Nu har det gått lite drygt 2 månader sedan jag tog ut 90% i Danmark och stoppade utlåningen.
Efter jag tog ut 90% hade jag ca 15000 dkk kvar på kontot. Sedan 1 oktober har dessa pengar genererat 13 dkk i avkastning. Jag får den avkastningen till ca 8 promille på 2 månader och 7 dagar. I och för sig med nyutlåning stängd.
Via beta sidan kan jag se att jag totalt har 104 sek i icke realiserade ränteintäkter.
På dessa 2 månader och 7 dagar har det skett återbetalningar på ca 3,5% av det utlånade kapitalet.
Även innan jag tröttnade och gav upp Danmark var utvecklingen likvärdig åtminstone sedan juni.
Vi har ju gång på gång här på forumet frågat vad som är fel med Danmark och det enda svaret vi hittills har fått från Trustbuddy att så vitt de vet är inget fel. Är det möjligt att ni kan lyfta telefonen eller skicka ett mail till ansvarig på den Danska marknaden och fråga då vi är många som undrar vad som händer i vårt södra grannland. Betalningsviljan verkar vara väldigt nära noll.
Till sist tänkte jag berätta att jag till sist fick mina 40 euro (som jag tjatat om som en galning här)som Trustbuddy slarvade bort vid flytten från Finland till Sverige.
Glädjen blev dock mycket kortvarig då de veckan efter misslyckades med nästa överföring, den här gången handlar det om 4,75 euro. Tror att det är 5 eller möjligen 6 överföringen (samtliga jag genomfört) som Trustbuddy har misslyckats med när det gäller överföringar från utlandet till Sverige, Har självklart mailat specialsuport och den här gången också bett att få kontaktuppgifter till den som är ansvarig för systemen för att få en vettig förklaring till vad de sysslar med.
Hoppas att jag inte behöver vänta en månad på att få tillbaka mina pengar den här gången…...
Efter jag tog ut 90% hade jag ca 15000 dkk kvar på kontot. Sedan 1 oktober har dessa pengar genererat 13 dkk i avkastning. Jag får den avkastningen till ca 8 promille på 2 månader och 7 dagar. I och för sig med nyutlåning stängd.
Via beta sidan kan jag se att jag totalt har 104 sek i icke realiserade ränteintäkter.
På dessa 2 månader och 7 dagar har det skett återbetalningar på ca 3,5% av det utlånade kapitalet.
Även innan jag tröttnade och gav upp Danmark var utvecklingen likvärdig åtminstone sedan juni.
Vi har ju gång på gång här på forumet frågat vad som är fel med Danmark och det enda svaret vi hittills har fått från Trustbuddy att så vitt de vet är inget fel. Är det möjligt att ni kan lyfta telefonen eller skicka ett mail till ansvarig på den Danska marknaden och fråga då vi är många som undrar vad som händer i vårt södra grannland. Betalningsviljan verkar vara väldigt nära noll.
Till sist tänkte jag berätta att jag till sist fick mina 40 euro (som jag tjatat om som en galning här)som Trustbuddy slarvade bort vid flytten från Finland till Sverige.
Glädjen blev dock mycket kortvarig då de veckan efter misslyckades med nästa överföring, den här gången handlar det om 4,75 euro. Tror att det är 5 eller möjligen 6 överföringen (samtliga jag genomfört) som Trustbuddy har misslyckats med när det gäller överföringar från utlandet till Sverige, Har självklart mailat specialsuport och den här gången också bett att få kontaktuppgifter till den som är ansvarig för systemen för att få en vettig förklaring till vad de sysslar med.
Hoppas att jag inte behöver vänta en månad på att få tillbaka mina pengar den här gången…...
