera
2013-12-08, 17:40
Medlem
Citat:
Själv har jag bäst koll på EDM-akterna, och där känns väl tidigare nämnda namn som Hardwell, Skrillex och Major Lazer troliga.

Själv hoppas jag dock mest på Armin van Buuren samt Deadmau5, båda känns även som hyfsat möjliga bokningar så jag håller tummarna (deadmau5 lär inte komma i detta släpp dock då hans sommarturne inte verkar ha kommit särskilt långt fram i planerna än). Även namn som Above & Beyond, Zedd, Porter Robinson, Eric Prydz, Shockone m.fl skulle vara trevligt

Annars hoppastror jag på Foo Fighters, Muse, Veronica Maggio med måånga fler...
Citera
2013-12-08, 17:55
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
En riktigt stor DJ, typ Hardwell. Borde ju vara en drömbokning för Bråvalla med tanke på hypen det har varit krig honom det senaste året.

Iron Maiden, headliner i första släppet skulle nog vara väldigt bra för Bråvalla för att sälja mycket. Även BMTH känns aktuellt.

Veronica Maggio och kanske Lars Winnerbäck. Tror inte riktigt på Håkan då han turnerat så länge nu, men de andra två är aktuella med nya album och alltid populära.

Sen kanske Foo Fighters, som väl ska turnera nästa år, eller Arctic Monkeys som är oerhört hyllade för sitt senaste album. Vad tror du själv?
Citera
2013-12-08, 17:56
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
Själv har jag bäst koll på EDM-akterna, och där känns väl tidigare nämnda namn som Hardwell, Skrillex och Major Lazer troliga.

Själv hoppas jag dock mest på Armin van Buuren samt Deadmau5, båda känns även som hyfsat möjliga bokningar så jag håller tummarna (deadmau5 lär inte komma i detta släpp dock då hans sommarturne inte verkar ha kommit särskilt långt fram i planerna än). Även namn som Above & Beyond, Zedd, Porter Robinson, Eric Prydz, Shockone m.fl skulle vara trevligt

Annars hoppastror jag på Foo Fighters, Muse, Veronica Maggio med måånga fler...
Tror du Armin bokas i år igen? Är det inte större sannolikhet att Tiësto eller Paul Van Dyk bokas som exempel? Jag hade dock gärna sett Armin igen med tanke på hur grym spelningen var!
Citera
2013-12-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Tror du Armin bokas i år igen? Är det inte större sannolikhet att Tiësto eller Paul Van Dyk bokas som exempel? Jag hade dock gärna sett Armin igen med tanke på hur grym spelningen var!
det är mycket möjligt att du har rätt, men Armin var verkligen en enormt uppskattad bokning av vad jag hörde "ute på fältet" (hade en Armin-tröja på mig under två av dagarna och fick uppskattningsvis minst 15-20 positiva kommentarer) så jag tror det finns visst hopp iaf! Han verkar även ha en lucka i turneschemat runt bråvalla så varför inte!?
Citera
2013-12-08, 18:11
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dothedew
det är mycket möjligt att du har rätt, men Armin var verkligen en enormt uppskattad bokning av vad jag hörde "ute på fältet" (hade en Armin-tröja på mig under två av dagarna och fick uppskattningsvis minst 15-20 positiva kommentarer) så jag tror det finns visst hopp iaf! Han verkar även ha en lucka i turneschemat runt bråvalla så varför inte!?

Tvivlar jävligt starkt på att han kommer igen redan i år. Mindre band kan bokas om utan problem, men att ha samma headline två år i rad skulle vara jävligt konstigt. Men inget är väl omöjligt antar jag.
Citera
2013-12-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Tvivlar jävligt starkt på att han kommer igen redan i år. Mindre band kan bokas om utan problem, men att ha samma headline två år i rad skulle vara jävligt konstigt. Men inget är väl omöjligt antar jag.
som sagt, ni har kanske rätt. Men man kan alltid drömma
Citera
2013-12-08, 19:16
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Om inte Stoxa blir av hade det ju varit fint (och troligt) om de körde lite mer indie på Bråvalla. I somras fick man på sin höjd nöja sig med White Lies. Personligen hade jag bra gärna sett att de släppte något (eller flera) av Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Vampire Weekend och/eller Killers på fredag. Franz ska ju dessutom spela på NorthSide, så det vore väl lägligt och bra. På Sverigedagen får de gärna presentera Håkan, Hästpojken och Eldkvarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in