2013-12-05, 03:14
Medlem
Magee89s avatar
Femtio nyanser av honom. Läste ut den på två dagar så nu sitter jag och läser om den i väntan på femtio nyanser mörkare.

Jag älskade den, den är skriven på ett bra sätt och den är inte så jätteöverdriven. Ganska romantisk och intressant. Fast det inte riktigt är min stil och jag är inte så förtjust i den typen av förhållande var den ändå bra och jag tyckte inte den var så farlig som andra sagt den var, nästan så man skulle vilja utforska de området ändå. Hoppas på att jag får nästa bok snart på posten.
Citera
2013-12-05, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magee89
Femtio nyanser av honom. Läste ut den på två dagar så nu sitter jag och läser om den i väntan på femtio nyanser mörkare.

Jag älskade den, den är skriven på ett bra sätt och den är inte så jätteöverdriven. Ganska romantisk och intressant. Fast det inte riktigt är min stil och jag är inte så förtjust i den typen av förhållande var den ändå bra och jag tyckte inte den var så farlig som andra sagt den var, nästan så man skulle vilja utforska de området ändå. Hoppas på att jag får nästa bok snart på posten.

Vad är det som gör den intressant och romantisk då, trots att du inte är så förtjust i den typen av sexuella relationer?

Jag har aldrig läst den, men är nyfiken rent allmänt gällande skrivande osv.
Citera
2013-12-05, 05:37
Medlem
Magee89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Vad är det som gör den intressant och romantisk då, trots att du inte är så förtjust i den typen av sexuella relationer?

Jag har aldrig läst den, men är nyfiken rent allmänt gällande skrivande osv.

Det är en udda relation som de har men som inte är ovanlig eller överdriven. Trots hans sexuella preferenser så är han vänlig och tålmodig med henne. Han är villig att testa hennes sett. Det är romantisk för sättet han behandlar henne på. Det är inte den typiska prince charming utan faktiskt en person man skulle kunna stöta på. Den är intressant för det är väl en del av mig som skulle vilja testa de gränserna men inte riktigt vågar. Man känner igen sig lite i den. Det är väl just "master/slave" delen som jag är lite obekväm med, men de var inte så fruktansvärt mycket av det i första boken i alla fall.

Jag rekomenderar den för nästan alla, fast den var snuskig och detaljerad så var boken i sig bra och den var inget jag läst förut faktiskt.
Citera
2013-12-05, 09:51
Medlem
Gamblors avatar
Har börjat lite smått på "Skuggan över Innsmouth" av H.P. Lovecraft. Jag har tidigare läst ett par av hans noveller och fångats av det ålderdomliga språket och tonen i berättelserna och tänkte prova hur han är i det längre formatet. Inte hunnit mer är skrapa lite på ytan än.
Citera
2013-12-05, 14:16
Medlem
khrysothemiss avatar
Still av Hassan Loo Sattarvandi. Väldigt flummig bok om ett antal (fyra?) snubbar som röker på, skolkar från arbetsförmedlingen, degar och dör av tristess, långtråkighet och existensgrubbel. Skumt skriven, finns inte heller några punkter någonstans. Kändes lite gimmick-aktigt först men det funkar bra, det blir väldigt drömskt och flytande. Så det är häftig läsning.
Citera
2013-12-05, 14:35
Medlem
SmithMarxs avatar
Läste de 60 första sidorna i "Den tomma stolen" igår. Vet inte riktigt varför jag valde just denna men den har stått i bokhyllan i snart 1 år så det va väl dags. Har inte direkt hänt något än men jag tycker ändå skrivsättet och temat är perfekt för nattlig slöläsning.
Citera
2013-12-05, 15:13
Medlem
The Name of the Wind av Patrick Rothfuss läser jag just nu. Jag är på sida 35 och finner boken att vara väldigt bra oaktat hur lite jag läst. Det är något med berättarstilen som fick mig att fastna direkt. Förövrigt är det Patrick Rothfuss första bok ; att skriva ett mästerverk redan på sin första bok är inte många som gör.

Mvh / Användare 2
Citera
2013-12-05, 20:13
Medlem
Har kommit ca 40 sidor in i Jo Nesbös "Nemesis". Första Nesbös jag läser, så kan inte sätta den i perspektiv till övriga, men hittills är jag åtminstone inte missnöjd.
Citera
2013-12-05, 21:22
Medlem
Lunaticxs avatar
Cujo av Stephen King- en ganska bra bok, särskilt för en snuskgubbe som mig
Storyn är inte djup eller så men ganska intressant och som alltid- så utspelar den sig på något skithålla i Maine...
Citera
2013-12-07, 21:41
Medlem
Magee89s avatar
Nu håller man på och läser femtio nyanser mörkare. Mycket bra och man blir helt fast. Man lever sig verkligen in i boken och den är så mycket mer än bara sex som många varnade mig för. Jag stör mig lite på vissa utryck som är ständigt återkommande i boken och man har blivit förvirrad ett par gånger, men överlag älskar jag både första och andra boken. Måste få trean i julklapp, måste veta hur allt slutar.

Det märks på sättet boken är skriven på att den egentligen var menad som en fanfiction, den är skriven på ett helt annat sätt än vanliga böcker och mycket mer "fri". Hoppas på att E.L James har öppnat upp för andra fanficktions att ta sig in på bokmarknaden. Finns många som är bra och hon har verkligen visat att det går.

Fifthy shades är min nya bibel :P
Citera
2013-12-08, 13:23
Medlem
Brynollfs avatar
Varsel (The Shining) av Stephen King just nu, börjar närma mig mitten av boken och än så länge jag den är bra, man dras hela tiden in djupare och djupare och fastnar mer för den. Vet inte om jag tycker om att jag redan sett Stanley Kubricks filmatisering utav boken eller inte, det blir lite som att boken är ett komplement till filmen men på ett sätt ger det en bra koppling till karaktärerna.
Citera
2013-12-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magee89
Nu håller man på och läser femtio nyanser mörkare. Mycket bra och man blir helt fast. Man lever sig verkligen in i boken och den är så mycket mer än bara sex som många varnade mig för. Jag stör mig lite på vissa utryck som är ständigt återkommande i boken och man har blivit förvirrad ett par gånger, men överlag älskar jag både första och andra boken. Måste få trean i julklapp, måste veta hur allt slutar.

Det märks på sättet boken är skriven på att den egentligen var menad som en fanfiction, den är skriven på ett helt annat sätt än vanliga böcker och mycket mer "fri". Hoppas på att E.L James har öppnat upp för andra fanficktions att ta sig in på bokmarknaden. Finns många som är bra och hon har verkligen visat att det går.

Fifthy shades är min nya bibel :P

Vad är det för uttryck du stör dig på i boken som återkommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in