2013-12-07, 12:52
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Det var det ju inte förra året heller.

Tänkte mest på spekulationer kring Eminem.
Citera
2013-12-07, 12:56
Medlem
Marquesos avatar
BMTH, Hardwell, Veronica Maggio och Kings of Leon känns alla som ganska tippade bokningar.
Citera
2013-12-07, 12:58
Medlem
Kiltmannens avatar
Från facebook:

Citat:
Hiphopen får vi vänta lite på. Men det kommer framöver.

Biljetterna kommer släppas 16 december. Kommer mer info om det under nästa vecka.
Citera
2013-12-07, 13:03
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Fan, det enda jag saknar från att hänga på Facebook är att man missar massa info från festivaler, haha! Men folk brukar vara relativt snabba med att lägga upp det här ändå, så det gör väl inte så mycket
Men fan vad skönt att det kommer igång nu då! Ser ju mest fram emot torsdagen och fredagen

Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Det är i princip den enda anledning till att jag faktiskt har kvar facebook, haha. Annars är det bara fördummande.

Haha samma för mig, man får information så sjukt snabbt det!
Citera
2013-12-07, 13:23
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Det är i princip den enda anledning till att jag faktiskt har kvar facebook, haha. Annars är det bara fördummande.
Haha, fullt förståeligt! Har kvar Facebook, bara det att jag inte använder den. Men en sorglig dag återvänder jag nog in dit igen..
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Så fort något postas om en festival på facebook så ligger det här under samma klockslag, alltid nån som ska vara först med att skriva det.

Härligt med bandsläpp nästa vecka, några spekulationer över "dance" som släpps på tisdag? Jag hoppas på Feed Me.
Haha, jo precis! Det är ju jävligt skönt ändå!

Om Feed Me ska ut något i sommar, så är det väl en rimlig bokning tycker jag!
Finns ju så jävla mycket att ta ifrån när det kommer till elektronisk musik. Kan vara vad fan som helst egentligen. Men drar en liten gissning på Major Lazer i alla fall!
Citat:
Ursprungligen postat av Sokool
Kings of Leon är bokade till Rock am Ring så att de släpps som headline på fredag är ju rätt stor chans?
En möjlig bokning, helt klart. Hoppas dock inte att de blir bokade då de är fruktansvärt tråkiga live, tyvärr.

De har ju inte heller sagt vad det är för storlek på akterna som ska släppas. Så det kan ju vara allt ifrån ett band på väg upp, eller headline.
Citera
2013-12-07, 14:04
Medlem
dafuqups avatar
Jag tror inte på Kings Of Leon då dom var på P&L. Tror Bråvalla vill ha något häftigare än att bara repetera massa band från tidigare festivaler.

Ser sjukt mycket fram emot nästa vecka! Har dock inte riktigt bestämt mig än. Hade Eminem kommit hade det varit 100% att jag hade åkt men nu får vi se. Åker mest på festivalerna för att bli full och träffa folk så banden brukar inte spela så stor roll..
Citera
2013-12-07, 15:17
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Jag tror inte på Kings Of Leon då dom var på P&L. Tror Bråvalla vill ha något häftigare än att bara repetera massa band från tidigare festivaler.

Ser sjukt mycket fram emot nästa vecka! Har dock inte riktigt bestämt mig än. Hade Eminem kommit hade det varit 100% att jag hade åkt men nu får vi se. Åker mest på festivalerna för att bli full och träffa folk så banden brukar inte spela så stor roll..
Visst var de på P&L, men det var många år sedan. Där pratar vi 2011. Med det tänket hade inte Macklemore (nu blev ju det inställt iof), Paramore (också det inställt), Gogol Bordello, Volbeat, Thåström, Mando Diao, Timbuktu, Hoffmaestro, Johnossi, Dada Life, Rebecca & Fiona eller In Flames för att nämna några heller kunnat spela på Bråvalla i somras. Att boka svenska akter som tex Kent, Maggio, Krunegård, Håkan, Linnros, Melissa Horn osv är ju bara att glömma i så fall också.

KOL har ju inte heller varit här i Sverige sedan de spelade på P&L 2011 vad jag vet. Så det är nog på tiden. Men som sagt, jag hoppas verkligen inte att det är en av bokningarna Bråvalla kommer att göra. Trots att jag gillar bandet.
Citera
2013-12-07, 17:31
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Visst var de på P&L, men det var många år sedan. Där pratar vi 2011. Med det tänket hade inte Macklemore (nu blev ju det inställt iof), Paramore (också det inställt), Gogol Bordello, Volbeat, Thåström, Mando Diao, Timbuktu, Hoffmaestro, Johnossi, Dada Life, Rebecca & Fiona eller In Flames för att nämna några heller kunnat spela på Bråvalla i somras. Att boka svenska akter som tex Kent, Maggio, Krunegård, Håkan, Linnros, Melissa Horn osv är ju bara att glömma i så fall också.

KOL har ju inte heller varit här i Sverige sedan de spelade på P&L 2011 vad jag vet. Så det är nog på tiden. Men som sagt, jag hoppas verkligen inte att det är en av bokningarna Bråvalla kommer att göra. Trots att jag gillar bandet.

Ja absolut men jag tänkte att KOL är lite större än de flesta andra akter du nämnde samt att det var ju rätt smart att rädda dom artisterna som inte kunde spela på peace and love pga konken.

Jag menade mer att jag tror att Bråvalla vill släppa något som känns lite mer Woohooo! än något som nyss spelade i Sverige..
Citera
2013-12-07, 20:25
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Haha, jo precis! Det är ju jävligt skönt ändå!

Om Feed Me ska ut något i sommar, så är det väl en rimlig bokning tycker jag!
Finns ju så jävla mycket att ta ifrån när det kommer till elektronisk musik. Kan vara vad fan som helst egentligen. Men drar en liten gissning på Major Lazer i alla fall!
Precis efter jag postat inlägget kom jag på att Feed Me gått ut med att han kommer ta en paus från att spela, inte permanent men ett tag iallafall. Tror vi kan räkna bort han direkt.
Citera
2013-12-07, 20:34
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:

Jag menade mer att jag tror att Bråvalla vill släppa något som känns lite mer Woohooo! än något som nyss spelade i Sverige..

Är 3 år sedan "nyss"? Skulle inte tro det. . Skulle lätt kunna tänka mig att de bokar dem.
Citera
2013-12-07, 20:35
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Precis efter jag postat inlägget kom jag på att Feed Me gått ut med att han kommer ta en paus från att spela, inte permanent men ett tag iallafall. Tror vi kan räkna bort han direkt.

Ja, han skulle väl ta det lugnt år 2014 i alla fall för att komma tillbaka 2015 eller 2016 med något nytt som inte skulle vara Feed Me? Fast det kanske var Calamari Tuesday. Men jag tror inte det var bara ett nytt album utan att han skulle bilda ny grupp eller något sådant. Skulle vara kul om han kunde komma tillbaka med Spor .
Citera
2013-12-07, 22:07
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ja absolut men jag tänkte att KOL är lite större än de flesta andra akter du nämnde samt att det var ju rätt smart att rädda dom artisterna som inte kunde spela på peace and love pga konken.

Jag förstår hur du menar och hur du tänker och även jag tror att Bråvalla vill boka lite exklusivare akter. Men ibland får man inte tag på det man verkligen vill ha, och då kan KOL vara ett perfekt "andrahandsval".
Sen kan jag ju inte direkt hålla med om att 2011 var "nyss" men det är väl en tolkningsfråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in