Citat:
Jag tror också på det darwin observerade. Att finkarna kan anpassa sig till sin omgivning är inget märkvärdigt. Varför skulle finkarna skilja sig från andra djur? Skllnaden i storlek på en näbb är inte evolution utan variation.
Citat:
Har du problem med peerreview-artiklar?
Har du något annat än en text från creation.com att gå på? Oavsett det, säg att Dawkins haft fel angående en detalj om ögat; på vilket sätt falsifierar det evolutionsteorin?
Falsifierar i alla fall dom ständigt återkommande patetiska argument för evolutionsteorin som det slängs med här i forumet. Och har man inga argument för en sak får man slänga den i papperskorgen. så enkelt är det.
Citat:
nej det var du som försökte förflytta fokus från det vi diskuterade och det förstår jag. skillnad i ögonfärg är inte samma typ av förändring som krävs för att en partikel ska bli människa under miljooooner år av skador i dnat och naturligt urval. men jönsen påstod detta. han hade fullständigt blandat ihop evolution med variation.
Det är en rätt ordentlig skillnad mellan en elementarpartikel och en RNA-molekyl, både kvalitativt och kvantitativt. Ett sandkorn kan också sägas vara en partikel, och det är betydligt större än de minsta encelliga organismerna, så i så fall är det inget konstigt med att människor utvecklats från "partiklar". Jag tror dock att det du försökte göra med din partikelkommentar var att leda tanken till just elementarpartiklar. Har jag fel?