Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Eftersom MB varit såpass tillmötesgående som haan varit talar det mot den sk lösningen. Tror du han riskerade så mycket för VBs tystnad? Det är inte realistiskt.
Dessutom kan man inte jämföra dessa två mord. Är de lika i utförande och hantering tycker du?
Förutom att båda är styckmord och att det använts tejp?
Nu såg jag att det inte var jämförelse ditt inlägg handlade om och jag håller med att en hel del hanterar en ohållbar situation på det sättet.
I EM-mordet hade "förhållandet" pågått i 10 år om jag inte missminner mig. GM hade börjat ett nytt liv med ny kvinna och ville ha bort EM. BO:s armar saknas. Kränkt av sin penibla situation tar GM livet av sig.
I VB-mordet hade "förhållandet" pågått i ca. 1 1/2 år. Ev. GM vill ha kvar sitt gamla liv med fru (kanske) och ville ha bort VB. BO:s händer saknas.
Jag tror dock att mordet utlöst i ett svartsjukeanfall, möjligen med hjälp av VB:s sms. En vanmakt kring sina känslor och dubbelliv. VB straffas omedelbart, KJ:s "hädangång" kommer i efterhand. Hatar man tillräckligt, blir man både fri från mord och tillskriver historian en annan GM.
Som jag skrivit tidigare, skulle jag lätt kunna "plantera" dit den jag vill bestraffa. Ett par försök, kanske i olika bilar. 30 sekunder. Klart.
Så enkelt får det inte bli någonsin, då, nu eller senare. Det handlar om rättsäkerhet.