Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Om nånting blir längre oavsett vad, så är det inte evolution utan variation. evolution vore om.. låt säga en häst fick vingar, en människa fick svans eller horn. dvs nånting nytt. som om skinn förvandlades till fjädrar. Sånt kräver nämligen nya gener och såna hoppar inte fram av sig själv hur gärna evolutionister än vill hoppas och drömmer.
Det kanske är dags att du tar upp en bok och läser vad evolutionsteorin faktiskt innebär. Då har du ju lite på fötterna, för att sedan kunna skapa vettiga argument utifrån det. Ingen kommer att ta dig på allvar om du talar om bevingade hästar. Som att du inte skulle ta mig på allvar om jag skulle snacka om någon skäggig gubbe som sitter på ett moln och trollar. Det räcker inte att lyssna på kritikerna, då får man en sådan skev bild av teorin som du har. Ska jag gå till Magnus Betner för att lära mig teologikunskap tycker du?. Man går givetvis direkt till källan(källorna) för att få en tydlig bild om vad det rör sig om.
Men det är ju upp till dig om du vill bli bemött som en 4-åring som just sagt något jättegulligt, eller som en vuxen person med en uppfattning värd att lyssna på.
Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Du klargjorde redan i ditt första inlägg var du står. bra om du backar nu. Jättefint.
Menar du att en retorisk fråga sammanfattar min tro? Du kan ju förklara för mig vad jag tror på. Det framställer ju inte alls dig som en trångsynt och fördomsfull person...... Vad det tillför diskussionen har jag dock ingen aning om.
Jag har fortfarande inte tagit ställning till någonting. Jag ställer dig frågor för att få veta hur du resonerar, men du har inte lyckats presentera något liknande ett argument än. Jag väntar fortfarande på något intressant, om än något mindre entusiastiskt efter detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
Det var evolutionssagan jag berättade. Evolutionisterna tror på fullt allvar att fisken blev kossa, sen återvände till havet och blev till val. om valen sedan återigen är uppe och betar igen förtäljer inte historien.
Nej. bättre än så kan du. Varför gör du dig dum med flit? Har du något emot att bli tagen på allvar?
Skulle du kunna svara på någon av de intressantare frågorna jag ställde, eller ska vi satsa på pajkastning?
Jag har faktiskt haft flera stimulerande samtal om evolutionen med "evolutionskritiker". Detta samtal är inte ett av dem, men det förstår du nog själv. Vill du veta hur jag ser på saken så får du gärna fråga, men jag gissar på att du hellre berättar sagor. Vad jag undrar är vad du försöker uppnå här?