Att de flesta tjejer under 20 haft fler än 20 sexpartner har jag svårt att tro, själv känner jag ingen som haft så många.
Men om det ändå är så, så tror jag inte det är för att dom medvetet vill framstå som billiga. (Vem vill det?)
Troligtvis så spelar självkänsla och dåligt självförtroende in. Ett sätt att få bekräftelse är att få uppmärksamhet och det känns nog bra för stunden.
Många jag pratat med beskriver det som att det inte är själva sexet i sig som de vill åt, utan det är allt innan och kanske efter. Att få höra att man är söt, bli uppskattad, om man saknar känslan av att vara omhuldad så är detta ett snabbt sätt att få tillfredsställelse. Om än med en bitter eftersmak.
Skulle kunna tänka mig att även den slibbigaste sorten av brudar (de med lösögonfransar, löshår, lösnaglar, det tjock lagret men smink, ja ni kanske förstår vad jag syftar på) har samma dåliga självkänsla. Eller så känner dom sig bara så jävla heta och vill få sig ett ligg av i min mening korkade män som njuter av detta temporära skådespel.
Citat:
Ursprungligen postat av
munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.
Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida