2013-12-08, 07:16
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida

Du överdriver när du säger att de flesta har varit med över 20 partners när de är 20. Däremot har en svensk tjej som har utseendet med sig som regel varit med 10 partners vid 20, ibland fler (färre än 10 är inte jätteovanligt men att de är oskulder vid den åldern är väldigt ovanligt).
Senast redigerad av GusFring 2013-12-08 kl. 07:24.
2013-12-08, 07:23
Medlem
Citat:
Vad är det som du tycker är konstigt? För män är det en positiv egenskap att knulla med många. För kvinnor är det en negativ egenskap = horor. Därför har jag mer respekt för de kvinnor som förstår att ta betalt för knullandet än de som ligger runt av bekräftelsebehov eller vad det nu kan vara
Kvinnor som knullar utan att ta betalt gör det för att de tycker det är skönt och ligga med en härlig man som de tänder på. Kvinnor som tar betalt knullar för att de måste för att klara ekonomin, dvs tillgodoser behoven hos de män som inte är sexuellt attraktiva. Prostitution är inget uttryck för kvinnlig sexualitet.

Att jämföra det prostituerade gör med kvinnor som har sex frivilligt är att jämföra äpplen och päron. Personligen anser jag det inte vara någon positiv egenskap att knulla med många för varken män eller kvinnor.
2013-12-08, 07:24
Medlem
Citat:
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida

För 12åriga blattebrudar i rinkeby som blir gangbangade, av några grabbar i klassen på skoltoan, är bättre?

Menar du på allvar att alla tjejer ligger runt? I sånt fall är det mer bevis på din idioti och inte svenska tjejer.
2013-12-08, 07:25
Medlem
Det verkar vara ett problem med ordförståelsen här. Hora = prostituerad enligt ordböcker. Hora är alltså en kvinna som tar betalt för sex. Menar ni alltså att svenska kvinnor tar betalt för sex? Är det inte så att det är ett annat ord som menas? Jag vill minnas att man kallar kvinnor som är lätta att få i säng för lättfotade.
2013-12-08, 07:52
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magee89
Och här drar vi alla svenska tjejer över en och samma kam och kalla dem horor och slampor desutom. Det är inte så många svenska tjejer som haft så många sexpartners när de kommer upp i den åldern och de som har haft 20+ är inte ens hälften av den kvinnliga befolkningen.

Varför skulle man inte ha respekt för alla tjejer? Är väl skit samma vad för sexuella erfarenhet dem har?

De tjejer som har så många sexparters har troligast problem som tonåringar, alternativt att det finns vidriga killar runt om kring henne. En tjej som har haft så många partners blir ofta lurade på killarnas intentioner. Dock finns de de brudarna som byter sexpartner bara för att de tröttnar. Men i de flesta fallen har de haft problem (daddy issuess if you will) eller enbart är blåögda. Att kalla dem horor eller dömma dem efter antalet sexpartners är helt absurt och jag förstår inte varför killar ska hänga upp sig på de.

Jag dömmer inte killar efter deras antal sexpartner, mer att jag blir orolig att jag då inte skulle vara tillräckligt ju fler han har haft, men respekten finns där ändå.

Varför skulle det vara "fulare" med en tjejs libido än en karls? Det är ju samma sak om en kille skulle ha 20+ sexpartners innan 20 år som en tjej med samma siffror. Bara småpojkar eller bittra, avdankade medelåldersmän som ser ett fel med det.

Ganska roligt hur du tycker att man inte skall döma, men du dömer själv män som vill ha kyska tjejer (dvs i praktiken den stora majoriteten).

Citat:
Ursprungligen postat av Magee89
Jo visst där har du ju faktiskt en poäng. Men då bör det vara åt andra hållet. Tjejer ska inte få mindre respekt utan karlar ska väl i sådana fall få mer respekt för att de lyckades. Dock är det inte så tyvärr.

Nej, när man kommer över en viss ålder eller hittat en respektive man trivs med så spelar inte antalet någon roll. Håller med att de hellst inte ska komma på tal, men görs det ändå så tycker jag det mer ska vara för att bedömma erfarenheten och inte vart man ligger på slampskalan.

Detta där är bara ett ideal i ditt huvud som aldrig kommer infrias. Ungefär som att komma dragandes med att "killar skall inte vara ytliga och gå främst efter insidan!!" eller "kvinnor skall inte bry sig om status så länge killen är snäll!!".

Det kommer inte hända, nåt av det. Vi har våra drivkrafter.
Senast redigerad av GusFring 2013-12-08 kl. 07:59.
2013-12-08, 08:37
Medlem
Davalrofs avatar
Att de flesta tjejer under 20 haft fler än 20 sexpartner har jag svårt att tro, själv känner jag ingen som haft så många.
Men om det ändå är så, så tror jag inte det är för att dom medvetet vill framstå som billiga. (Vem vill det?)
Troligtvis så spelar självkänsla och dåligt självförtroende in. Ett sätt att få bekräftelse är att få uppmärksamhet och det känns nog bra för stunden.

Många jag pratat med beskriver det som att det inte är själva sexet i sig som de vill åt, utan det är allt innan och kanske efter. Att få höra att man är söt, bli uppskattad, om man saknar känslan av att vara omhuldad så är detta ett snabbt sätt att få tillfredsställelse. Om än med en bitter eftersmak.

Skulle kunna tänka mig att även den slibbigaste sorten av brudar (de med lösögonfransar, löshår, lösnaglar, det tjock lagret men smink, ja ni kanske förstår vad jag syftar på) har samma dåliga självkänsla. Eller så känner dom sig bara så jävla heta och vill få sig ett ligg av i min mening korkade män som njuter av detta temporära skådespel.

Citat:

2013-12-08, 09:07
Bannlyst
Du försöker bara föra över din medeltidskultur allah akbar på Svenska tjejer. Nej våra tjejer är inte horor men era kvinnor har tält
2013-12-08, 09:46
Medlem
Citat:
skillnaden är att de har obegränsad tillgång det har inte vi killar, dvs i förlängningen nej de har inte lika mycket rätt Försök förstå det, vilken kvinna skulle betala för sex t.ex?

Så när jag är kåt och har en kille hos mig som jag är attraherad av och som vill knulla mig så borde jag säga nej eftersom en del killar har oflyt när det kommer till tjejer? Är väl bara positivt om denna killen åtminstone får ligga lite.
Med din logik så borde alla äta en måltid och dricka ett glas vatten om dagen för att det finns människor i Afrika som inte har samma tillgång till mat och vatten som vi.
2013-12-08, 09:53
Medlem
Kan börja med att säga att jag inte alls instämmer i beskrivningen av svenska tjejer.

Själv var jag oskuld när jag fyllde 20, inte på grund av brist på tillfälle, utan självvalt. Sedan dess har jag bara haft sex med en person; en person jag blev tillsammans med ganska snabbt efter att jag fyllt 20 och numera är gift med. Även om många av mina tjejkompisar haft fler sexpartners än så, så pratar vi knappast om något 20-tal, utan oftast handlar det om personer som de har långvariga förhållanden med.

Även om jag inte tycker att det är direkt fel eller borde vara förbjudet att vara beredd att dra hem en random person från krogen, som man inte känner och knappt har pratat med, så kan jag tycka att det är lite äckligt.

Dock så verkar killar vara sjukt mycket mer benägna att vara redo att ha sex med en ökänd person än tjejer är. Även om alla uppenbarligen inte lyckas. Och ärligt talat tycker jag att dessa killar är ganska äckliga. Hade aldrig kunnat tänka mig att ha ett förhållande med någon som skulle kunna dra hem vem som helst från krogen, bara han fick ligga med henne. Urk, lite standards måste man väl ändå ha? Vart är annars självrespekten?

Så, fråga till TS, och alla ni andra som anser att "svenska tjejer" är "horor", hur många 10: poängare har ni själva tackat nej till på krogen? Hur många perfekta kroppar har ni avstått från att ha sex med, trots att ni kunnat, för att ni inte kände dem, inte var intresserade av ett långt förhållande med dem eller helt enkelt inte trodde att de skulle vara intresserade av ett långt förhållande med er, även om du själv hade en liten crush på personen ifråga?

För mig är det ett antal.

Missförstå mig inte, även om jag själv valt en relativt kysk livsstil så tycker jag inte att det är något fel i att vara promiskuös, om man känner sig lagd åt det hållet.

Däremot tycker jag att det är väldigt märkligt att vilja ha en kysk partner om man själv är promiskuös. Jag som kysk skulle ju aldrig vilja ha en kille som satsat otal antal helger på att försöka hitta någon random person att ha ett ons med. Jag vill ha en person som också har hög standard och har väntat på "rätt person". Vilket jag har i min nuvarande partner.
2013-12-08, 11:59
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att det inte är särskilt vanligt med tjejer överhuvudtaget oavsett ålder som kommer upp i 20+ sexpartners men visst, drar man hem ett nytt one night stand varje månad så tar det ju inte ens två år att komma upp i 20+.

Dock tror jag det är rätt få som orkar eller klarar av att hålla på så någon längre tid - alla bor ju för det första inte på stora orter där utbudet av nya killar är obegränsat och efter ett tag brukar man ju dessutom tycka att det skulle vara kul att fördjupa den sexuella relationen lite och ta sexlivet lite längre tillsammans med någon som man tyckte var lite extra bra och inte bara gå vidare till kille nr 21 istället.

Men om man nu är en tjej som gillar att ha sex två gånger i veckan eller en gång i månaden eller en gång i halvåret trots att man inte har nån stadig partner så förstår jag inte varför det skulle vara mer respektabelt att ta betalt för det?

Du tror inte att det skulle bli lite problem för tjejen att få ha sex med den där sexiga killen på festen som hon är jävligt tänd på om hon först ber om en tusenlapp? Hur tänker du egentligen?
2013-12-08, 12:48
Medlem
Genserics avatar
Citat:

Exakt, därför man väljer en asiatisk/latino-tjej istället som fortfarande är kvinnliga och trogna
2013-12-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
jo i de flesta fall så , tjejer väljer med omsorg med vilken de har sex med och håller du dej poppulär/reko så är det inga problem att få en skön mjuk sängvärmare

Mah man

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in